..: First Group získala trasu Londýn - Edinburgh, Virgin Rail končí :..

Virgin Trains Super Voyager, foto: Virgin Trains Londýn — Virgin Rail vlastněná sirem Richardem Bransonem 8. prosince 2012 končí s provozováním vlaků Intercity na důležité trase West Coast Main Line mezi Londýnem a destinacemi Liverpool, Manchester, Glasgow či Edinburgh. V rozhodnutí z 15. srpna britské ministerstvo dopravy (Department of Transport - DoT) vybralo pro nadcházející období nabídku na provozování vlaků konkurenční společnosti First Group. Společnost Virgin Trains zpropagovala i elektronickou petici založenou Rossem McKillopem, kterou za 10 dní podepsalo přes 150.000 signatářů. Námitky podané k DoT byly zamítnuty a nedošlo ani k rozpravě v parlamentu, ani k nezávislému auditu rozhodnutí, po jehož revizi volají labouristé. Virgin Trains zastavují prodej předplatních dokladů a připravují se na ukončení provozu britské společnosti.

Připomeňme, že West Coast Main Line (WCML) je z pohledu britského ministerstva dopravy považována za komerční trať. DoT přesto jednotlivé trasy nenabízí volně ke konkurenčnímu boji, jak můžeme v České republice pozorovat u linky Ex 1 Praha - Ostrava, ale vypisuje soutěž o franšízu. Výherce nezíská dotace, ale výhradní právo provozovat na trati komerční vlaky, a za tuto výhradu patřičně zaplatí. Virgin Rail nabízel za 13 let provozu na WCML cca 4,8 mld. liber. Výtězná First Group předstihla rivala s nabídkou 5,5 mld. liber a 15% snížení standardního jízdného v prvních dvou letech. Slibují také investice do stanic, instalaci wi-fi připojení ve vlacích, nové soupravy a inovovaný catering. First Group bude muset k 9. prosinci také převzít personál Virgin Trains. Protesty Virgin Rail označují nabídku společnosti za reálnější, poukazují na nadhodnocení konkurenční nabídky a srovnávají ji s případem soutěže o East Cost Main Line, kde sice zvýtězil GNER, ale po finančních těžkostech firmy během provozu muselo dojít k opětovnému tendru a DoT přidělila franšízu společnosti National Express. First Group naopak mluví proti Virginu v číslech - West Coast Mainline byla firma s údajně nejnižší přesností na celé síti National Rail Enquiries. Chlubí se i přesností nad 90 % u každého ze svých dopravců. Stejně tak pro Virgin vychází nepříznivě i statistika zákaznických stížností, kdy jejich počet má být větší než součet všech stížností na vlaky First Group.

Virgin Rail uvedl, že zvažuje své další působení v železniční dopravě ve Spojeném království. Zpracování a podání nabídky na WCML stálo společnost 14 mil. liber. Konkurent označil reakci Virgin za pochopitelnou po prohře v soutěži a označil tendr za validní, když nedošlo k žádným připomínkám v jeho průběhu. Labouristé v parlamentu volají po přešetření celého tendru, ale DoT nehodlá odkládat podpis kontraktu s First Group - smlouva na franšízu se má uzavřít během dneška, středy 29. srpna 2012. Britská ministryně dopravy Justine Greening označila nabídku First Group za dobrý obchod pro daňové poplatníky. Virgin Trains tak zřejmě definitivně nahradí nově založená dceřiná společnost First West Coast Limited. Kontrakt vyprší v prosinci 2026. Podle BBC poslední dny před podpisem kontraktu provází lobbying obou stran. Branson požaduje od DoT odpovědi na cca. 40 z jeho pohledu zásadních otázek a pokud by veřejná debata měla zpozdit nástup nového dopravce na WCML, nabízí za rámcem současného kontraktu veškerý zisk z dočasného provozu Virgin Trains darovat na charitu.

Zdroj: Virgin Rail, First Group, Department of Transport, BBC


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 29.8.2012 (14:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Spojené království


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Keprt 
29.08.2012 (21:51)  
by všichni zaměstnanci Virginu ... podali výpověď k poslednímu dnu provozu

Proč by to dělali??

Doporučuju ten "bordel" navštívit osobně, pak člověk získá na věc "trochu" jiný pohled než z Obzoru..
registrovaný uživatel Luxian  mail  
29.08.2012 (21:29)  
lucky_24: Ať se dívám jak se dívám, žádný bordel nevidím ;)
Kéž by takový "bordel" fungoval jednou u nás...
29.08.2012 (21:23)  
lucky_24: Jaký bordel?! Za ty roky, co funguji frančízy, tak se neuvěřitelným způsobem investovalo do infrastruktury a nákupu nových jednotek. Na některých tratích se zdvojnásobily počty přepravených cestujících. Prostě o železnici začal být zájem.... To jen naší odboráři straší neznalé anglickým systémem....

A mimochodem, registrujete jednu zásadní informaci a to, že provozovatel za to, že tam bude jezdit, zaplatí státu? U nás se zatím kraje se státem hádají, kdo by měl železničním dopravcům doplácet. A například to výběrové řízení na zmiňovanou trať Olomouc - Ostrava bude hlavně o tom, kdo bude chtít po státu nejmíň!
29.08.2012 (20:11)  
Je vidět, že v té anglii je na železnici doopravdy bordel. Nicméně, pořád je ještě šance. Pokud by všichni zaměstnanci Virginu drželi pospolu a podali výpověď k poslednímu dnu provozu Vigrin Train, tak First Group má hodně velkej problém. Stejně jako pokud se zvedne velká nevole u lidu.
registrovaný uživatel konca 
29.08.2012 (19:40)  
Je zajímavé, jak díky absenci podobných zážitků z českého trhu ani nevíme, jak takovou zajímavou, klíčovou zprávu komentovat.
Je jasné že se Branson brání standardními i méně standardními prostředky. 15 let na největší dálkové lince v GB je zkrátka tradice, kterou se většině určitě nebude chtít měnit.
Porovnávat First Group a Virgin z hlediska kvality poskytovaných služeb ze podle mě zcela mimo. Obě firmy předvedly nejen v Británii, že zkrátka umí.
Co je podle mě klíčové, že zřejmě proběhla naprosto otevřená soutěž, kterou vyhrála zkušená, veřejně obchodovaná společnost nabídkou o 14% vyšší než nabídka konkurence. Za třináctiletou frančízu zaplatí First státu celkem 170 miliard korun.
Jak byste vy, kolegové, přistoupili k námitkám, že nabídka First je nereálná, tedy že se nedá ujezdit? Brali byste to vážně nebo šmahem zamítali?
Co zarazilo, je velice krátká doba, kterou First na převzetí provozu má. 4 měsíce se mi zdají šibeniční.
Srovnejme s naším veselým výběrovým řízením Ostrava-Krnov-Olomouc:-)
29.08.2012 (19:29)  
A kde ty zkušenosti vezme? :-) "Prosil bych dvacet deka zkušeností a nakrájet na plátky..."
29.08.2012 (18:38)  
JK: To je opravdu blbost... Ano, nějaké zkušenosti musí být, ale aby musely být desítky let zkušeností je zbytečné.
29.08.2012 (18:05)  
Huggate: Tak tak, pokud firma nemá alespoň 120 let (3 generace zaměstnanců 20-60 roků) historie, tak v dopravním oboru nemá co dělat. Protože jedině firma s historií to umí dělat správně. Nějakých Jančurových 10 let je směšných. Říkáte v dopravě. Ne v železniční dopravě.
29.08.2012 (14:56)  
To Josef Petrak: Jak muze clovek porovnavat Virgin s Ryanairem. Dyt pocinaje SS-ackym personalem u Ryanairu, pres uroven sluzeb a tak dale... Virgin, jak jsi napsal, neni vubec zly. Rekl bych, ze je to neco uzasne, Virgin...
29.08.2012 (14:54)  
Hm. Spolecnost First? Prirovnal bych to ke "kojenci" v doprave jmenem Jancura. Spolecnost Virgin? Vyzkousel nekdo jakkykoliv produkt/sluzbu tehle spolecnosti? Pokud ano, tak vi, ze je to temer nebeska hudba... Neco na urovni. Kde si clovek mozna trosku malo vic priplati, ale dostane to mnohem mnohem vic. A spolecnost Virgin? K te se neda prirovnat vubec nic.
PS: Uvazoval jsem, dat penize do bezpeci, www.virginmoney.com, ale rikam si, ze az Richard odejde ze spolecnosti, tak jestli budou stale v bezpeci (a BEZ poplatku samozrejme)
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko