Eschede - Před 9 lety, 3.6.1998, došlo k tragické nehodě německé soupravy ICE, která se stala u německého Eschede. V 10:58 hod. vykolejil vlak ICE 884 Wilhelm Conrad Röntgen (jednotka ICE1) směřující z bavorského Mnichova do severoněmeckého Hamburku. Železniční neštěstí si vyžádalo 101 obětí a 88 těžce zraněných. Mezi mrtvými byla i většina zaměstnanců DB, kteří vykonávali v uvedeném vlaku svou pravidelnou směnu.
Uvedená nehoda je označována za nejhorší v poválečné historii Německa. Trať mezi Hannoverem a Hamburkem byla po nehodě delší čas uzavřena, jednotky ICE1 byly staženy z provozu a nahrazeny částečně ICE2 a také běžnými vlaky s vozy kategorie IC. Všech 59 souprav ICE1 bylo do provozu opětovně nasazeno v listopadu téhož roku.
Nedaleko mostu, do kterého vlak narazil, se nachází památník obětem nehody. Na louce bylo vysázeno 101 třešní, jejichž počet odpovídá počtu obětí nehody. Na bráně u památníku je vytesáno: "Am 03. Juni 1998 um 10:58h zerschelte der ICE 884 "Wilhelm Conrad Röntgen" in Eschede. 101 Menschen verloren ihr Leben, ganze Familien wurden zerstört, mehr als 100 Reisende wurden schwer verletzt, viele tragen lebenslang an den Folgen..."
Nádraží v Eschede bylo zprovozněno v roce 1847 a leží na železniční trati mezi Harburgem a Hannoverem. Velká oslava při příležitosti 150 let existence nádraží se uskutečnila přesně 13 měsíců před nehodou, 3.5.1997.
zdroj: ICE-Fanpage.de

http://www.ice-fansite.com se píše o tom, že těžce zraněné byly 104 osoby.
obrázek s madlem záchranné brzdy :
http://www.ice-fansite.com/galerie/details.php?image_id=1594
K vykolejení vozů číslo 1 a 2 došlo na výhybce, vykolejené vozy narazily na pilíř mostu, který se proto zřítil. "Čelní" mašina jela výběhem 3 km, než se zastavila …
Provoz byl obnoven za 6 dní. Nejsem si jist úplným odstavením ICE1 z provozu, pokud si pamatuji, tak se jim snížila rychlost na 160 km/h, což vedlo k rozpadu celého systému ICE, protože vlaky jezdily zpožděné a nestíhaly obraty. Soupravy ICE1 byly postupně "stahovány" do dílenských prohlídek, kde byla prováděna detailní kontrola všech kol.
První fáze kontroly byla provedena bezprostředně po nehodě, jako příklad organizačního umu je uváděna Sv jízda ICE1 z Innsbruck – München od ICE "Wien West - Innsbruck" na noční prohlídku v depu München a souprava se ještě stačila vrátit do stanice Wörgl, odkud pokračovala na pravidelném ICE do Wien West. Innsbruck – Wörgl jela náhradní Sv ÖBB.
Poslední obětí byl strojvedoucí, které za nehodu sice nenesl odpovědnost, ale nedokázal se s tím vyrovnat a spáchal sebevraždu.
posouzení, zda cestující mohl/měl/věděl zda zatáhnout za brzdu je pro psychologa. Přeci jen je to trochu jiný kraj i jiný mrav a ne každý je znalý všech technických fines a řídit vlak, létadlo, ponorku a mít vyspělé humanitní vzdělání - to měl (má) snad jen James Bond a kapitán Kloss...
Obruč v podlaze - šok. Velký šok. Vychovaný cestující (Fahrgast = "jizdí host") nekoná, (je-li starší, hraje roli i to, že nemá příručku) ale slušně upozorní vlakový personál na odchylku od normálu. Vlakový personál je vychován a jedná dle příručky (zjišťuje příčinu).
Pokud jde o mě, myslím že bych v krizové situaci buď zpanikařil (ale potom bych asi těžko šel v klidu za průvodčím) nebo bych za tu brzdu prostě zatáhl.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
