Praha — Není tomu dávno, co ROPID zavedl kvůli tramvajové výluce v pražské čtvrti Řepy náhradní vlakovou dopravu. Ta začala fungovat 1. června 2010 a potrvá celé léto. Již v průběhu prvních dnů provozu vyvolalo toto řešení rozsáhlé změny na trati 122, jež byla dosud využívána jen velmi málo. V průběhu tramvajové výluky se tu naopak s vlaky budeme setkávat stejně často, jako na jiných linkách pražského Eska. Po prvních dohadech je už zároveň jasné, že stabilním vozidlem na nové lince S65 budou jednotky Regionova řady 814.0.
Pro zahájení provozu linky S65 bylo nutné zavést několik opatření, a to především vybudování provizorní zastávky Praha-Smíchov Na Knížecí; obnovit funkci výpravčího v žst. Praha-Jinonice za účelem křižování (do 1. 6. zde přetrvávala dlouhodobá výluka činnosti výpravčího) a zrušit ostatní pravidelné vlaky na trati 122. Také se obnovila mechanická návěstidla v Jinonicích, nainstalovaly se nové značky a návěsti a z DKV Plzeň byly poslány dvě dvouvozové Regionovy.
Zatímco řada diskutérů na železničních serverech předpovídala Regionovám potíže s kopcovitým terénem tzv. pražského semmeringu, jediný výpadek prozatím nastal hned v druhý den výluky v ranních hodinách, kdy jedna z jednotek vypověděla službu přímo v zastávce Praha-Smíchov Na Knížecí. Nutnost jejího nahrazení pak ovlivnila nejen provoz několika párů vlaků na trati 122, ale také přilehlé tratě a návazné spoje. Až na tuto nepříjemnost však provoz zatím probíhá bez problémů a zájem cestujících o linku S65 je od prvního dne vcelku vysoký. Průměrná obsazenost vlaků činí 50-60 %; ve špičkách se občas i stojí.
Vlaky mezi Smíchovem a Zličínem jezdí bez průvodčího; při specifickém způsobu odbavení cestujících ale často můžeme narazit na revizora ČD. Většina lidí přitom linku S65 využívá s pražskou tramvajenkou či Opencard, případně s jednotlivými jízdenkami PID, zatímco cestujících s jízdenkami ČD je poměrně málo. Drobné problémy však působí označovače jízdenek ve stanicích: na trati byla od 1. června zavedena plná tarifní integrace, avšak již další den byly některé označovače nefunkční a cestující, kteří za jejich funkci nesou zodpovědnost, tak byli nuceni kupovat si obyčejné jízdenky ČD. Ty naštěstí stojí jen o několik korun více než přestupní jízdenka PID, takže je zákazníci většinou přijali s pochopením. Na lince S65 se - obdobně jako na ostatních železničních spojích v Praze - neuznávají zaměstnanecké režijní výhody DPP.
Zdroj: ŽelPage
Dopoledne to vzdy a vsude bude slabsi. Dulezita je ranni a odpoledni spicka.
Co se tyce budoucnosti linky S65, tak ta je pouze pokud se povede zkratit interval treba na 15 nebo 20 minut. Kdyz letite na posledni chvili na vlak/bus/cokoliv a ma to interval 30 minut, tak je riziko, ze vam to ujede. Proto radsi zvolite neco, co jezdi casteji a nebudete tvrdnout na zastavce/nadrazi.
Dnes se plati v Jinonicich 3 lidi (vypravci + 2 vyhybkari) a to je na tento interval docela dost velky pocet lidi.
Nejsem velky znalec teto casti Prahy (krom Zlicina), ale zajimalo by me, estli by s tim jezdi nejaky nezanedbatelny pocet cestujicich i z jinych zastavek (Stodulky, Cibulka, Jinonice). Popripade, estli tam nejaky potencial je. V.
Josef Kamiš: No pokud se na to díváte takhle (jako že 814 je oproti 810 pokrok), tak jste spokojený. To by vlastně mohly jezdit Regíny i z Drážďan do Pirny, z Vídně do Vídeňského Nového Města nebo z Norimberka do Fürthu (kdyby tam nebyly dráty). A ten posilový Biftex s veselou krávou a druhým fírou do Kladna na rychlíku je taky dobré trvalé řešení? (Původně měly do Rakovníka obíhat dvě Desira a třetí mělo posilovat ty vlaky mezi Prahou a Kladnem v pracovní dny - o víkendu podpořit budějovickou větev s přímými vozy na Volary atd. - kde je těm plánům konec...)
A co se bude dít, když ten vybraný dopravce s tou svou závaznou nabídkou na poslední chvíli(z jakéhokoliv důvodu) couvne? Zrušíme na těch tratích dopravu? Myslím, že hlavně toho se kraje i ministerstvo bojí asi nejvíc....
K ostatnímu se už nevyjadřuju, myslím, že nejen já jsem už pochopil, že si z nás děláte legraci a jenom se bavíte tím, jak reagujeme na Vaše "nelze", "nejde", "musí", "nesmí" a pod. Kdo chce, hledá řešení, kdo nechce, hledá důvody...
LOSTR, CZ loko, PARS, i ta Škodovka v Plzni a Vagónka ve Studénce. Všecky tyhle firmy mají vybavení pro to, aby mohly provádět servis kolejových vozidel. Asi jsem na nějakou soukromou firmu ještě zapomněl.
Zrovna v Praze je areál víc než vhodný pro servis vozidel, na Zličíně. Když tam ještě před rokem kolejová vozidla vyráběli, tak servis by určitě zvládli taky.
Ve strednedobem vyhledu je po Praze spousta zavleckovanych a ne uplne pouzivanych objektu, kde je mozne postavit i rozsahlejsi zazemi a pravdepodobne tam povede i ta vase elektrika... :-)
Ad farmářka: Ta paní nebojuje, klidně by to už dávno prodala, ale příslušní úředníci spíše fungují jak na baterky - vždy se dá něco opomenout nebo omylem přepsat, popř. prošvihnout lhůtu nebo zapomenout, že je ještě jeden majitel.
Mě fascinuje, jak se vždycky snažíte najít všude problémy, jenom aby nešlo ČD obejít - nejste jejich zaměstnanec?
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.