Košice — Zatímco někteří odborníci i představitelé dominantních dopravců již několik let tvrdí, že význam nočního cestování po železnici spíše upadá, soukromí dopravci v České republice a na Slovensku se nyní budou snažit dokázat opak. Po LEO Expressu, který provozuje noční vlak mezi Košicemi a Prahou od závěru loňského roku, se nyní přidává s vlastními vlaky i žlutý RegioJet. Ten od 14. června zavádí jeden pár nočních vlaků nejen mezi Prahou a Košicemi, ale také na své slovenské lince z Bratislavy do Košic. Vlaky zatím budou pokrývat hlavně silné špičkové dny, vyjedou vždy ve čtvrtek, v pátek a v neděli.
Jízdní řád nových spojů
1) Praha hl.n. (21:56) - Košice (7:00)
2) Košice (21:23) - Praha hl.n. (6:18)
3) Bratislava hl.st. (23:28) - Košice (4:45)
4) Košice (23:23) - Bratislava hl.st. (4:21)
Spoje budou založeny na podobném konceptu jako denní vlaky žlutého dopravce, budou tedy řazeny výhradně vozy k sezení, se kterými se cestující mohou setkat i na běžných vlacích RegioJetu. Uzpůsoben bude především rozsah palubního servisu, aby si na své přišli jak odpočatí cestující, vyžadující plný servis personálu, tak ti, kteří chtějí naopak nerušeně spát. Standardem tak bude obvyklý úvodní servis ve formě lahvičky vody, novin a poté výběru mezi kávou, mátovým čajem nebo jablečným moštem, stejně jako možnost si objednat cokoliv z vlakového menu. Pak už ale zavládne noční klid, s výjimkou jednoho vozu, kde budou stevardi a stevardky k dispozici cestujícím s objednávkou po celou dobu cesty.
Zájemci si budou moci od doprovodu vlaku zapůjčit zdarma deky, v ceně jízdného bude rovněž i malá snídaně ve formě croissantu a teplého nápoje. K dispozici bude i „budící služba“, aby cestující náhodou nezaspal svou cílovou stanici. Velkým strašákem současných nočních vlaků Českých drah jsou obavy o bezpečnost, které chce Radim Jančura zahnat stálou přítomností nejen velkého počtu palubního personálu, ale také bezpečnostní služby ve vlaku. Ceny na noční spoje budou podobné jako na ty denní, začínat tedy budou ve třídě Standard na 9 eurech při nákupu v dostatečném předstihu.
Připomeňme, že České dráhy na trase vypravují přes noc dva páry vlaků. Vlaky EN 444/445 Slovakia vezou především lůžkové a lehátkové vozy, vesměs rekonstruované a klimatizované. Naopak spoje 442/443 Bohemia vezou převážně vozy k sezení, a to starých řad B a BDs. Soukromý dopravce LEO Express pak provozuje jeden vlak ve směru z Košic do Prahy.
Zdroj: RegioJet


podle mě bude rozhodně přínoésnější než Č. Třebová
No a ty Rx ... nebyt to tak vyzdvihovane, oznacil bych to jako rozumny produkt - chybi tomu jen doresit detaily. Pruser je to oznaceni - tvari se to jako nadvlak, ale kdyz to covek nezna, poveze se v dehumusovanem B. A pokud si priplati za prvni tridu, veze se v ABpee ... tedy ve vagonu vhodnejsim na osobaky (z pohledu cestujiciho). Nebo na dalkove vlaky co nejsou dalkove, tak nejak to popisovaly primo CD.
Proste normalni vlak, ktery coveka muze zklamat, ale asi primo nenastve. Teda pokud na zaklade medialni masaze modrych neceka nadvlak.
Sorry za OT
P.S. nevim, jaka je situace dnes, ale v jednom obdobi, kdy jsem pendloval pres republiku byly nejluxusnejsim spojem z Plzne na prahu "nemci" v podani soupravy ABmvz + 3x Bm ... taky to byly jedine vlaky, kde covek aspon v prvni tride potkal zasuvku. No a mimo jine, ABmvz byl taky jediny vuz mezi Plzni a Prahou, kde byla klima. Bohuzel obcas vypadavala (rekneme srovnatelne jako dnes u zlutych) a tak po nejake dobe uz to jezdilo s trvale vypnutou klimou. A verte, ze pokud najakou dobu jezdite takto, je pro vas stav "obcas to nefunguje" (dnes bezny u zlutych) pomerne vitanym zlepsenim ... zvlast, kdyz vas modra obalka ujistuje, ze vypnuta klima u ABmvz je docasny stav, protoze se chysta zmena konceptu vlaku na teto lince a tyto vozy zde vice nasazovany nebudou.
Jak uz je v nasi zemi zvykem, jednotkou docasnosti je asi jeden furt, takze zde tyto vozy jezdi stale. Zda s trvale vypnutou klimou, nebo jen "obcas vypadavajici" netusim (a premejslim, esi to chci vedet :-D).
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
