České Budějovice — ČD Cargo dnes v Českých Budějovicích převzalo první dvě modernizované elektrické lokomotivy Škoda 71Em. Dvousystémové elektrické lokomotivy řady 363.5 vznikají v závodě Pars nova modernizací jednosystémových lokomotiv řady 163. Dodávka bude čítat třicet zrekonstruovaných strojů. V rámci modernizace původních stejnosměrných elektrických lokomotiv došlo k výměně elektrických a silových obvodů, úprav odpružení skříně, modernizaci stanoviště strojvedoucího, trakčních motorů měničů, dosazeny byly tlumiče vrtivých pohybů podvozků. Po modernizaci je také možné elektrodynamické brždění pro oba napájecí systémy, s návratem energie do sítě. Maximální rychlost zůstala na 120 km/h. Proti původní řadě došlo ke zvýšení hmotnosti stroje o 3 t a výkonu na 3,7 MW. Stroje budou nasazeny ve zkušebním provozu; poté budou moci zajíždět také mimo území ČR — na Slovensko a do Maďarska. Schválení v zahraničí je součástí dodavatelské smlouvy s výrobcem. Modernizací byla prodloužena životnost lokomotiv o dalších 20 let. Oficiální představení se uskuteční na veletrhu Czech Raildays 2011 v Ostravě, celá série bude uvedena do provozu během následujících čtyř let.
Zdroj: ČD Cargo, Škoda Transportation


U nás naposledy 400ks nových nepoužitých reflektorových žárovek. Rozbít a vysypat do kontejneru na sklo. Je to na denním pořádku, nevím že to tu ještě někoho překvapuje...
Takže ještě jednou a pomalu! Pokud tedy všechny mašiny řady 163, které pařtí Cargu půjdou na rekonstrukci na řadu 363.5, ještě pořád má Cargo dost mašin řady 363, kde je možné využít většinu vyzískaných dílů, které se v rámci modernizace z původní mašiny vyndají.
A co využítí ND vyzískaných při přestavbě po jejich repasi pro jiné stroje? Nevím kolik Cargu zůstane 163, ale i pro 363 by bylo možné většinu dílů využít ...
Vidíš to vše jak Hurvínek válku. Je už otázkou, zda by Cargo svoje ND prodalo matce, stejně tak i ty další varianty. To, že někdo nějaké ND má či možná bude mít ještě automaticky nezaručuje, že je i prodá, zvlášť, pokud pro ně bude mít využití..
Pak je tu druhá otázka, životnost takto vyzískaných dílů ..
Ale vše je zajisté o penězích, ty loko budou muset nějakou úpravu/opravu absolvovat (vyhodit je je ještě škoda, a bez vyšší opravy věčně jezdit nevydrží) ale co přesně bude její součástí jde jen odhadovat, dokud skutečně nezačnou.
Podle mne se měla udělat reko 163.001-020 už někdy v roce 2000, kdy tyhle lokomotivy měly za sebou cca 16 let života a byly zralé na generálky.
DB budou v následujících letech modernizovat v dílnách Nürnberg interiéry 44 souprav ICE2 (taky po nějakých 15 letech provozu), podobně jako byly modernizovány ICE1.
V Německu jezdí opakovaně modernizované velkoprostory nesoucí štítek s datem výroby 1962 ...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
