Tábor — Objekt vznikl jako součást stavby „Modernizace trati Veselí nad Lužnicí - Tábor“. Předpokladem správné funkce stavědla je dobrý výhled. Tvar stavby je tímto požadavkem předurčen. Byl zvolen polokruhový půdorys se širokým panoramatickým oknem. Stavba je dřevěná na zděném 1,5 m vysokém soklu, s pultovou střechou. Barevnost je odvozena z přirozeného spektra barev železničních tratí. Odstín natření prkenné fasády splývá s rezavou barvou kolejiště. Zadní fasáda je neutrální šedá, pohyblivé výplně stavebních otvorů - dveře a větračky - jsou provedeny červeně. Vnitřní prostory stavědla jsou světlé, na stropě je osvětlení vějířovitě rozvité z geometrického středu stavby.
Technické údaje:
- autor: Martin Řežábek
- projekt: 2008
- realizace: 2009
- zastavěná plocha: 19 m²
- obestavěný prostor: 94 m³
Autorský text. Autor: Martin Řežábek.
Převzato z archiweb.cz s laskavým souhlasem redakce.


1 2 | Zpráv na stránku: |
A to koště opravdu není těmi 30ti cm zachumelené? :-)
stoupa: Je to v Táboře, takže před výstupem na pracoviště vytáhnu zpod schodiště koště a tu třícentimetrovou sněhovou kalamitu jednoduše vodmetu. (Mladej, zameť dvůr! Ale já jsem inženýr! No tak já ti ukážu, jak se to dělá. :--)
Tady je. Mimo výhybky na traťových kolejích, takže patrně ovládá pouze výhybky nákladiště.
Bez záchodu, bez zádveří, plus ty schody o držku. Přitom stačilo málo. Posunout schody o metr blíž k rohu, dveře dát čelně a vzniklo by na konci schodů zádveří 900 na 1400, do kterého by vešel přesně ten věšák na šaty, koště a lopata. Zadní stěna by tedy byla uskočená, ale z tratě by to nebylo poznat. A je to nízké. Přes stojící vagon nebude vidět lokomotiva na vzdálenější koleji. Pokud by to bylo vysoké jak se patří, tak by se pod uvažované zádveří vešel záchodek. Zvýšení nákladů? Minimální.
Nicméně na architekta bych to neházel,nevíme jaké byly požadavky,rozpočet a další důležité parametry. Spíš bych vinu viděl u zadavatele,ten si měl říct, co tam vše chce mít.
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
