Berlín - V pondělí 5. ledna byla podepsána rámcová smlouva mezi Deutsche Bahn a Bombardier na dodávku 800 patrových vozů pro regionální dopravu v hodnotě 1,5 miliardy € (39 miliard Kč). Vozy by měly být dodávány postupně od roku 2009. DB si od nových vozů slibují více úspěchů při soutěžích o dopravní zakázky v regionální dopravě, kde v poslední době ztrácely proti soukromníkům.
Nová generace patrových jednotek je kontinuálním vylepšením stávajících vozů se kterými se můžete setkat například na regionálních linkách v okolí Berlína. Kromě vlaků osvědčené koncepce Push-Pull by měly být zakoupeny i hnané jednotky koncepčně podobné vozům CityElefant z produkce plzeňské Škodovky. Nové vozy by měly designově navazovat na jednotky Talent, které v současné době DB nově zařazuje do provozu. Nyní DB provozují okolo 2000 patrových vozů, které se vyznačují vysokou spolehlivostí s vypraveností okolo 98%. S těmito staršími vozy budou nové plně kompatibilní, umožní flexibilní nasazování a jednoduchou náhradu porouchaných vozů. Nové jednotky budou vybaveny moderním informačním systémem, klimatizací, ergonomickými sedačkami i zásuvkami pro notebooky.
Kromě obří zakázky pro DB, dodá Bombardier dalších 34 patrových vozů v hodnotě 46 miliónů € (1,2 miliardy Kč) spolkové zemi Dolní Sasko. Ta je prostřednictvím své společnosti Landesnahverkehrsgesellschaft Nidersachsen pronajme soukromým dopravcům, kteří zajišťují výkony na regionálních tratích. Nové vozy budou použity převážně pro posílení provozu na lince Hamburk - Brémy, kde provoz zajišťuje společnost Metronom.
Zdroje: Deutsche Bahn, Bombardier

A proč by měl Bombardier vypadnou ze hry, nemyslim, že by taková firma neměla nástroje pro integralni stavbu HS. Že by to třeba nedělali v Gorlitzu je mozne, ale v globalu by to nebyla prekazka.
Jde o závod Görlitz, dělal takové vozy celá desetiletí a dosud u nás jezdí.
Mnohem zajímavější je ta cena pro Dolní Sasko - nové dvoupatrové vozy po 35MKč za kus mi příjde skoro za pusu, hm? Skoro se divím že podobnou cenu nenabídli Slovákům, ti přece chtěli dvoupatrové push-pully? Já vím, je tu ještě ten řidičák, ale to by přeci neměl být neřešitelný problém a snad by proboha nemusel stát víc než dvojnásobek obyčejného (dvoupatra)...
Osobně se domnívám že pokud by stejnou cenu byl ochoten Bombardier dát i ČD tak by byl hřích za ty prachy řádově stejné množství (těch plusmínus 34 kusů) nekoupit i k nám. Okolo Brna by byly dvoupatra s nízkým nástupem velmi užitečné a doposud jsme tu nikdy žádné neměli.
Jak je to s interoperabilitou dvoupatrových vozů obecně, myslím tím jestli by šlo spojit řekněme VV Bombardier s ŘV Škoda (řekněme 971, nebo i jiným)? Výslovně nemyslím spojovat to s hnacím 471, jen (loko)-VV-ŘV.
S2 Mas. N. - Vysocany - udajne 7 minut
linka B (metro) Namesti Republiky - Vysocanska - 10 minut
Jednu dobu jsem jezdil z Ujezda nad Lesy a tam to vyslo zhruba stejne se dopravit na nadrazi do Klanovic a vlakem
a
250kou na Cerny Most a pak metrem. To uz neni prima trat, ale takovych situaci, kdy to vychazi "zhruba stejne" by se dalo najit urcite vic.
Trosku se to tu zakecalo, ale az se rano probudite, rad bych, abyste si (hlavne znali zeleznice a 471cek) precetli muj prispevek nize a objasnili nam smysl techto "udajne" dennich ritualu.
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage,
- Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.
