..: Personální změny ve vedení Českých drah i RegioJetu :..

ČD 971.061 v schématu Najbrt, Lipník nad Bečvou, foto: Dennis HübschPraha — Středa 9. listopadu je dalším dnem, který se bezpochybně zapsal do historie Českých drah. V platnost totiž vstoupily dlouho očekávané personální změny ve vedení tohoto dopravce. Zatímco generálnímu řediteli Petru Žaludovi, o jehož odstoupení se dlouho spekulovalo, bylo jen omezeno jeho výjimečné postavení, dva z jeho náměstků se musí rozloučit se svou funkcí v představenstvu. Jedná se o náměstka pro osobní dopravu Antonína Blažka a náměstka pro správu majetku Milana Matzenauera, který zároveň působil jako místopředseda představenstva. Pana Blažka v představenstvu nahradí Ctirad Nečas, funkci Milana Matzenauera bude nově vykonávat Vladimír Bail. Po dlouhém jednání o tom ve středu 9. listopadu rozhodla Dozorčí rada ČD, kde většina členů zastupuje stát, respektive Ministerstvo dopravy. Pan Blažek i pan Matzenauer nadále působí jako náměstci generálního ředitele ČD.

Nyní si pojďme nové členy představenstva představit blíže. Ctirad Nečas je významným členem politické strany Věci veřejné (stejně jako ministr Pavel Dobeš) a pracuje jako generální ředitel brněnské firmy Královopolská RIA, která se zabývá vodohospodářstvím a chemickým průmyslem. Zkušenosti v oblasti dopravy dle dostupných informací nemá, lze tak spekulovat, nejde-li o politicky podnícenou výměnu. „Příčinou odvolání Antonína Blažka byla nepřipravenost Českých drah na vstup konkurence na trh. České dráhy zaujaly víceméně defenzivní pozici, pro dozorčí radu společnosti nepřijatelnou,“ upřesňuje náměstek ministra dopravy a předseda dozorčí rady Českých drah Lukáš Hampl. Nový náměstek pro správu majetku, Vladimír Bail, je pak bývalým ředitelem Vítkovických železáren.

Personální změny postihly i konkurenční RegioJet. Tamní provozní ředitel Jan Paroubek na vlastní žádost odchází a dle informací MF Dnes přestupuje k firmě LeoExpress podnikatele Leoše Novotného.

Zdroj: Ministerstvo dopravy


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 14.11.2011 (21:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6 ... 9      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Kakov 
15.11.2011 (20:05)  
ad různí vlastníci nádraží:

prosím všechny, aby se zamysleli, zda se v ČR lze spolehnout na tom, že Ti soukromníci se dohodnou...

odpovím nelze, případů kdy se nedohodnou je bohužel mnohem víc, než když se dohodnou :-(

a pokud se nedohodnou, není to jen jejich škoda!
registrovaný uživatel Kakov 
15.11.2011 (19:57)  
FRK: já jsem uvedl svůj skutečný zážitek, kdy se Jančura choval stejně špatně, jako to Vy vytýkáte ČD (nota bene ještě hůř, protože na rozdíl od ČD měl možnost prodávat lístky na jiný bus)

a vy to nazýváte výpad? a Váš příspěvek bylo co?
registrovaný uživatel R 
15.11.2011 (18:31)  
Pazzy 12:18

Kdyby třeba Smíchov, Hlavák a Holešovice vlastnili různí provozovatelé. Teoreticky by tam stavět konkurence mohla. Avšak všichni by tlačili na co největší využití a co nejpříjemnější prostředí... Byl by to jistě zajímavý experiment....


Konkurence by tam stavěla asi opravdu spíše teoreticky.
I když by to tak být sice nemuselo, pravděpodobnost by se podstatně zvýšila, protože majitelé by se taky nemuseli dohodnout.


Tahle situace tady ostatně už jednou byla - asi tak před 100 lety.

Proč asi vznikla dvě nádraží v Litoměřicích nebo v Úštěku (tam je tedy dneska po zrušení tratu Velké Březno-Úštěk v provozu už jen jedno)
nebo třeba v Novém Jičíně? Prostě se majitelé nedohodli a postavili si každý své nádraží.

Nemyslím, že přestupovat přesunem z nádraží na nádraží pomocí MHD nebo pěšky je zrovna to pravé.
Asi jste Pražák, který v Praze nepřestupuje, tak mu to nepřijde.
15.11.2011 (18:19)  
Ad Kovařík a jemu podobní:
Vážení ! Na Vaše výpady nehodlám odpovídat. Uvedl jsem to, co jsem jedna viděl na vlastní voči a také to, co uvedla veřejnoprávní média. Konec.
FRK
registrovaný uživatel Neonym  mail  
15.11.2011 (18:18)  
Nevím, proč se tyhle věci řeší zrovna tady, ale to je jedno. Já bych k tomu jen řekl, že nechápu jednu věc. A to celkovou snahu o vyvolání paniky reportáží na ČT. Už nadpis, že konkurenční boj odnesou cestující je úplná hovadina. Že vozíčkář do vozu RJ musí být donesen? A nutí někdo vozíčkáře používat spoj RJ? Kdyby tady RJ nezačal jezdit, o kolik by na tom byl vozíčkář lépe než teď? Já to opravdu nechápu. Na trati přibylo několik párů vlaků, neubyly žádné, zlevnilo se, snad se i zlepšila řazení u ČD, ale někteří stejně budou remcat, jak to ten Jančura kazí. Tohle bych chápal, kdyby RJ byl přiklepnut veškerý provoz na trati, že by pak lidem vadilo něco, co ČD měly s RJ nemá, ale když ČD jezdí stejně, jako dříve(dokonce i lépe), tak fakt nechápu, proč kvůli tomu někteří tak brečí.
registrovaný uživatel rpet  mail  
15.11.2011 (17:29)  
paneboze,to je zas diskuse...

kdy uz nekteri diskutujici konecne pochopi, ze oba subjekty, jak RJ, tak CD, se pohybuje v nejakem systemu, jehoz podoba je urcena MDCR.

takze. pokud nechteji CD pujcit RJ nastupni plosinu pro vozickare, maji na to pravo (byt to muze byt vnimano jako moralni "spatne"). pokud si nechteji navzajem uznavat jizdni doklady, maji na to pravo. a tak dale - je to jen nastavenim systemu a oni se pohybuji v danych mantinelech.

pokud chcete o necem debatovat, tak by jste meli zacit tim, ze na MDCR sedi z valne vetsiny idioti, kteri netusi, jak by ten system mel vypadat a nasledne (z logiky veci) vubec nevedi, jak pripadny jiny, novy system uvest do praxe.

za dalsi. pokud se chcete zbavit problemu s tim, komu patri nadrazi tam, a komu tamhle, pak nejjednodussi cestou je oddelit SZDC od dopravcu a ponechat ho jako ridici organizaci pod primym dohledem statu. ale to asi spousta z vas neprekousne, nebot pod CD je diky zvlastnimu toku financi v CD a.s. velmi teple prostredi pro existenci.

za dalsi. turista ma v tomto bode pravdu: ano, stejne jako treba v GB (a mozna i jinde, nevim...), by se mela soutez koncipovat logicky: tedy X dopravcu soutezi o provoz na jedne konkretni trati (jedno kde a jedno ktere). ten, kdo nabidne pro stat nejvyhodnejsi variantu, vitezi (treba na 5, 10 let, at ma prostor).

COKOLIV JINEHO je zrudnost. a v te se pohybuji nejen cestujici, ale i dopravci. jsem si jistej, ze z toho systemu je blivno nejen lidem z RJ, ale stoprocentne i lidem z CD. bohuzel, oni s tim nemuzou delat nic jinyho, nez to brat tak, jak to je. a s nima i my, cestujici.

vysledek?? brecite sice hezky, ale na fakt uplne spatnym hrobe (jancura, cd...). bezte brecet pred MDCR. nasledne si uvedomite, ze zeleznice neni pro MDCR hlavnim tematem jejich existence...
15.11.2011 (17:00)  
k tomu nebyla politicka vule, to se asi shodneme.

"politická vůle" je věc proměnná. Kdyby někdo nahoře nechtěl, aby vyjel Jančura, jsem si jist, že by nevyjel, že oni by to "nějak zařídili". Stejně tak, kdyby chtěli politici celostátní IDS a VŘ na linky, taky to bude. Záleží to na nich - a tedy na nás jako na voličích - jenže my pořád volíme tu jednu partu dokola.

Turista: Já teda nevím, školy nemám, ale dražit linku? A to by pak na tu trať nikdo jinej nesměl? To by asi nešlo ne?

Linky by byly přesně definované. Na vytížené relaci (jako je tato) by klidně mohla být IC linka tvořena prokladem dvou dopravců - dvou výherců souteže. Tak jako mají mobilní operátoři rozdělené frekvence. To je dobrá analogie, frekvenční pásmo, stejně jako dopravní cesta, jsou obojí omezené statky, obojí ve vlastnictví státu.

Samozřejmě, na linkách typu Praha-Příbram-ČB by byl patrně dopravce jen jeden. A nedražilo by se, ale naopak soutěžilo o to, kdo požaduje nejnižší dotace.

A mimochodem, jak vam do predstavy o drazeni linky zapada komercni produkt Pendolino? Ten by mel vyjimku, nebo by musel byt povinne soucasti vydrazene linky?

Byla by to prostě taky linka v systému. Dokonce si na této lince dokážu představit i jiného dopravce - teda Leoš alespoň tvrdí, že jeho soupravy by JD Pendolina zvládaly.
registrovaný uživatel Sim 
15.11.2011 (16:31)  
turista > k tomu nebyla politicka vule, to se asi shodneme. Takze otazka nezni, zda drazit linku ci soucasny stav, ale zda soucasny stav (kdy si kazdy hraje na svem pisecku) nebo "s CD na vecne casy", coz si muzeme predstavit treba jako ostravskou linku pred rokem nebo dvema.

A mimochodem, jak vam do predstavy o drazeni linky zapada komercni produkt Pendolino? Ten by mel vyjimku, nebo by musel byt povinne soucasti vydrazene linky?
registrovaný uživatel korči 
15.11.2011 (16:14)  
Turista: Já teda nevím, školy nemám, ale dražit linku? A to by pak na tu trať nikdo jinej nesměl? To by asi nešlo ne?

Martin99: Nervozitu jedinců zainteresovaných na ČD vcelku chápu. I když soudnost by občas neškodila.
15.11.2011 (15:59)  
Ano a opět tady máme diskuzi k Jančurovi, kterého tady nemůžou někteří překousnout :-)
Kéžby těch Jančurů bylo více a kéž by začali jezdit na více tratích.... A MD by mělo urychlit ty tendry na vybrané rychlíkové tratě....
  1 2 3 4 5 6 ... 9      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko