
- In-zákazník (600,00 CZK / 3 roky)
- In-junior (600,00 CZK / 1 rok)
- In-senior (600,00 CZK / 1 rok)
- In-Gold (22.000,00 CZK / 1 rok) – možnost neomezeného cestování (včetně lanovky na Ještěd) bez příplatků IC/EC s možností cestování v 1. třídě bez doplatku
(ke všem bude přidána možnost čerpání mezinárodní slevy Rail+)
In-karta plní několik základních úkolů. Použití moderní technologie In-karet při odbavovacím procesu zvyšuje konkurence schopnost Českých drah na liberalizovaném dopravním trhu, podporuje systémovou integraci a zároveň nabízí větší komfort cestovaní pro zákazníky Českých drah. In-karta v budoucnu zastřeší systém obchodních nabídek ČD v nové elektronické podobě. Bude to např. digitální forma kilometrické banky nebo předplatních jízdenek. Systém rovněž umožní poskytovat klientům další služby a výhody – např. věrnostní program podobný tomu, který nabízejí letecké společnosti, mobilní operátoři a podobně. Karta je začleněna do systému karet Sphere Card a její držitelé mají slevu při nákupu také u řady dalších obchodních partnerů (prodejny textilu, oděvů, obuvi, sportovních potřeb, kina, cestovní kanceláře a další).
In-karta současně přispěje k získání přesnějších statistických údajů o přepravě cestujících tak, aby mohly být využity při objednávce a úhradě služeb ve veřejném zájmu ze strany státu a krajů. Předpokládá se také využití In-karty jako elektronické jízdenky a peněženky vhodné pro rychlou úhradu drobných plateb při cestách na kratší vzdálenosti, kde dosavadní bankovní karetní systémy nejsou dostatečně efektivní a pružné. Karta tak bude v budoucnosti sloužit například k úhradě jízdného Českých drah, ale také ostatních železničních dopravců, autobusových a městských dopravních podniků a v rámci integrovaných dopravních systémů. In-karta také otevře větší možnost při nákupu služeb – jízdenek, rezervací atp. – prostřednictvím internetu.
Novinky pro seniory ze zahraničí – slevy na cestování vlakem po ČR
České dráhy především v návaznosti na rostoucí zájem zákazníků ze sousedních zemí rozšiřují možnost využití obchodních nabídek určených seniorům tak, aby tyto mohly být použity bez podmínky trvalého pobytu v České republice. Důchodci, zejména ze sousedních států, tak budou od 1. března nově moci ušetřit s kartou Z a senioři starší 70 let s roční síťovou jízdenku pro osobní a spěšné vlaky „senior pas“. Přes tuto novinku však zůstane cena zákaznického jízdného i karty Z nezměněna. Také roční senior pas zůstává v ceně 600 Kč. Tento krok umožnila změna regulace zvláštního jízdného pro důchodce vyhlášená ministerstvem financí, na základě které získávají právo na jednotné poloviční zvláštní jízdné všichni důchodci bez ohledu na trvalý pobyt nebo účast v odboji.
Zdroj a foto: ČD, tisková zpráva (výtah)

Nabídka ČD leží na stole a vy jí zvednete, nebo ne. Asi se Vám nelíbí, že Vám šátrá hlouběji v kapse. Možná by pro Vás bylo příjemnější, aby všichni u ČD pracovali za 70% celostátního průměru, aby se jezilo 50 let starýma soupravama se zabezpečovačkou z doby Fr. Josefa. A budete spokojení, protože si v zaplivaný nádražní hospodě za ušetřenou dvacku dáte o pivo víc. Prostě, jenom pro to, že ČD žijí částečně z našich daní, ještě nemusí každý nádražák (poté co vás potká) smekat a žmoulat čepici v ruce.
Obecně (hudba budoucnosti) je pro mě přijatelnější vydat nějakou kačku navíc, a být hrdý, že cestuju se sebevědomou firmou na jejímž hospodářském úspěchu se dobrovolně podílím. A někdy(e) se začít musí.
Zajímalo by mě, jestli vás ČD platí. Protože pokud ne, tak by bylo dobré se přihlásit jako tiskový mluvčí. I když faktem zůstává že na Ondrůje nemá asi nikdo :)
Nemám nic proti tomu dávat 'kačku' (haha) navíc, pokud bude lepší úroveň cestování, modernější soupravy (téměř 50 let staré stroje u nás pořád jezdí) apod. Ale zatím jde vše hlavně do kapes úředníků a vedení ČD.
Kdyby byly ČD moderní soukromá firma tak většina zaměstnanců bere méně než teď, vlaky by byly modernější (už kvůli snižování nákladů), uklizenější, polovina dnešních úředníků by byla dlouhodobě nezaměstnaná. Ceny by byly možná vyšší, ale ne o moc, i když by spousta lidí ráda připlatila za rychlejší a komfortnější dopravu..
M (20:15): zadarmo jen v případě, že by se to objednavatel takto rozhodl objednat a zaplatit. Jinak platí, že tarif by měl být nastaven tak, aby dával maximální tržby při objednávkou daném objemu dopravy. A současně aby vedl k rozumnému využití vlaků, protože prázdné vlaky nikdo objednávat a platit nebude.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
