České Budějovice — Bez jakékoliv publicity ze strany dopravce byla od letošního jízdního řádu v hlavní cyklistické sezóně zavedena povinná rezervace místa pro jízdní kolo v rychlících na trase (Plzeň -) České Budějovice – Jihlava – Brno. Tento krok navázal na již dříve zavedenou povinnou rezervaci v rychlících na tratích 220 (Praha – Tábor – České Budějovice) a 170 (Praha – Plzeň – Cheb). Vedle potřeby vázat se na konkrétní spoj tento krok přináší i faktické zdražení cestování s jízdním kolem: cena rezervace pro jedno jízdní kolo, jejíž součástí je i rezervace místa pro cestujícího, činí 70 Kč. Rezervaci je nezbytné zakoupit před nastoupením jízdy, v opačném případě je cestujícímu účtována přirážka 100 Kč. Důvodem k zavedení povinné rezervace místa pro jízdní kolo byl dle sdělení Českých drah v době přípravy jízdního řádu SŽDC plánovaný rozsah stavební činnosti a s tím spojené výlukové činnosti na trati 240 (Brno – Jihlava).
Na začátku května pak České dráhy zavedly samostatnou rezervaci místa pro jízdní kolo ve službě úschova během přepravy s cenou 15 Kč. Tato akviziční sleva platí od 5. května 2010 do konce letošního jízdního řádu, nelze ji uplatnit ve vlacích kategorie SuperCity, ale může ji využít každý cestující bez ohledu na prokázání nároku na slevu Rail+. Zavedení této akviziční slevy opět proběhlo zcela v tichosti a dopravce k tomu nevydal ani tiskovou zprávu.
Ceník rezervačních dokladů pro jízdní kolo | |
---|---|
Místenka do vlaku SuperCity k sezení + rezervace pro jízdní kolo | 200 Kč / 100 Kč * |
Místenka k sezení + rezervace pro jízdní kolo nebo samostatná rezervace pro jízdní kolo ** | 70 Kč / 35 Kč * |
Samostatná rezervace pro jízdní kolo v úschově během přepravy (** akviziční sleva platná od 5. května do 11. prosince 2010) | 15 Kč |
- * cena pro držitele slevy Rail+
- ** neplatí ve vlacích kategorie SuperCity
Za pozornost stojí i to, že ve vybraných rychlících na trati 220 Praha – Tábor – České Budějovice nebude od druhé změny jízdního řádu v polovině června tohoto roku možné využívat v pracovních dnech službu úschova během přepravy i přesto, že vůz určený k přepravě kol bude ve vlaku nadále řazen. Dle dostupných informací není důvodem neposkytování této služby ani to, že by dopravce plánoval v tomto období zeslabit vlakové čety na jednočlenné. Jako jediné logické vysvětlení se jeví snaha nezajišťovat u vybraných spojů přepravu kol při koridorových výlukách s pojených s náhradní autobusovou dopravou. Pak je ale jen těžko k pochopení, proč opatření bylo aplikováno plošně (podobně jako rezervace v rychlících z Plzně do Brna) na celou trasu a kola nebude možné přepravovat ani v úsecích z Českých Budějovic do Tábora či z Benešova do Prahy.
Zdroj: České dráhy


Zebrinak - ani ten neni zadarmo, protoze je potreba nejakyho kona nebo vola, co to potahne.
Pokud za ten zebrinak nikdo nebude ochotny zaplatit ani korunu, tak sice zadarmo nebude, ale majitel zkrachuje. Pokud mu ale bude stat davat penize a blokovat konkurenci, nabizejici moderni dopravu, tak ne.
Ceny jake ted jsou, jsou extremne nizke** a tezko muzou byt jeste nizsi.
V porovnani s autobusy (cena vetsinou kolem 2/3 jizdneho), plany konkurence a s ohledem na to, co se nabizi, jsou extremne vysoke.
**Kde v EU jsou vlaky levnejsi?
Nevim, jak je to ted, ale jeste pred 2 roky byly na Slovensku, v Recku, v Polsku na delsi trasy, ze by se nenasly i jine staty, o tom bych pochyboval. Ve vsech jmenovanych statech jsou minimalne na dalkove trasy lepsi vagony. Ostatne kdyz se podivam na Rakousko, tak zase o tolik ty ceny uz vyssi nejsou. A v Recku, az pujde euro poradne dolu, budou ty vlaky i pres poradne lonske zdrazeni zase levnejsi. S nesrovnatelnou kvalitou cestovani :)
Aneb fiktivni zprava: Skoda i pres pokles odbytu zvysila cenu Fabie na 500 000 (zaklad bez posilovace rizeni, s trivalcovym motorem a bez airbagu :) ). Podle tiskoveho mluvciho M. jsou tyto ceny extremne nizke, protoze v zahranici se bude prodavat za 600 000.
No comment :)))
A ted k tematu - CD maji takovy pristup k cestujicim, jaky maji, ale z vlaku lidi nevyhani takove "drobnosti" (i kdyz chapu, ze pro cyklisty, kteri se nedopravuji na vylety autem dost zasadni), ale nepohodli, spina, dlouhe jizdni doby a predrazene jizdne. Krom toho, verte nebo ne, nekteri cestujici si oddechnou, kdyz se nebudou muset pri vystupu prodirat pres kola u dveri...
2.
M 26.05.2010 (17:25)
A jaka by byla odpovidajici cenova politika - jezdit uplne zadarmo?:-))
Nikoliv. Za odpovídající cenovou politikuu bych považoval takovou, kdy by se mi vyplatilo (rozumějte - bylo by alespoň výrazně levnější, když už to není pohodlnejší /o mých hororových zážitcích s bicyklem na trase Plzeň - České Budějovice zase někdy jindy/) cestovat s kolem vlakem a nikoliv automobilem. Bez smajlíku.
V opačném případě je potřeba si včas (nejpozději dvě hodiny před odjezdem vlaku z Brna) zakoupit rezervaci (15 Kč) pro vybraný spoj a pak koupit úschovu během přepravy (30 Kč), ve vlaku z ČB pak spoluzavazadlo (25 Kč).
Osobně s vlakem pro přepravu kol přestávám počítat. Raději se zařídím jinak. Lidé raději pojedou na cyklovýlet autem, než aby jeli vlakem bez kol. Pokud se s tímto novým nařízením setká někdo nepřipravený v praxi, bude velmi nemile překvapen a asi ho v budoucnu hned tak někdo ve vlaku neuvidí.
Bohužel dráhy žijí z dotací a ne z cestujících, tak je jim to jedno.
Co s tím? Když už se musejí platiti dotace firmně ČD a když už musejí být smlouvy na 10 let, tak by se dotace mohly nějak výrazněnji záviset na počtu převezených lidí.
Dokud budou dráhy vozit vlaky a ne lidi, tak se něčeho lepšího těžko dočkáme.
Zpravidla je obsazena nákladními vozy nebo též traťovými stroji pracujícími na výluce nebo doprovodnými vozy (ubytovacími, dílenskými) k této technice. Trolejové vedení na této koleji je napájeno přes místní úsekový odpojovač. Manipulační činnosti lze provádět pouze v beznapěťovém stavu.
Něco takového už existuje, jmenuje se to Bdt 252(/261/262). Akorát nevím, nakolik by bylo vhodné dávat to na rychlíky.
Ale je to samosebou naprosto bizarni a protizakaznicky postup...
Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.
- dopisovateľ alebo člen ŽP,
- editor alebo admin ŽP
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
