..: Pendolina budou provozována jako společné spoje ČD a ČSA :..
Praha - Dnes v 9:00 hod. byla na 2. koleji pražského Masarykova nádraží připravena souprava pendolino, ve které se konala tisková konference věnovaná podpisu Memoranda o spolupráci mezi ČD a ČSA. Cestující z Ostravy, Olomouce a Pardubic, kteří budou chtít letět z pražského ruzyňského letiště, mohou využít pro cestu vlaku SC PENDOLINO.

Josef Bazala, předseda představenstva a generální ředitel Českých drah, a. s., a Jaroslav Tvrdík, předseda představenstva a prezident Českých aerolinií, a.s., dnes symbolicky na palubě rychlovlaku pendolino podepsali „Memorandum o spolupráci při společném provozování vlaků SC Pendolino“. To vytyčuje základní rámec rozsahu vzájemné spolupráce mezi oběma dopravci, díky které se spoje SC Pendolino Českých drah stanou již od zahájení provozu 11. prosince 2005 také linkami Českých aerolinií. Rezervace cestovních dokladů jak na straně ČD tak na straně ČSA budou zahájeny v pondělí 7. listopadu.

Všechny vlaky SC Pendolino spojující Ostravu Olomouc, Pardubice a Prahu se od 11. prosince 2005 stanou tzv. codesharovými spoji Českých drah a Českých aerolinií. Spoje SC Pendolino doplní současnou nabídku leteckého spojení provozovaného ČSA mezi Ostravou a Prahou.
V rámci rezervace „letenky“ pro spoj SC Pendolino získá cestující také nárok na bezplatnou přepravu transferovým autobusovým spojením Rail BUS, které bude v pravidelných intervalech zajišťovat rychlou a pohodlnou přepravu mezi nádražím Praha Holešovice a letištěm Praha Ruzyně a zpět.
Všichni cestující s rezervacemi ČSA budou vlaky SC Pendolino přepraveni ve vozech první třídy. Nástup do vlaku přitom již nebude vyžadovat zakoupení dalšího cestovního dokladu Českých drah.
Dopravci nyní pracují na tom, aby zavazadla mohla být odbavena již v železničních stanicích.

Zdroj a foto : České dráhy

Celá tisková zpráva ČD

upravil : -jr-

CSPSV | 2.11.2005 (17:11)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Vozidla

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
06.11.2005 (22:39)  
ad Zaosai :
Jen tak namátkou :
Švýcarsko
– Genéve Aeroport (podzemní nádraží, 4 koleje)
- Zürich Flughafen (podzemní nádraží [v oblouku), 4 koleje – perlička =slavnostně ho otvírala královna Alžběta II.
Holandsko (Nizozemí)
– Amsterdam Schiphol
Německo
– Frankfurt am Main
– München
– zmiňovaný Berlin + Dresden
– letiště Halle–Leipzig (novostavba na letiště paralelně s původní tratí)
– Düsseldorf
– Köln / Bonn
– Nürnberg
– Hannover
– Stuttgart
- Fridrichshafen
Itálie
– Řím Fiumiciono
- Pisa
Dánsko
- Kodaň (včetně spojení do Švédska přes "most" do Malmö) – dvě koleje s bočním nástupem; výchozí vlaky najíždějí na odjezd "ostře"
Belgie
– Brusel
Anglie / Velká Británe
- Manchester
- London (Stansted + Gatwick)
– Bristol
Francie
- Paris (Charles de Gaulle + Orly)
- Marseille
Rakousko
– Wien
Registrierter Benutzer zaosai
05.11.2005 (19:59)  
Dobře jsem se zasmál při zveřějnění této společné akci ČD a ČSA.Marně jsem vzpomínal kde je letiště v návaznosti na železnici a jediné co mě napadlo byl Berlín Schoenefeld.Dalo by se mluvit i o Drážďanech,když pojedu S-bahn.V Praze,Ostravě..bez komentáře.
Registrierter Benutzer TCM
04.11.2005 (13:27)  
Tom: No, ČD sotva na vavřínech můžou usnout, když na nich už 40 let velmi tvrdě spí. Spíš by potřebovaly pořádně probudit a nakopnout.
Ale jinak souhlasím
Registrierter Benutzer Tom
04.11.2005 (13:05)  
Negativismus me take velmi stve. Ano zasuvky by se hodily a problem se zavazadli asi take nastane, ale ne neresitelny a ano CD nejsou ukazkou spickove fungujici spolecnosti, nicmene co se tyce spiny atd. tak mam asi stesti, protoze pozoruji zlepseni oproti drivejsimu stavu. Tim nerikam, ze je to idealni, ale proste ocenuji snahu, treba v tom, ze Pendolino, jak vidno z tiskovek atd., se uz snazi CD udelat jako celistvy produkt na urovni. A chapu to jako prvni vlastovku zlepseni. Zaroven podporuji rust konkurence, aby neusli na vavrinech. Treba ztrata nekterych regionalnich trati a snahy Connexu.
Registrierter Benutzer Radim_c
04.11.2005 (9:25)  
Martin: to si máte vyložit tak, že když máte letenku z (do) Pardubic / Olomouce / Ostravy, tak na ni "poletíte" první třídou pendolina.
Registrierter Benutzer Nothing
04.11.2005 (8:26)  
To psycholog: Kdybyste nebyl jen psycholog ale i uzivatel vlaku, tak byste take mel sklon k negativismu (bez skryte agrese), protoze CD (vyjimam ostatni dopravce) nabizi vlaky neuveritelne spinave, u CD je neuveritelny problem udelat cokoliv noveho, cokoliv zmenit k lepsimu atd. atd.
Existuje zde jeste jedna moznost, ze totiz Pendolino a vse co s nim souvisi bude opravdu dobre udrzovane, ale za cenu, ze ostatni bude jeste v horsim stavu, tak jako to delali soudruzi - z neceho si udelali vykladni skrin a vsem to ukazovali, ostatni pak na to jeste vice doplatilo. Co ale jineho je CD nez skanzen dob minulych.
To Sergej: Mohl jste si vsimnout, ze nejvice negativnich pripominek bylo na prostory pro zavazadla. Pendolinem jste urcite necestoval s prumerne velkym kufrem. Protoze ten byste v lepsim pripade ulozil v pidi prostoru u vstupu, a pak vzdy na zastavce kontroloval, zda vam s nim nekdo nevystupuje i treba nechtene (jako u autobusu s kufry v zavazadlovem prostoru), nebo si kufr ulozil na klin, protoze jeho postaveni do cesticky byste ji temer zablokoval. Snad jen pro upresneni - tim vlakem nebudou jezdit jen manazeri s notebookem - rozhodne na trase Drazdany - Praha - Brno - Viden tomu tak rozhodne nebude (kvuli cene a mezinarodni preprave). A tento problem uz byl znam z francouzskych TGV (zvlaste v letni sezone) davno pred tim, nez se podepisoval kontrakt na CD Pendolina.
Registrierter Benutzer Hejk
03.11.2005 (21:14)  
Tak jsem koukal na IDOS 2006 a pokud zadám "spoje" vlak 501 dá to trasu pendolina z letiště až do Ostravy v Praze Hol.přestupní doba 5! min. a pod čarou pozn."nečeká na žádné přípoje" No nevím,ale není to opravdu málo 5 min???Nejsem znalec místních poměrů,ale to ten BUS přijede asi rovnou k nástupišti pendolina...
Registrierter Benutzer Sergej
03.11.2005 (19:50)  
Psycholog, DJ: I já s vámi plně souhlasím. Na tomto webu je velice rozmnožený zvyk na všechno kydat špínu a pokud možno vše předem naprosto znemožnit (projev typické psychologie českého člověka - apriorní negace čehokoliv nového, aniž by byla jediná zkušenost s praxí).
Ostatním: Přátelé, jeli jste vůbec někdy pendolinem? Jestli ano, tak jste si ho moc zevnitř neprohlédli. Někdo tu narážel na fakt, že ve velkoprostorových vagonech vindobony jsou místo jedné řady sedadel police na zavazadla. Přesně totéž naleznete i v pendolinu. Je ovšem pravda, že i tak je pro zavazadla málo místa. Sám jsem zvědav, jak to budou ČD řešit, ale kvůli tomu rozhodně nebudu házet celý projekt pod stůl.
Schodou okolností jsem jel pendolinem zrovna v den podpisu onoho memoranda mezi ČD a ČSA, abych si také konečně ten "zázrak" vyzkoušel. Dopředu nadopován negativními reakcemi čerpanými z tohoto webu jsem neočekával od pendolina nic moc, ale realita mě mile překvapila. Čekal jsem velmi stísněné prostory u sedadel, ale ačkoliv jsem člověk vyššího vzrůstu, neměl jsem s "umístěním nohou" žádné problémy. Zvěsti o nepohodlných tvrdých sedadlech, údajně se nehodících do vlaku této kategorie, se mi nijak nepotvrdily. Naopak jsem s nimi (a hlavně s jejich polohovatelností) byl zcela spokojen. Velice podrobně jsem zkoumal interiér, abych si ověřil mnohé stížnosti na nekvalitní dílenské zpracování, leč ať jsem hledal jak jakkoliv, žádné prohřešky jsem nikde nenašel. Opět jsem byl s kvalitou zpracování zcela spokojen. Intenzita hluku je ve voze nižší, než je obvyklé u vagonů řazených na EC/IC, což mě také mile překvapilo. A tak bych mohl pokračovat.
Je možné, že moje veskrze velmi pozitivní hodnocení pendolina je způsobeno prvotní připraveností na nekvalitní a nepohodlný šmejd, tak, jak ho zde mnozí prezentovali. Spíše se ale kloním k verzi, že jsem se nesnažil za každou cenu najít nějaká negativa a tím i důvod jen kritizovat, ale také pochválit.
Jediné, co vidím i já jako výrazné mínus, je absence zásuvek v 2. třídě.
Registrierter Benutzer Martin
03.11.2005 (18:35)  
Jak si mam vylozit nasledujici vety? "Všichni cestující s rezervacemi ČSA budou vlaky SC Pendolino přepraveni ve vozech první třídy. Nástup do vlaku přitom již nebude vyžadovat zakoupení dalšího cestovního dokladu Českých drah." To kdyz mam letenku s CSA, tak k ni zadarmo dostanu jizdenku na Pendolino do prvni tridy? Nebo ze si musim koupit dvojku a dostanu gratis jednicku?
Registrierter Benutzer Rail-2005  mail  
03.11.2005 (14:45)  
Padají tu zajímavé úvahy, ale to vše je daleká budoucnost a spekulace. Navrhujme řešení, jak to udělat co nejlépe za stávající situace.

Ale když už tady padly návrhy:
Tunel z Holešovic (Bubenče) až na letiště by byl ve spojení s Novým spojením (tudíž možností velmi rychlé jízdy z hl.n. do Holešovic) nejvhodnějším řešením pro dálkovu dopravu směr letiště. Nicméně toto řešení neřeší dopravní obslužnost Prahy 7 a 6 a přilehlé části Středočeského kraje. Proto jsem jednoznačně pro 2 kolejnou elektrifikovou trať Praha-Bubny - Letiště Ruzyně - (Kladno).

Byla by možnost vozby buď přímých Pendolin: Východ, Praha-Libeň (přestup na osobní vlaky směr hl.n. a Kralupy) - po Negrelliho viaduktu do Bubnů a dále nahoru.
Nebo naopak tahnout Pendolino na hl.n. a vybudovat podzemní pojízný chodník jako v Paříži na Montparnassu směr Mas.n. a vozit to z Mas.n. ešusem nahoru. Zkrátka Praha je moc hornatá:-)
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko