Praha - Spolu se zahájením platnosti nového jízdního řádu 10. prosince 2006 vstoupil v platnost nový tarif TR10. V souislosti s tím se na stránkách ČD věnovaných síťovým jízdenkám objevila následující formulace: "Držitel síťové jízdenky Klasik neplatí ve vlacích vyšší kvality příplatek EC/IC, v plné výši ale musí zaplatit cenu místenky (30 Kč, 86 Kč nebo 200 Kč podle druhu vlaku a nutnosti prokázat nárok na slevu Rail plus)".
O nejvýznamnějších tarifních změnách Vás již ŽelPage podrobně informovala, stranou pozornosti však doposud zůstávaly síťové jízdenky. Ty nově ponesou produktové označení "Síťové jízdenky Klasik" a budou opět nabízeny ve třech základních provedeních (pro cestující mladší 15 let, cestující se slevou ISIC/In-Junior a cestující starší 15 let) a s dobou platnosti dva dny, jeden týden, jeden měsíc anebo čtvrt roku. Na základě formulace uvedené na webu Českých drah však vyvstává otáka, zda-li je k síťové jízdence potřeba do vlaku IC/EC povinně zakoupit místenku?
V tarifu TR10 se povinnost zakoupit místenku při použití vlaku vyšší kvality uvádí výslovně pouze k jízdence SoNe+. Nastanou-li případně rozpory, má před ostatními uváděnými informacemi přednost příslušné ustanovení v tarifu TR10. Podle vyjádření Českých drah platí to, co je uvedeno v TR10 - to znamená, že v případě síťové jízdenky Klasik se nic nemění. Povinnost zakoupit místenku tak zůstává pouze pro povinně místenkové vlaky. Cestující nadále mohou se síťovými jízdenkami cestovat bez příplatku pro vlak vyšší kvality i bez místenky ve spojích IC/EC a s místenkou ve spojích SC. Dráhy uznávají, že informace na internetových stránkách není jednoznačná a bude upravena. Pod nejasnou formulací se rozumí možnost zakoupení rezervace za standardní cenu k síťovým jízdenkám.
Změny v tarifech komplikací pro cestující i zaměstnance ČD
Jaké další možnosti lze v současnosti využít pro bezplatné cestování vlaky kategorie IC/EC? K jednorázové cestě mezi krajskými městy je vhodná nová jízdenka eLiška za cenu 140 Kč. Pro příležitostné cestování lze ve vlacích IC/EC stále použít bez příplatku a povinné místenky Kilometrickou banku ČD s cenou 1.400 Kč (platí na 2.000 ujetých kilometrů). Další možností, jak cestovat vlaky IC/EC ve vymezeném časovém období opravdu neomezeně, je síťová jízdenka In-Gold, která vyjde na 22.000 Kč na rok (v příštím roce by měla být nabízena i pro kratší časová období). Množství změn v TR10 bohužel uvádí ve zmatek nejen na cestující, ale také působí negativně na zaměstnance Českých drah.


Měl jsem připravený extra dotazy na informace v Praze na hlaváku a nestačil jsem se divit on je za celou dobu nikdo neproškolil a dokonce v práci nemaj přístup na net a ani na intranet!!!Rok 2006 Praha hl.n.Bohužel z pikantostí z TR 10 mi nedokázali snad ani jednou odpovědět.
Kupoval jsem si jizdenku z Breclavi do Vidne tzv. Wien special karty. Pokladni mi nebyla schopna rici, zda lze tuto jizdenku koupit i na papirovou in-kartu Z-1/1. Misto aby se pokladni snazila zjistit, jak to je, nabizela mi jizdne za plnou cenu. To jsem odmitl a volal do Prahy na infolinku, tam se asi deset minut radili a pak me rekli, pokud je tam logo Rail+plus, ze to lze koupit. Na cele situaci mi nevadi nevedomost pokladni, ale to ze se ani nesnazi zjistit, jak se veci maji. Chudak cestujici ktery se nevyzna. Pro uplnost - stalo se tak dnes v Sumperku...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
