Praha — Středa 9. listopadu je dalším dnem, který se bezpochybně zapsal do historie Českých drah. V platnost totiž vstoupily dlouho očekávané personální změny ve vedení tohoto dopravce. Zatímco generálnímu řediteli Petru Žaludovi, o jehož odstoupení se dlouho spekulovalo, bylo jen omezeno jeho výjimečné postavení, dva z jeho náměstků se musí rozloučit se svou funkcí v představenstvu. Jedná se o náměstka pro osobní dopravu Antonína Blažka a náměstka pro správu majetku Milana Matzenauera, který zároveň působil jako místopředseda představenstva. Pana Blažka v představenstvu nahradí Ctirad Nečas, funkci Milana Matzenauera bude nově vykonávat Vladimír Bail. Po dlouhém jednání o tom ve středu 9. listopadu rozhodla Dozorčí rada ČD, kde většina členů zastupuje stát, respektive Ministerstvo dopravy. Pan Blažek i pan Matzenauer nadále působí jako náměstci generálního ředitele ČD.
Nyní si pojďme nové členy představenstva představit blíže. Ctirad Nečas je významným členem politické strany Věci veřejné (stejně jako ministr Pavel Dobeš) a pracuje jako generální ředitel brněnské firmy Královopolská RIA, která se zabývá vodohospodářstvím a chemickým průmyslem. Zkušenosti v oblasti dopravy dle dostupných informací nemá, lze tak spekulovat, nejde-li o politicky podnícenou výměnu. „Příčinou odvolání Antonína Blažka byla nepřipravenost Českých drah na vstup konkurence na trh. České dráhy zaujaly víceméně defenzivní pozici, pro dozorčí radu společnosti nepřijatelnou,“ upřesňuje náměstek ministra dopravy a předseda dozorčí rady Českých drah Lukáš Hampl. Nový náměstek pro správu majetku, Vladimír Bail, je pak bývalým ředitelem Vítkovických železáren.
Personální změny postihly i konkurenční RegioJet. Tamní provozní ředitel Jan Paroubek na vlastní žádost odchází a dle informací MF Dnes přestupuje k firmě LeoExpress podnikatele Leoše Novotného.
Zdroj: Ministerstvo dopravy
A nemyslím si, že se budou lidi navážet do pana Leoše. Teda jestli se nezačne chovat jako Jančura. Já ho také nemůžu vystát jenom pro to, jak je arogantní a namyšlenej a pomlouvá a vyhrožuje :(.
A jsem zvědav, jak to bude vypadat, když na jedné trase začne jezdit více dopravců a bude to pořád v tomhle stavu. Prostě jako všechno se v téhle době zhoršuje (potraviny, služby, doprava atd.) tak si za pár let jenom povzdychneme jak to bylo dřív jednoduchý. Člověk si sedl na vlak a jel kamkoliv. Teď to bude vypadat tak, že si bude muset cestující počkat pár hodin na toho svého dopravce a už mu nebude mezi Prahou a Ostravou jezdit vlak každou hodinu....
Vsadím se o jízdenku ČD, že pan Leoš upadne v podobnou nemilost jako pan Jančura ihned, jak zahájí provoz. Když RJ "někteří" lidi proklínaj už proto, že se chce zúčastnit výběrovýho řízení, tak asi bude problém někde jinde.
Ťululu: problém je, že ČD jsou černá díra placená z našich daní, netržního jízdnýho atd., tudíž do toho můžem regulerně kecat lautr všichni.
Já jsem nikdy nevystupoval proti Jančurovi konkrétně. Kdyby nepřišel on, přišel by někdo jiný. Špatně je systém.
Positivni vyhody i takto omezene konkurence jsou pro mne prekvapujici a necekane.
Přínos těžko hodnotit po 5 týdnech "demo provozu".
Pokud dva (či dokonce tři) dopravci komerčně neuživí svůj plánovaný počet spojů, budou zavádět tvrdý revenue management (povinné rezervace předem, různé ceny pro různě plné spoje, atd.) a pak taky škrtat. Může pak sice dojít k rovnováze, že sice budou jezdit všichni tři, ale každý v 2h či mimo špičku třeba 4 hodinovém taktu. Takže cestující bude muset hodně předem vědět kdy pojede a koupit si jízdenku na správného dopravce. Když mu spoj ujede, bude na další čekat déle než dnes. O nemožnosti předplatních časových jízdenek ani nemluvě.
Protože pan Leoš mluví o tom, že bude podnikat v konkurenčním prostředí. Zatímco pan Radim mluví o tom, že konkurenci zničí.
jinak, je třeba se zamyslet, proč podobné Vášně nevzbuzuje pan "Leo".....
Positivni vyhody i takto omezene konkurence jsou pro mne prekvapujici a necekane - a stejne tak velke je zhnuseni na propojeni MD-CD-Skoda, coz neni nic jineho tunel na statni prachy.
Myslím, že vetšina lidí tu není proti konkurenci jako takové, ale proti primitivnosti jejího zavádění zde v ČR (ve srovnání se západní Evropou). V Německu vám taky leckde jezdí po trati dva dopravci - ale jízdenka z automatu vám platí na oba.
Tohle je trochu jiná situace. Oni tam mají /jsou partnerem/ terminál AMS a k tomu se vážou nějaké podmínky. Sice je neznám, ale zřejmě budou obdobné, jako třeba pravidla pro IATA agenty. A pokud je /dejme tomu/ kancelář Air France zároveň IATA agentem a má tam příslušný terminál, musí na žádost zákazníka prodat letenku i na jinou společnost.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.