..: Personální změny ve vedení Českých drah i RegioJetu :..

ČD 971.061 v schématu Najbrt, Lipník nad Bečvou, foto: Dennis HübschPraha — Středa 9. listopadu je dalším dnem, který se bezpochybně zapsal do historie Českých drah. V platnost totiž vstoupily dlouho očekávané personální změny ve vedení tohoto dopravce. Zatímco generálnímu řediteli Petru Žaludovi, o jehož odstoupení se dlouho spekulovalo, bylo jen omezeno jeho výjimečné postavení, dva z jeho náměstků se musí rozloučit se svou funkcí v představenstvu. Jedná se o náměstka pro osobní dopravu Antonína Blažka a náměstka pro správu majetku Milana Matzenauera, který zároveň působil jako místopředseda představenstva. Pana Blažka v představenstvu nahradí Ctirad Nečas, funkci Milana Matzenauera bude nově vykonávat Vladimír Bail. Po dlouhém jednání o tom ve středu 9. listopadu rozhodla Dozorčí rada ČD, kde většina členů zastupuje stát, respektive Ministerstvo dopravy. Pan Blažek i pan Matzenauer nadále působí jako náměstci generálního ředitele ČD.

Nyní si pojďme nové členy představenstva představit blíže. Ctirad Nečas je významným členem politické strany Věci veřejné (stejně jako ministr Pavel Dobeš) a pracuje jako generální ředitel brněnské firmy Královopolská RIA, která se zabývá vodohospodářstvím a chemickým průmyslem. Zkušenosti v oblasti dopravy dle dostupných informací nemá, lze tak spekulovat, nejde-li o politicky podnícenou výměnu. „Příčinou odvolání Antonína Blažka byla nepřipravenost Českých drah na vstup konkurence na trh. České dráhy zaujaly víceméně defenzivní pozici, pro dozorčí radu společnosti nepřijatelnou,“ upřesňuje náměstek ministra dopravy a předseda dozorčí rady Českých drah Lukáš Hampl. Nový náměstek pro správu majetku, Vladimír Bail, je pak bývalým ředitelem Vítkovických železáren.

Personální změny postihly i konkurenční RegioJet. Tamní provozní ředitel Jan Paroubek na vlastní žádost odchází a dle informací MF Dnes přestupuje k firmě LeoExpress podnikatele Leoše Novotného.

Zdroj: Ministerstvo dopravy


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 14.11.2011 (21:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 3 4 5 6 7 ... 9      Zpráv na stránku:   
15.11.2011 (15:09)  
Námitky typu rozinek (nejde snad už komentovat) nebo snížení úrovně cestování na jiných relacích jsou pro mě úplně neuvěřitelný. To jako neměl bejt Jančura vpuštěn na koleje, aby tam mohly ČD nadále dojit cestující a brát za to dotace?

Jistě že měl. Ale mělo se to udělat řízeně. Je-li nejvyšší vrstva vlaků Praha-Ostrava skutečně zisková, prostě vydražit tuto linku.

Provozoval by ji pak ten, kdo nabídne při splnění podmínek nejvyšší cenu za licenci. Těmi podmínkami myslím především uznávat národní integrovaný tarif a vypravovat soupravy s dostatečnou kapacitou. Pak je mi jedno, kdo to je, ať ČD, RJ nebo kačer Donald.

Peníze získané z poplatků za tyto licence pak MD použije na obsluhu regionů, které mají tu smůlu, že tam kvalitní infrastruktura není a VHD tam tak zisková být nemůže.

(alternativou je pak nabídnout tuto linku v balíčku s vhodnými jinými, ztrátovými, linkami, to je ale efektivně totéž)
15.11.2011 (15:08)  
Horac, 100% suhlas. Nechapem preco to ministerstvo dopravy toleruje.

Apropo, pozrime sa na analogicku situaciu v SR kde ZSSK a RJ funguju na ovela lepsej baze. Rozhodne tomu pomaha ze tam bolo lepsie realizovane oddelenie ZSSK a ZSR, ale aj s dopravcom su dobre vztahy.
registrovaný uživatel korči 
15.11.2011 (14:45)  
Nádraží, myčky a výtahy pro vozíčkáře by měly patřit SŽDC. To si za se počkáme, až bude v ČD váznout cash flow a SŽDC to od nich bude vykupovat. Když už je to takhle, tak se samozřejmě ČD nejde divit, že myčky nepůjčujou. Výtahy pro vozíčkáře jsou možná sporný. Snížení cen ať posoudí antimonopolní úřad. Ale vadí mi přesouvání pendolin z tratě na Brno. Podle mě by to mělo jít spíš obráceně. ČD by měly mít status státní organizace, zajišťující dopravní obslužnost a ne komerční firmy. To jde podle mě proti poslání státního železničního dopravce.

Námitky typu rozinek (nejde snad už komentovat) nebo snížení úrovně cestování na jiných relacích jsou pro mě úplně neuvěřitelný. To jako neměl bejt Jančura vpuštěn na koleje, aby tam mohly ČD nadále dojit cestující a brát za to dotace?
registrovaný uživatel Pazzy 
15.11.2011 (14:07)  
Turista: (Ber to jen jako popíchnutí)a není v některých oblastech lepší, když jezdí taxík pro těch pár lidí, co jezdí. Pro větší počty maršut, o kousek větší bus a pro největší počet lidí vlak?
Ono je těžké rozhodovat (jak ukazuje i tento web), kdo má a kdo nemá mít dostupný vlak. Věřím, že na spoustě relací se vyplácí, ale někdy holt ne.... BTW já vím,že takové to křížové financování je fajn věc, ale já bych radši pořádnou cost-benefit analýzu. Pár pořádných spojů a dotované spoje do malých obcí. BTW studentské slevy jsou taková zvláštní kategorie... To je další sociální náklad, nikoli dopravní..
15.11.2011 (14:03)  
Mám pocit, že všichni berete současný stav jako hotovou věc, ale dovolím si připomenout, že RJ ještě neuvedl jedinou účetní závěrku a nikdo z nás nemá tedy páru, nakolik je jejich současný business model udržitelný. Až budou za sebou mít 2-3 letou historii, dá se hovořit o tom, že Jančura změnil trh. Do té doby to beru tak, že jen trošku provětrává chlapcům z nábřeží tukové faldy - což jim jen prospěje.
15.11.2011 (13:57)  
bezva, člověk sem napíše příspěvek, a za chvíli ho nějakej dobrák smaže.

trochu vám přerůstá vaše ego přes hlavu,milí adminové.
15.11.2011 (13:05)  
... RJ přinesl například jistý nadstandard služeb nebo snížení cen ...

V tom máte nepochybně pravdu. Ovšem až budoucnost ukáže, zda to neodnesou cestující na jiných relacích. ČD jste připravil o část "zlaté žíly", požadavky na dotace mohou být jinde vyšší => rušení spojů.

... zrušení dotací na rameni Pha-Ova ...

Proslýchá se přece, že to není tak jednoznačné. Pokud je pravda, že kompenzace zákonných slev jsou více, než o kolik poklesla objednávka MD, tak to bude rozpočet stát víc. Nebo Kalousek rozhodne o omezení těch zákonných slev - pak to odnesou děti a důchodci.

... lze vznik skutečné konkurence na železnici hodnotit kladně.

Jak jsem řekl, po pár týdnech nelze dělat závěry.

... Dále je také zřejmé, že ČD disponují obrovskou mocí.

Kterou jste jim ale právě sebral. 40 % tržeb je z trati Praha-Ostrava, to nevíte?

Je v rámci konkurenčního boje v zájmu ČD (potažmo "reformního" MD) za každou cenu bojovat se svým konkurentem a dostat ho jak se říká na lopatky? Je to vzájmu akcionářů ČD - tj. plátců daní?

Ve veřejném zájmu je, aby se dalo dostat veřejnou dopravou relativně dobře všude. Ne jen na hlavních relacích. A k preferencei hlavních relací konkurence směřuje - je to ostatně vidět ve všech zemích třetího světa, kde nic řízeno není. VHD se dostanete akorát mezi hlavními sídly, jinak taxi (zaplaťpánbůh, že pro turisty z Evropy je to taxi poměrně levné).

Jak chápete slova ministra dopr. Bárty, že ČD jsou v tomto boji defenzivní?

Jako falešné politické kecy, nic víc. Oni (VV, kamarádi Jančury) naopak chtějí, aby byly ČD defenzivní. Aby Jančurovi poskytly (nejlépe zdarma) vše potřebné.
registrovaný uživatel Horác  mail  
15.11.2011 (12:26)  
Na souboji ČD vs. RegioJet nechápu jednu věc. ČD je akciovka vlastněná státem a nepřímo ji řídí MD. Jako každá akciovka by mělo i vedení ČD jednat v zájmu akcionářů, tedy státu, nebo-li jinak v zájmu veřejnosti.

Jednat ve veřejném zájmu je taková profláklá fráze, takový klišé, nicméně já se pokusím napsat, jak tuto frázi chápu (doufám nejen) já.

Studuju Dopravku v Pardubicích a před 2 lety tu byl Žaluda obhajovat 10-ti leté smlouvy a vůbec postoj ČD a jejich budoucí "koncepci". Ukázal pár obrázků lokomotiv a vagónů z budoucnosti a tak dále bla bla bla... ale zajímavější bylo, když se začal pouštět do Jančury. Všichni si pamatujeme, jak říkal, že mu nikdo nedá miliardový úvěr, že podnikat na železnici nechce a nebude, že se chce jen zviditelnit v médiích a dělat tak levnou marketingovou kampaň na svou firmu. Dále říkal, že si dříve myslel, že konkurence je dobrá věc, ale že teprve nyní zjistil, že železnice je vyjímkou: např, že je zde nějaká omezená kapacita DC... :)

Jak situace vypadá dnes, je pro nás cestující nyní vcelku zřejmé. Tedy s vyjímkou těch cestujících, kteří podlehli socialistické ideologii o buržoazních kapitalistech a RailJetu se štítí.

Nemusím připomínat to, že RJ přinesl například jistý nadstandard služeb nebo snížení cen a zrušení dotací na rameni Pha-Ova. I malé dítě tedy dokáže udělat závěr, že Žaluda kecal a že lze vznik skutečné konkurence na železnici hodnotit kladně.

Konkurenční boj je dle mého soudu ve veřejném zájmu.

Dále je také zřejmé, že ČD disponují obrovskou mocí. V tomto kontextu působí Jančura vedle ČD téměř komicky až trapně. Pokaď by ČD chtěli, věřim tomu, že můžou jezdit Pha-Ova za 100 kč. Určitě by nezkrachovali... Naštěstí jsou tu nějaké - i když často pochybné - orgány spravedlnosti, které tomuto kroku brání. Nemám to sice spočítané, ale dle čistě selského rozumu jsou ČD svou (možná nejen) ekonomickou silou schopny Jančuru vymazat z mapy SŽDC.

Proto se ptám: Je v rámci konkurenčního boje v zájmu ČD (potažmo "reformního" MD) za každou cenu bojovat se svým konkurentem a dostat ho jak se říká na lopatky? Je to vzájmu akcionářů ČD - tj. plátců daní? Jak chápete slova ministra dopr. Bárty, že ČD jsou v tomto boji defenzivní?
registrovaný uživatel Pazzy 
15.11.2011 (12:18)  
Ťululu, myslím, že si pletete funkce. Bohužel tohle je chyba systému, ne ČD. Tyhle služby - myčku i plošinu by měl dělat provozovatel nádraží, avšak český tunel, nechání nádraží ČD vede k tomuhle paskvilu a nechutné manipulaci. Holt u nás se to musí dělat jinak... Škoda, že si jednotlivá nádraží nekonkurují, to by mohlo být zajímavé. Kdyby třeba Smíchov, Hlavák a Holešovice vlastnili různí provozovatelé. Teoreticky by tam stavět konkurence mohla. Avšak všichni by tlačili na co největší využití a co nejpříjemnější prostředí... Byl by to jistě zajímavý experiment....
registrovaný uživatel Kakov 
15.11.2011 (12:17)  
OT: ad wifi

proč ČD nemaj wifi? dopravce musí zvážit, jak mu prospěje poskytovat polo/nefunkční (ve vlaku nevím, ale od přátel jsem na wifi ve žlutých busech slyšel jen stížnosti) a nebo raději službu u níž neumí garantovat plnou funkčnost (to není vina dopravce) neposkytovat...

obávám se, že při současné situaci, by ČD popskytování takových služeb poškodilo, každej by si stěžoval jak modrá wifi nefunguje a jak žlutá perfektně šlape, i kdyby úroveň wifi byla stejná
  1 ... 3 4 5 6 7 ... 9      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko