..: Podmínky platnosti síťových jízdenek ve vlacích IC/EC beze změn :..

Ilustrační obrázekPraha - Spolu se zahájením platnosti nového jízdního řádu 10. prosince 2006 vstoupil v platnost nový tarif TR10. V souislosti s tím se na stránkách ČD věnovaných síťovým jízdenkám objevila následující formulace: "Držitel síťové jízdenky Klasik neplatí ve vlacích vyšší kvality příplatek EC/IC, v plné výši ale musí zaplatit cenu místenky (30 Kč, 86 Kč nebo 200 Kč podle druhu vlaku a nutnosti prokázat nárok na slevu Rail plus)".

O nejvýznamnějších tarifních změnách Vás již ŽelPage podrobně informovala, stranou pozornosti však doposud zůstávaly síťové jízdenky. Ty nově ponesou produktové označení "Síťové jízdenky Klasik" a budou opět nabízeny ve třech základních provedeních (pro cestující mladší 15 let, cestující se slevou ISIC/In-Junior a cestující starší 15 let) a s dobou platnosti dva dny, jeden týden, jeden měsíc anebo čtvrt roku. Na základě formulace uvedené na webu Českých drah však vyvstává otáka, zda-li je k síťové jízdence potřeba do vlaku IC/EC povinně zakoupit místenku?

V tarifu TR10 se povinnost zakoupit místenku při použití vlaku vyšší kvality uvádí výslovně pouze k jízdence SoNe+. Nastanou-li případně rozpory, má před ostatními uváděnými informacemi přednost příslušné ustanovení v tarifu TR10. Podle vyjádření Českých drah platí to, co je uvedeno v TR10 - to znamená, že v případě síťové jízdenky Klasik se nic nemění. Povinnost zakoupit místenku tak zůstává pouze pro povinně místenkové vlaky. Cestující nadále mohou se síťovými jízdenkami cestovat bez příplatku pro vlak vyšší kvality i bez místenky ve spojích IC/EC a s místenkou ve spojích SC. Dráhy uznávají, že informace na internetových stránkách není jednoznačná a bude upravena. Pod nejasnou formulací se rozumí možnost zakoupení rezervace za standardní cenu k síťovým jízdenkám.

Změny v tarifech komplikací pro cestující i zaměstnance ČD

Dvoudenní síťová jízdenkaJaké další možnosti lze v současnosti využít pro bezplatné cestování vlaky kategorie IC/EC? K jednorázové cestě mezi krajskými městy je vhodná nová jízdenka eLiška za cenu 140 Kč. Pro příležitostné cestování lze ve vlacích IC/EC stále použít bez příplatku a povinné místenky Kilometrickou banku ČD s cenou 1.400 Kč (platí na 2.000 ujetých kilometrů). Další možností, jak cestovat vlaky IC/EC ve vymezeném časovém období opravdu neomezeně, je síťová jízdenka In-Gold, která vyjde na 22.000 Kč na rok (v příštím roce by měla být nabízena i pro kratší časová období). Množství změn v TR10 bohužel uvádí ve zmatek nejen na cestující, ale také působí negativně na zaměstnance Českých drah.

zdroj: Síťové jízdenky ve vlacích ČD


Rastislav Štangl Poslat mail autorovi | 18.12.2006 (10:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Tarify

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Redispero  mail  
18.12.2006 (11:55)  
trochu off topic, ale kdyz tu hledate levne zpusoby cestovani: Nechce nekdo KMB, zbyva 1001 km do 11. ledna, za 500 kc?
16.12.2006 (21:19)  
A ještě - místenka pro vnitrostátní vlaky snad stále stojí 30 Kč pro všechny. Nebo i to se změnilo?
16.12.2006 (21:18)  
Mám tomu rozumět tak, že ČD mají jinou verzi tarifu než tu, kterou prezentují veřejnosti? Cituji bod 5 tarifu: "..... Úplné znění tarifu TR 10 je zveřejněno na internetových stránkách ČD www.cd.cz, stručný výňatek je zveřejněn v platném jízdním řádu ČD .....", takže o nadřazenosti TR 10 vyvěšené někde na nástěnce GŘ nad internetovou a KJŘ verzí bych docela pochyboval. Zatímco internetové stránky není problém upravit kdykoliv, tak KJŘ až s prvními změnami 4. března. Fakt nevím, co k tomu dodat.
16.12.2006 (21:01)  
Liška: Zprávu raději upravím (pro mě to byl taky těžký šok, když jsem se tuto informace dnes na dotyčné stránce dozvěděl)...
registrovaný uživatel Liška 
16.12.2006 (20:57)  
Naštěstí. Při četbě tohoto příspěvku se mi málem zastavilo srdce - síťovky totiž využívám převážně k cestám vlaky IC/EC.
16.12.2006 (20:54)  
Liška: Ano, do TR10 se také dívám a nenacházím, obávám se, že pak tato informace na webu ČD (před kterou má TR10 přednost) uvede čtenáře v omyl:-(
registrovaný uživatel Liška 
16.12.2006 (20:53)  
Atolix:díval jsem se do TR 10, ale nic podobného tam není, takže povinnost kupovat místenku se vztahuje pouze na povinně místenkové spoje (SC) a samozřejmě na SONE+
16.12.2006 (20:50)  
Liška: Vzhledem k tomu, že článek doslova uvádí: "Držitel síťové jízdenky Klasik neplatí ve vlacích vyšší kvality příplatek EC/IC, v plné výši ALE MUSÍ zaplatit cenu místenky". Nicméně, nelze vyloučit, že daný obrat v článku je nevhodně formulován...
registrovaný uživatel Liška 
16.12.2006 (20:44)  
Domnívám se, že jde o nepochopení zmíněné části článku. Cena místenky se musí v plné výši hradit, pokud o ni má cestující zájem. Pokud cestuje bez místenky, platit si ji nemusí.
16.12.2006 (19:15)  
Rasta:To jsme dva i já řeším,co je pro mě NEJ.Vidím to takto:Výlet-výkend=SONE+,do školy žákovský(studenský) průkaz.Vzhledem k JŘ a mému rozvázání přestupů z R na R,pod stromeček KMB.Na denní ježdění měsíčku,čtvrtletku.Příplatek na EC vždy koupit na zpáteční jízdenku,na jeden doklad a ušetříš příplatek za cestu zpět.Např.koupit zpáteční jízdenku s příplatkem ve čtvrtek jet tam a v pátek zpět a můžeš použít EC i jak ve čtvrtek tak v pátek.Eliška taky mimo,nehodlám po zdražení zákaznického pořizovat In-kartu nebo In-Junior pas,když zavedly léto26.
Jednou jsem kupoval čtvrtletku před zdražením v předprodeji a normálně byla uznávána,takže si myslím kdo si koupil jízdní doklad před zdražením,tak na tom vydělal.To by mělo platit.
K těm zaměstnancům, prosím ohleduplnost.
16.12.2006 (20:02)  


Petr: Rozhodně jsem to nemyslel nijak zle se zaměstnanci ČD, věřím, že většina jich odvádí dobrou práci dle svého nejlepšího svědomí. Bohužel se občas setkávám i s opakem, například otrávené pokladní v Praze na hlavním nádraží - možná je to těmi frontami, co se tam neustále tvoří. Vzpomínám, že kdysi dávno jsem si jako brigádu zkusil pokladnu v Tesco. Byl zrovna šílený sobotní nával (23 lidí ve frontě) a po každém 5. nákupu po mě pokladna požadovala, abych uvedl přesný počet zákazníků čekajících na odbavení, takže jsem opravdu mnoho důvodů k úsměvu neměl:-).

Zpátky k tématu: pokud jde o mezinárodní jízdenky, tak zásadně Wasteels, jakkoliv je tarif složitý, oni se v něm vyznají a vždy mi dobře poradili, někdy i s praktickými cestovatelskými zkušenostmi (škoda omezené otevírací doby = do 18h). Pokud jde o vnitrostátní jízdenky, tak je tu ještě jedno alternativní řešení, které lze použít s Junior-In, konverze vnitrostátní jízdenky do mezinárodní.

Názorný příklad: vnitrostátní EC jízdenka Praha - Břeclav = 245 Kč x mezinárodní EC jízdenka Praha - Břeclav Gr. 194 = Kč (úspora 51 Kč), vnitrostátní IC jízdenka Praha - Ostrava hl. n. = 272 Kč x mezinárodní IC jízdenka Praha - Bohumin Gr. = 223 Kč (úspora 49 Kč). K využití se nabízí samozřejmě i další lokace (Děčín/Ústí nad Labem, Valašsko, atd.). A při troše kreativity lze tuto slevu využít i na typicky vnitrostátní relaci. Například asi moje nejoblíbenější Junior-In jízdenka je mezinárodní: Praha - Kolín - Pardubice - Choceň - Ústí nad Orlicí - Česká Třebová - Ústí nad Orlicí - Letohrad - Lichkov Gr. stojí 123 Kč (na mezinárodní lze jet i v protisměru), zatímco jen částečný úsek Praha - Pardubice - Česká Třebová stojí jako vnitro EC jízdenka 162 Kč. Takže asi tak: TR10 vyžaduje od cestujícího při volby jízdenky hodně přemýšlet:-).
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko