..: Pražská linka S65 - první cestujicí i problémy :..

Praha-Smíchov Na Knížecí, foto: Michal JarošPraha — Není tomu dávno, co ROPID zavedl kvůli tramvajové výluce v pražské čtvrti Řepy náhradní vlakovou dopravu. Ta začala fungovat 1. června 2010 a potrvá celé léto. Již v průběhu prvních dnů provozu vyvolalo toto řešení rozsáhlé změny na trati 122, jež byla dosud využívána jen velmi málo. V průběhu tramvajové výluky se tu naopak s vlaky budeme setkávat stejně často, jako na jiných linkách pražského Eska. Po prvních dohadech je už zároveň jasné, že stabilním vozidlem na nové lince S65 budou jednotky Regionova řady 814.0.

Pro zahájení provozu linky S65 bylo nutné zavést několik opatření, a to především vybudování provizorní zastávky Praha-Smíchov Na Knížecí; obnovit funkci výpravčího v žst. Praha-Jinonice za účelem křižování (do 1. 6. zde přetrvávala dlouhodobá výluka činnosti výpravčího) a zrušit ostatní pravidelné vlaky na trati 122. Také se obnovila mechanická návěstidla v Jinonicích, nainstalovaly se nové značky a návěsti a z DKV Plzeň byly poslány dvě dvouvozové Regionovy.

Zatímco řada diskutérů na železničních serverech předpovídala Regionovám potíže s kopcovitým terénem tzv. pražského semmeringu, jediný výpadek prozatím nastal hned v druhý den výluky v ranních hodinách, kdy jedna z jednotek vypověděla službu přímo v zastávce Praha-Smíchov Na Knížecí. Nutnost jejího nahrazení pak ovlivnila nejen provoz několika párů vlaků na trati 122, ale také přilehlé tratě a návazné spoje. Až na tuto nepříjemnost však provoz zatím probíhá bez problémů a zájem cestujících o linku S65 je od prvního dne vcelku vysoký. Průměrná obsazenost vlaků činí 50-60 %; ve špičkách se občas i stojí.

Praha-Smíchov Na Knížecí, foto: Michal JarošVlaky mezi Smíchovem a Zličínem jezdí bez průvodčího; při specifickém způsobu odbavení cestujících ale často můžeme narazit na revizora ČD. Většina lidí přitom linku S65 využívá s pražskou tramvajenkou či Opencard, případně s jednotlivými jízdenkami PID, zatímco cestujících s jízdenkami ČD je poměrně málo. Drobné problémy však působí označovače jízdenek ve stanicích: na trati byla od 1. června zavedena plná tarifní integrace, avšak již další den byly některé označovače nefunkční a cestující, kteří za jejich funkci nesou zodpovědnost, tak byli nuceni kupovat si obyčejné jízdenky ČD. Ty naštěstí stojí jen o několik korun více než přestupní jízdenka PID, takže je zákazníci většinou přijali s pochopením. Na lince S65 se - obdobně jako na ostatních železničních spojích v Praze - neuznávají zaměstnanecké režijní výhody DPP.

Zdroj: ŽelPage


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 8.6.2010 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu ČR Praha


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
09.06.2010 (22:41)  
OT MZ) K té tvrdohlavé kadeřnici z Hranic. Víte o tom detaily nebo jen "mediální masáž"? Stručně - starosta (budiž mu země lehká) zvolený za ČSSD byl vychcaný, chtěl ji, na rozdíl od ostatních prodávajícíc, vzít na hůl, ale jako kadeřnice se to nějak od svých ukecaných zákaznic dozvěděla, tak ho poslala k šípku. Pak ji pomlouval přes média a zatočil s ním až právník - ano, Tomáš Sokol. Ale dodržela slovo a vlastněnou historickou budovu z peněz opravila tak, jak kázal místní památkový úřad, který shodou okolností začal vůči ní vyvíjet činnost po tom, co poslala starostu do háje. ;)
09.06.2010 (21:57)  
Ad MZ: Ale Vy žijete jenom v tom, jak to funguje u ČD. To neznamená, že tak to musí fungovat u Jančury.
Podívejte se třeba na to, jak Jančura odkaluje nebo opravuje autobusy (to by v roce 2000 žádné klasické ČSAD taky nenapadlo). Netvrdím, že lze tyto principy použít přímo u vlaků, ale je možné, že Jančurův tým vymyslí mnohem pružnější a levnější principy, než s jakými pracuje ČD.
Prostě představa, že na každou věc musím mít postavené depo a u sebemenšího procesu vyplnit sedm různých papírů (a každý 3krát opsat a originál založit), popř. vymyslet 3 nové předpisy, neplatí.
registrovaný uživatel Kakov 
09.06.2010 (20:02)  
MZ: ačkoliv Vás uznávám jako člověka, který ví o čem mluví, tak toto: "místo 814 by tam mohly jezdit žabotlamy" je doufám jenom vtip......
09.06.2010 (18:48)  
Kocurek Jiří : řekl bych, že o údržbě kolejových vozidel a organizaci této činnosti mnoho nevíte. To co dělá LOSTR, CZLOKO, PARS je něco jiného, než provozní údržba.
To máte asi tak jako
- "pane Novák mohl byste mi pomoci s opravou auta, když děláte v té Škodovce"
- "sousede rád bych vám pomohl, ale já tam montuju jen kola" ...

Máte pravdu, může využít služeb SOKV ČD Cargo, jenže "bližší košile" než kabát a tak jako je pan generální ředitel ČD Cargo závislý na panu generální řediteli ČD a.s. (matka > dcera), tak je šéf SOKV závislý na šéfovi Carga.
Takže víte "my bychom rádi poskytli služby, ale jaksi vám je poskytnou nemůžeme" ... jinak bychom se stali zákazníky pracovního úřadu a jistě chápete ...

AWT dříve OKD (OKD-D) mělo velkou vlečkovou dopravu, takže pro provozní údržbu lokomotiv měl potřebnou technickou základnu. Ve stejné pozici je Unipetrol Doprava s.r.o.
Tak či onak - Vámi vyjmenovaní dopravci nevedli mediální "války" s ČD (inu drzý jazyk brzy mrzí), takže není problém, aby se jim za příslušnou úhradu služby poskytly...

Např. KŽC Doprava s.r.o. uznává i KMB ČD. Myslíte, že dostane adekvátní podíl za ujeté KM ? Ale jedná s ČD a.s. korektně a tak může očekávat, že i ČD a.s. se korektně postaví k řešení problému KŽC s vozidly ...
Jak se do lesa volá, tak se z něj ozývá - v dobrém i ve zlém ...

Kdo si hraje na konkurenci, tak se musí podle toho chovat, na rozdíl od toho, kdo chce být obchodním partnerem ...

ekoter : Kdyby byly tyhle možnosti, tak by se provozní ředitel Paroubek jimi zabýval... on na rozdíl od vás ví, co ta provozní údržba vyžaduje ...
Pochybuji, že na každé vycucnutí fekální nádoby a doplnění vody, či doplnění písku pojedete do Německa ... Pokud byste tam vůbec dojel..

Jugy : paní Havránková je tvrdohlavá, protože stále opakuje totéž a chce spravedlivou náhradu (a dělá správně). Kdyby tvrdohlavá nebyla, tak by dávno podlehla tlaku státních úředníků a spokojila by se s balíkem peněz.

Stejně tak jako byla tvrdohlavá "kadeřnice z Hranic (na Moravě)" a dostala za svůj pozemek mnohem více než ti, kteří se spokojili s almužnou ...

Franta Plášek : první krok mohl být učiněn už nyní, kdyby trať do Hostivic zadrátovali a modernizovali všechny stanice a výhybny na dálkové ovládání ... místo 814 by tam mohly jezdit žabotlamy ...
09.06.2010 (16:54)  
Mně přijde, že potenciál této trati pro městskou dopravu je prakticky nulový. Ze všech míst kolem trati se dá dostat k Andělovi tramvají (nebo bus+tram) za srovnatelnou dobu a s výrazně kratšími intervaly.
Smysl by snad mohla mít linka pro Kladeňáky, kteří chtějí do oblasti Smíchova, ale těžko odhadnout, kolik jich je. Autobusová linka na Zličín se velice rychle ujala a teď jezdí ve špičce po půlhodině a dost často se stojí.
09.06.2010 (14:26)  
K možnému obsazení cestujícími vyjma Zličína a Smíchova...a berte to jako doplnění k tomu, co napsal "ekoter": kdyby se posunuly Stodůlky směrem ke Zličínu (tzv. nad motolské krematorium), možná by se cestující našli, Cibulka - jak to už padlo, problém bych viděl v tom, že ze zastávky BUS Průchova (což je současná něco jako "vrcholová" zastávka, kde se bus obrací a jede zpátky na Na Knížecí) do konečné Na Knížecí je JD 15minut dle JŘ a bus MHD má dole na Plzeňské vyhrazený pruh (na Anděla, kde stejně asi většina přesedá na metro nebo tram ještě méně). A ještě ten bus pobere lidi z celého "kopce" a zejména starší lidi nemusí šlapat do kopce na zastávku Cibulka. Takže osobně bych to viděl fakt jen jako NVD pro Zličín (Řepy).

Sim > využití tratě v systému PID... částečně viz výše a navíc (jak mi bylo kdysi sděleno ROPIDem) se s touto tratí se počítá jako odklonovou tratí při rekonstrukci 120 na rychlodráhu...ovšem kdy to bude?????????????
registrovaný uživatel R.U.R.  mail  
09.06.2010 (0:58)  
VencaM: Díky za vysvětlení, tak jsem zase o něco chytřejší :-)
registrovaný uživatel VencaM 
09.06.2010 (0:03)  
-> R.U.R.
Ano, vyhybkari si to tam uzivaji. Krizovani kazdou 1/2hodinu. Jinak, oni se tam nehrabou, oni tam odemykaji/zamykaji vymenove zamky. Vyhybkari maji tu smenu delenou, tzn. jeden zacne v 5 rano, nekdy po poledni se vystridaji a ten druhy jde ve 21h domu. Co jsem slysel, tak vypravci je tam i v noci.
Zajimave je, ze predvesti a vjezdova navestidla jsou pouze pekne natrena, ale jsou naprosoto ocesana = nevede k nim dratovod a je to jen holy sloup s deskou nebo ramenem. Pouze vjezdova navestidla maji funkcni starou (3svetelnou) privolavacku. To musi byt terno, jezdit cely den na PN. Nastesti aspon odjezdy funguji.
O vikendech jsou Jinonice obsazeny pouze vypravcim, takze odjezd 830 na Prazskem motoracku je i s cervenou cepici a placackou. Aspon neco potesilo moje šotosrdíčko.

-> ekoter
Dekuji za doplneni, byl jsem liny to vse dopocitavat. Takt 4ever. V.
registrovaný uživatel R.U.R.  mail  
08.06.2010 (23:48)  
Nějací lidé nastupují a vystupují i po cestě. Dnes (10:35 ze Zličína) mám pocit že jsme stavěli i ve všech zastávkách na znamení (byl to takovej ten vlak courák), minimálně ve Stodůlkách někdo nastupoval nebo vystupoval, a co mě překvapilo nejvíce, jedna paní vystupovala na Žvahově, to jsem viděl asi prvně v životě :-)
A ti výhybkáři mají celkem zajímavou práci, výhybky přehazují ručně a dnes jsem měl pocit že vidím výhybkáře jak se hrabe přímo v kolejišti.
08.06.2010 (23:43)  
Ad VencaM: Ano, máte pravdu, ale problém kratšího intervalu spočívá v tom, že budete potřebovat více míst na křižování. Teď máte cestovní dobu zhruba necelých 30 minut a interval taky 30 minut, z toho plyne, že máte osu symetrie každých 15 minut (tedy Zličín, Jinonice, Na Knížecí - tedy velmi zhruba). Pokud byste chtěl 15 minut, musíte křižovat každých 7,5 minuty (a to je SJD, tedy reálně jet třeba jen 6 minut - což by asi NEvyšlo ideálně na Žvahov a Stodůlky - teď nevím; navíc by tam muselo být všude nutně lepší zabzař). Takže to opravdu asi nepůjde, pokud bychom nechtěli s tím nějak (i infrastrukturně) zacloumat.
K poptávce: Stodůlky ne (leda golfisti), Cibulka ano (tady ale bus 123 - ve špičce zhruba interval 8 minut), Jinonice možná (pokud propukne výstavba, která bude mít nějaký rok zpoždění), Žvahov by taky šel (mohla by se zrušit 128) - ale to jen můj odhad. Problém je trošku zakončení linky - to současné navěky nepůjde, takže je otázka kam jinam, ale to už je moc rozsáhlé na tento pozdní večerní čas.
P.S.: Takt 4ever:-)
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko