Praha — V reprezentativních prostorách Valdštejnského paláce, sídla Senátu PSP ČR, byly na Martina, tedy 11. listopadu v 11 hodin vyhlášeny výsledky soutěže o Nejkrásnější nádraží České republiky. Letošním vítězem se stalo nádraží v Novém Jičíně město. Setkání zástupců nádraží, která postoupila do finále 9. ročníku soutěže o titul „Nejkrásnější nádraží České republiky 2015“, je především poděkováním aktivním jednotlivcům, kteří jdou často daleko za hranice svých běžných povinnosti a pomáhají anonymní prostory veřejné dopravy doplnit o lidský, přívětivý prvek.
Loňský vítěz soutěže, nádraží Brno-Chrlice, předal štafetu letošnímu vítězi. Z celkem 10 finalistů soutěže zvítězilo s celkovým počtem 1120 hlasů městské nádraží v Novém Jičíně. Velký souboj s ním svedlo nádraží v Jablonném v Podještědí s 992 hlasy. Další místa se nezveřejňují, protože všichni finalisté jsou příkladní a lidé, kteří se o ně starají, zaslouží velké uznání, stejně jako týmy pečující o další vlídná nádraží, která do finále nepostoupila. Letošními dalšími finalisty jsou Černý Kříž, Čermná nad Orlicí, Jedlová, Jeseník, Kunžak-Lomy, Nové Město na Moravě, Poděbrady a Silůvky. V devátém ročníku přišlo celkem 3374 platných hlasů. Kromě hlavních cen přidělili organizátoři titul Pohádkové nádraží mininádražíčku Kateřina v Karlovarském kraji, které je turistickou atrakcí a ukázkou dopravy v hlubinných dolech, a malebné stanici Lašovice v křivoklátských lesích, v kraji Středočeském. Zvláštní ocenění pak za příkladné využití části objektu stanici Nižbor, kde je původní nákladiště upraveno na restauraci.
„Těší nás dopady projektu – pozvání do Senátu dávají páni ředitelé jako odměnu zaměstnancům, nominace jsou podnětem k dlouho odkládaným opravám a zabraňují zamýšleným demolicím… Tato mimořádná akce je takto životaschopná díky podpoře vlastníků a správců železnice a též široké veřejnosti, která projevuje aktivní zájem o stav našich nádraží a má velkou snahu podpořit zásadní zlepšení jejich stavu“, říká Drahomíra Kolmanová, ředitelka Asociace Entente Florale CZ -Souznění a hlavní organizátorka celého projektu.
Soutěž probíhá pod záštitou stálé komise Senátu pro rozvoj venkova a ministra dopravy Dana Ťoka. Pořádá ji Asociace Entente Florale CZ – Souznění ve spolupráci s ŽelPage, Plzeňskou dráhou a Mikroregionem Konstantinolázeňsko. Spolupracují Správa železniční dopravní cesty, České dráhy a další. Informace o projektu na www.nejnadrazi.cz
1 2 | Zpráv na stránku: |
Všechno záleží na tom,jaké typy tam lidi pošlou a jak určití lidé hlasují.Proto jsou tam každý rok často jiní kandydáti.
Ono,když tam hlasují jen 3374 lidé a vítěz má 1120 hlasů,tak to je prostě relativní,když celé Česko má 10 a půl milionu obyvatel.
Mně to připomíná třeba referendum o přesunu nádraží Brno hlavní.Oni se ptají jenom Brňanů,ale těch lidí,co do Brna jezdí vlakem se vůbec neptají,kde jim nádraží vyhovuje.Ti je nezajímají.Dále naopak třeba spoustu Brňanů vlak nepoužívá,nebo maximálně jednou za rok,tak ať se nediví,že k tomu referendu příjde tak málo lidí,když spoustě Brňanů to vlastně je úplně jedno,kde to nádraží vlastně stojí.
Sory,že odbočuji od tématu...
Co je ale ještě zajímavější - ani jeden z loňských finalistů (asi) letos vůbec nebyl mezi finalisty. S těma nádražíma to teda muselo jít pořádně z kopce. Vloni měli v Chrlicích nejkrásnější nádraží v Česku, letos nic. Stojí ještě?
Tahle soutěž je nesmysl. Jednou za deset let snad, ale jinak mi přijde, že smysl té "soutěže" je úplně jiný...
se vší úctou k vám, nádraží je dopravní stanice, která má více vlakových stání.
Je nádraží v Novém Jičíně vlastně tím "nádražím", když tam vlak přijede z jedné jediné trasy a strany a zase na tu trasu a stranu odkud přijel ze Suchdola se vrátí? Obsluhuje jednu relaci?
Tudíž více vlakových stání je tam prostě k ničemu, protože dál se trať nikam nevětví, prostě tam končí, ne?
Je to v podstatě stejná situace jako v Novém Údolí.
Taky je v Novém Údolí nádraží? asi ne, že ... to jen tak, aby jsme pili to čisté víno a pokusili se nazvat věci pravými jmény, když už tedy píšete o nejkrásnějším nádraží. Já to jako "NÁDRAŽÍ", moc nevidím.
Ano, jasně, kdyby to byla soutěž o nejhezčí železniční budovu, neřeknu. Vím, je to takový sebeklam, a v tom sebeklamu prostě žijem a neustále se sebeklamem.
Už končím s Novým ... em /ím
Budvare, tak napiš kolik je rozdíl mezi cenou dopravy Busem a Vlakem? Nebo to nevíš a špiníš?
Není lepší, aby lokálku VS-Karlovice obsloužil autobus?
Já myslím že ano, protože lokálka jede v té trase pomaleji než Bus a když se podívám, že ČD chtějí někde za vlakokilometr 128,- a bus za 1 km 24,- tak je přece všem na světě mimo Budvarovi jasné, že Bus je levnější a tudíž můžeme ty spoje tam posílit a poslat častěji, něž jednou jet vlakem.
Je jen lobby Českých drah vůči příslušnému kraji. Ano a z našich peněz - nás všech.
Zrušit trať s 1400* přepravenými osobami za den a nacpat to do 20 autobusů na souběžné ucpané silnici. Do autobusů, které ve ValMezu zastavují kilometr od nádraží.
*) údaje z roku 2009, kdy na trati jezdily jen a pouze vyžilé 810 a (dva) přívěšáky.
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.