Praha — Středa 9. listopadu je dalším dnem, který se bezpochybně zapsal do historie Českých drah. V platnost totiž vstoupily dlouho očekávané personální změny ve vedení tohoto dopravce. Zatímco generálnímu řediteli Petru Žaludovi, o jehož odstoupení se dlouho spekulovalo, bylo jen omezeno jeho výjimečné postavení, dva z jeho náměstků se musí rozloučit se svou funkcí v představenstvu. Jedná se o náměstka pro osobní dopravu Antonína Blažka a náměstka pro správu majetku Milana Matzenauera, který zároveň působil jako místopředseda představenstva. Pana Blažka v představenstvu nahradí Ctirad Nečas, funkci Milana Matzenauera bude nově vykonávat Vladimír Bail. Po dlouhém jednání o tom ve středu 9. listopadu rozhodla Dozorčí rada ČD, kde většina členů zastupuje stát, respektive Ministerstvo dopravy. Pan Blažek i pan Matzenauer nadále působí jako náměstci generálního ředitele ČD.
Nyní si pojďme nové členy představenstva představit blíže. Ctirad Nečas je významným členem politické strany Věci veřejné (stejně jako ministr Pavel Dobeš) a pracuje jako generální ředitel brněnské firmy Královopolská RIA, která se zabývá vodohospodářstvím a chemickým průmyslem. Zkušenosti v oblasti dopravy dle dostupných informací nemá, lze tak spekulovat, nejde-li o politicky podnícenou výměnu. „Příčinou odvolání Antonína Blažka byla nepřipravenost Českých drah na vstup konkurence na trh. České dráhy zaujaly víceméně defenzivní pozici, pro dozorčí radu společnosti nepřijatelnou,“ upřesňuje náměstek ministra dopravy a předseda dozorčí rady Českých drah Lukáš Hampl. Nový náměstek pro správu majetku, Vladimír Bail, je pak bývalým ředitelem Vítkovických železáren.
Personální změny postihly i konkurenční RegioJet. Tamní provozní ředitel Jan Paroubek na vlastní žádost odchází a dle informací MF Dnes přestupuje k firmě LeoExpress podnikatele Leoše Novotného.
Zdroj: Ministerstvo dopravy
aneb přímí bus je lepší než přestup v Praze a to ještě s přesunem Zličín-Florenc :-(
ale pokud by Vaše firma inzerovala, že kromě vlastních výrobků prodáváte výrobky i jiné firmy, tak bych očekával, že mi prodáte i ten "cizí" výrobek
Jančura je a i tehdy byl partnerem rezervačního systému AMS (bus) a jsou schopni prodat jízdenku na jakýkoliv bus, který je v systému zanesen
domníváte se, že měl prodat jízdenky přesto, že byl schopen nabídnout stejné služby ve stejný okamžik? dokážu si představit, že když ke mně přijde zákazník do mé firmy, má zájem o mé služby.. a v okamžiku, kdy mu nejsem schopen mu nabídnout mé odpovídající služby, nabídnu jiné?
nakonec by si mohli dopravci od infrastruktury najímat i vagony, mašiny a obslužnej personál ;-)
proč ne? zvláště, když vagony jsou čisté, mašiny funkční (před 3 týdny jsem jel z OV do Brna, a zůstali jsme stát v poli) a obslužnej personál slušný... viděl jsem, že letecká společnost Travel Servis si pronajímala letadla od jiných společností...viděl jsem, že letecká společnost Travel Servis pronajímala letadla jiným společnostem... za peníze v Praze dům...
Petr Stříteský
Proč by měly myčky přejít pod SŽDC, když si je postavily ČD pro svoje účely? Co brání RJ vystavět si vlastní myčku? To vážně tolik doufali, že je ČD pustí do těch jejich?
Měl jsme možnost porovnat čistotu vagonů ČD a RJ zvenku a zevnitř.. co myslíte, kdo měl větší čistotu?
P.S. majetek SŽDC nebyl nikdy u ČD? i ty koleje a nádraží si ČD postavily pro svoje účely? a prosím odkud získaly ČD prostředky na to "svoje"?
Pazzy: jenže myčka neni součástí nádraží ani infrastruktury, ta je součástí zázemí který si vytváří provozovatel. Stejně jako depo na opravy, fekál na obsluhu hajzlíků, zásobování nebo uklízečky vagonů. Teoreticky by to součástí SŽDC infrastruktury (za úplatu) třeba i být mohlo, ale pak by si těžko někdo s někym konkuroval úrovní služeb, když by je všechny zařizovala jedna firma ... nakonec by si mohli dopravci od infrastruktury najímat i vagony, mašiny a obslužnej personál ;-)
ano vysvětlím, ČD a RJ se nedohodli, tudíž ani jeden nemá v tuto chvíli prostředky, aby prodal jízdenku toho druhého...
Jančura je a i tehdy byl partnerem rezervačního systému AMS (bus) tzn. v každé kamenné pobočce (stánky ne) mají do tohoto systému přístup a jsou schopni prodat jízdenku na jakýkoliv bus, který je v systému zanesen,
pokud tedy odmítl prodat jízdenku na konkurenční bus (přesto, že k tomu měl prostředky a možnosti) jen pro to, že chce "blokovat konkurenci" není to moc dobrý přístup...
Proč by měly myčky přejít pod SŽDC, když si je postavily ČD pro svoje účely?
Co brání RJ vystavět si vlastní myčku? To vážně tolik doufali, že je ČD pustí do těch jejich?
protože na rozdíl od ČD měl možnost prodávat lístky na jiný bus
můžete to prosím blíže vysvětlit?
S vyhlášením odjezdu/příjezdu vlaku, případně zpoždění nemám zkušenosti.
V posledních dvou týdnech jsem byl okolnostmi "donucen" 6x použít Regiojet mezi Svinovem a Olomoucí. Vyhlašování nemá chybu. Oznámili jednou řádně zpoždění (to měly všechny vlaky z Prahy) a oznámili, že v rámci jízdenky je občerstvení zdarma a že cestující si mohou domluvit zakoupení jízdenky v pokladně RJ nebo u vlakového personálu, přesné formulace neznám...
Co mě tedy šokovalo, tak vůně na každém WC, živá orchidej na každém WC a tlumená reprodukovaná hudba, ostatní je již notoricky známo...
to s tím Kauflandem a Lidlem se Vám povedlo. Víte kdo vlastní Kaufland a kdo Lidl? Moc byste se divil, kdyby to byli stejní vlastníci? :))
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.