Praha - Zástupci státní správy, pražského magistrátu a Středočeského kraje se dohodli na konečné variantě rychlodráhy z Prahy do Kladna s odbočkou na letiště. Podle memoranda, podepsaného ministrem dopravy Řebíčkem, primátorem Bémem, hejtmanem Bendlem, zástupcem kladenského primátora a dalšími představiteli státních organizaci i samosprávy, by se první cestující měli svézt vlakem na pražské letiště koncem roku 2013.
. Zatím není vyřešen způsob financování výstavby a provozu. Náklady na výstavbu se odhadují na 28 miliard korun. Délka trasy z Masarykova nádraží na letiště Ruzyně činí 20,3 km a návrhová rychlost činí 80 km/hod. Trasa rychlodráhy zachovává v podstatě dnešní trať 120Masarykovo nádraží – Bubny – Dejvice – Ruzyně, kde se napojí nový úsek na letiště. Rychlodráha bude dvoukolejná a elektrizovaná, vybavená moderním zařízením a technologií.
V obvodu Stromovky bude trať vedena dvěma novými tunely. Podpovrchově je řešena i navazující část trasy, včetně železniční stanice Dejvice. V dalším úseku mezi stanicemi Praha – Dejvice a Praha - Ruzyně je trať vedena po povrchu prakticky ve stopě dnešní jednokolejné trati, s drobnými korekcemi, vyplývajícími ze zdvoukolejnění a z požadavků na zrychlení přepravy.
zdroj: Pražský deník


,od Lovosic do Kralup to jede 160 km za hodinu ,navic je tu konkurence v podobe autobusu (je o min 50 korun levnejsi)
Do Veleslavína jezdily ucelené soupravy Wapek na vlečku teplárna. Teplárna ovšem topí plynem, uhelné kotle se staly zákazníkem Kovošrotu. Jinak nic ... Ona ta tunelová trať včetně podzemních Dejvic nebrání tomu, aby tam jezdily nákladní vlaky. Ve Vídni se občas taky po kolejích a tunelech S–Bahnu prohání nákladní vlaky.
*****
Pokud by společnosti „Veolia ..." šlo skutečně jen a pouze o zákazníka, tak navštíví ředitelství SŽDC s.o. s objednávkou na přidělení kapacity dráhy a po „přidělení" kapacity dráhy začnou se svými vlaky jezdit a konkurovat ČD kvalitou svých služeb. Ministerstvo dopravy k tomu není třeba.
Možná by se ušetřilo i pár minut na trase Liberec-Jablonné v Podještědí,kdyby se nejezdilo po trati přes Liberec Horní růžodol,Ostašov, Karlov pod Ještědem,ale po trati 089 Liberec Chrastava a u Machnína by se udělal oblouk zpět k trati 086.
Danné trasování vlaku by bylo dle mého kratší co do počtu km i rychlejší.
Kdyby šlo nějak postihovat politiky za jejich nesplněné sliby, pak by tato a další memoranda nespatřila světlo světa..
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
