..: Reklamní kampaně Českých drah :..

Reklama na pendolinu - Švejk a BerdychPraha - Při cestování vlakem mají cestující možnost seznámit se s reklamní kampaní Českých drah. "Účelem kampaně je seznámit širokou veřejnost s cílovými destinacemi spojů SC Pendolino a s dojezdovými časy. Základní cílovou skupinou jsou stávající zákazníci SC Pendolino, kteří již znají komfort a rychlost cestování především do Ostravy, ale využít pendolino k cestě do Brna nebo do Vídně je ještě nenapadlo," napsala společnost RailReklam na svých internetových stránkách. Autorem kampaně je ředitel agentury Media Laboratory Jiří Kratěna. Kampaň vyvolala i polemiku tím, že na reklamních materiálech chybí logo ČD.

Na jaře kampaň Vídeň/Brno, na podzim Ostrava/Bratislava - všude pendolinem

Ve venkovní reklamě kampaň probíhá od května do června výhradně na plochách RailReklamu na billboardech, CLV na nádražích a v rámečcích uvnitř vlaků. Dále byly realizovány polepy všech sedmi souprav pendolino. Mimo venkovní reklamu využívají adaptovaných motivů ČD ve své tiskové inzerci. Jako doplněk se zpracovává německo-český stručný průvodce Prahou, Brnem a Vídní zaměřený především na dobré jídlo, pití a zábavu.

Reklama na pendolino směr Brno - VídeňKampaň bude probíhat ve dvou vlnách, první v květnu a červnu, která představuje Prahu, Brno a Vídeň a druhá proběhne v září a říjnu, kde budou představeny cílové destinace Ostrava a Bratislava. V posledním vydání Železničáře padla i otázka, zda tvůrci reklamy prozradí symboly na billboard pro Ostravu a Bratislavu. A odpověď byla jednoznačná: "Nechte se překvapit."

Reklamní kampaně ČD připravuje Odbor komunikace ve spolupráci s RailReklamem. Dle týdeníku Železničář zůstala asi nejvíce v paměti kampaň Auta stojí, vlaky jedou. Železničář dále uvádí: "České dráhy mají svou reklamní síť, která je specifická, slouží především jim a nemá zdaleka tak komerční pojetí, jak to vidíme jinde."

Rozsáhlý průzkum Railreklamu - 3.000 respondentů

RailReklam provedl rozsáhlý průzkum na téma "Železniční doprava a reklama v prostorách železničních vozů a nádražních hal" mezi cestujícími v Praze, Brně, Plzni, Olomouci a využil výsledků z Market Media Lifestyle. Cílovou skupinu tvořili ze 100% cestující vlaky, kteří byli dotazováni bezprostředně při čekání na vlak, či samotné jízdě vlakem ve vyrovnaném poměru žen a mužů (do 30 let 48% respondentů, 30 - 50 let 26%, nad 50 let 26%). Dotazování probíhalo na 8 nádražích (z toho 5 pražských) a 13 úsecích tratí v blízkosti měst (Praha a okolí 1.200 respondentů, Brno a okolí 600, Olomouc a okolí 600, Plzeň a okolí 600).

Reklama na pražském Masarykově nádražíŽelezniční doprava a její úroveň je cestujícími vnímána kladně, nejčastějším důvodem pro využívání železnice je její pohodlí (45%) a cenová výhodnost (41%). Reklama ve vlacích a v nádražních halách se ukázala jako velmi zajímavá alternativa k běžným reklamním nosičům, neboť oslovuje pravidelně cílovou skupinu (41% všech cestujících využívá železniční dopravu denně, resp. téměr denně). A téměř polovina všech cestujících tráví na nádraží před odjezdem vlaku déle než 10 minut. Běžná délka jízdy vlakem pak trvá kolem 30 minut.

Reklamu na železnici častěji sledují mladí lidé

Reklama ve vlacích či v nádražních halách často upoutá pozornost cestujících a pravidelně ji sleduje asi jedna třetina lidí. Reklamní nosiče výrazně častěji sledují mladí lidé a všeobecně cestující nejsou touto reklamou přesyceni. Velké množství cestujících považuje reklamu za příjemné zpestření (18,7%) či dokonce za užitečný zdroj informací (19,3%). Negativně ji hodnotí jen necelých 6% osob.

Ze závěrů průzkumu lze zjistit, že lidé nejčastěji využívají železniční dopravu k pravidelným cestám do zaměstnání či do školy. Nejlépe je železniční doprava hodnocena v Brně, kde zlepšení úrovně vnímá 52,5% (negativně 13,8%) a v Praze (51,4%, negativně 7,4%). Lidé ve velkých městech (Praha, Brno) si reklamy všímají výrazně více a spolu se stoupajícím věkem klesá sledovanost reklamy. Průzkum potvrdil, že reklamy si nejvíce všímají studenti, naopak nejméně důchodci. Jen 5,9% cestujících reklama ve vlacích a na nádražích obtěžuje a dle jejich mínění zbytečně komercionalizuje toto prostředí.

Kuřecí lokomotiva, zdroj: ČDJednoznačně nejvíce sledované nosiče jsou rámečky ve vozech, kterých si všímá 70% dotázaných, druhé nejsledovanější jsou citylighty, které sleduje 56% cestujících. Následuje reklama na lokomotivách (23,9%), závěsný banner v nádražních halách (20,1%) a reklama na vlakových soupravách (12,5%).

zdroj: Týdeník Železničář, RailReklam, Kompletní výsledky průzkumu (ve formátu pdf)


CSPSV | 26.5.2007 (0:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Služby

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
27.05.2007 (20:01)  
Za kolik by to Brno-Praha dala klasika nestavici v MuN a podobnych dirach?

Stejne jako v pripade Ostravy neverim ve vyrazne uspory z klopeni, uz to na ~ vubec rozchodili?
registrovaný uživatel M 
27.05.2007 (0:23)  
To jo, ale myslim, ze je ve dvou kilech je to narvani pravdepodobnejsi:-))
registrovaný uživatel Precla 
26.05.2007 (22:48)  
Myslím, že ti bude stejně jedno, jestli narveš ve 140-ti, nebo ve dvou stech/h...
26.05.2007 (20:09)  
Venca: Na takové řidiče je i stávající "metla" v podobě hybridu 411/2005 málo. Na druhou stranu - mohlo by vás těšit že pokud taková jízda skončí nehodou (pravděpodobnost nehody při takovém stylu jízdy je více než velká; smrt nebo trvalé následky jsou pak jistotou), tak i poté by řidič (a event. spolujezdci) posloužili dobré věci jako dárci orgánů...
26.05.2007 (19:26)  
Teda když už tak na pindi do Vídně měli dát Pha-Víděň né Brno to na úvod.Za druhé se mi to vůbec nelíbí a za 3.Já to minule taky zvládnul Pha-Brno za 1:18-jo řídil kámoš jel až 200 oktávkou,myslim že na korytu by se to taky mělo zvýšit na 200.Jo a ještě nás občas něco předjelo.Už jsem pochopil proč 680 nemá lak ale samolepky,aby ČD z toho dělali reklamu a možná vydělali jsem zvědaj až se to začne loupat jako ten žlutej pruh.
registrovaný uživatel milos  mail  
26.05.2007 (12:35)  
pinda je dobrej pro ostravu, pro viden a asi i pro blavu. brno je fakt za rohem a dostupne lehce mnoha zpusoby za par minut. na tu chvilku ani netreba vyzadovat extra pohodli, coz je jedinne + pro pindu na teto trati.

pro ostatni destinace naopak

(mluvim teda jako prakticky prazak...)
dopisovatel nebo člen ŽP Adam  mail  
26.05.2007 (11:30)  
Jak už jsem jednou říkal, reklama Brno-Praha 2:23 s kašpárkem v kroji působí v Ostravě spíš jako provokace. Nejednou jsem u ní zaslechl pár citoslovcí směřovaných ČD. :-D
registrovaný uživatel Precla 
26.05.2007 (10:56)  
Z Brna je to po dálnici do Prahy asi 190 km.. když jede průměrně rychlostí 150 km/h, což jezdí každej druhej se silnějším autem, nevidím problém se do prahy dostat do 90 minut. Krom toho je pro mě jezdit pendolinem drahá záležitost.. Je lepší nasednout v Tišnově ( 30 km od Brna) na rychlík, kterej mě stojí něco málo přes 100Kč, v pohodlí vozu Bee.
registrovaný uživatel paolo 
26.05.2007 (10:21)  
M: máš recht, chybou SA je, že nestaví v Roztylech u metra. Zkrátili by přesun z Brna do Prahy o dobrých 20 minut.
registrovaný uživatel M 
26.05.2007 (10:16)  
Za dve hodky da bus tak z Pruhonic do Bohunic, ale ne nadrazi-nadrazi...
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko