Poslední aktualizace 13.10.2005 - doplněny oběhy v GVD 2005/06, zkoušky v Německu a u Pardubic
Roll-out v Saviglianu, zkoušky v Itálii, transport do ČR
ROLL-OUT první jednotky se uskutečnil v Itálii ve výrobním závodě Alstomu v Saviglianu dne 26.3.2003 v Saviglianu a poté se rozběhly zkoušky v Itálii. Tyto zkoušky navštívila část redakce Železničáře, aby pořídila fotoreportáž a aby se svezla touto jednotkou. Moc štěstí neměli, protože jednotka byla často porouchaná (ladění soupravy je obtížné).



Dne 16.6. odjelo pendolino z Itálie. Parametry přepravy jsme nezjistili. Přes rakouské území jela jednotka jako součást pravidelného nákladního vlaku, ale s omezením rychlosti na 60 km/h. Dne 18.6.2003 dopoledne měla být v Horním Dvořišti. Ale u Lince nastaly komplikace. Vinou brždění vypadlo převodní spřáhlo z háku ochranného vozu před jednotkou a jednotka najela na nárazníky ochranného vozu, které se zabořily do jejího čela. Při nehodě byla poškozena část čela kolem spřáhla. (malé kryty v poloze, kde vozy mají nárazníky). Musela se provést oprava poškozeného převodního spřáhla, ale pak se zjistilo, že na druhé (nepoškozené) straně je závada ve spřáhle Pendolina (unikal vzduch) a tak se musela jednotka otočit na trianglu a jela dál do ČR za spřáhlo na poškozené straně. Pro převoz v České republice byl stanoven zvláštní režim. Souprava byla v ČR přepravována jako zvláštní vlak (Sv 1.nsl 272) ze Summerau do ČB čmelák + 4*B + Es + 680, z ČB do Prahy 363 + 4*B + Es + 680. Z ČB jednotka odjela krátce před půlnocí dne 18.6.2003, na hranicích Prahy se ukázala po třetí ráno dne 19.6.2003 a přes hlavní nádraží projelo ve 4:05.


Původně měla jednotka jet přímo do Vršovic, ale aby se nemuselo složitě přepřahat, jelo se odklonem přes Malešice - Libeň a hl.n. Od 20.6. 8:00 až do 22.6. 11:00 bylo čelo opravováno v ONJ Praha z dílů, které došly z Itálie a při souhře pracovníků ČD (3) a Alstomu (6). Oprava byla velmi složitá, protože bylo měněno celé čelo 681 001. Z Itálie přišlo navíc nenastříkané, tak se stříkalo v Praze. Nakonec se vše podařilo celkem rychle... Představení pendolina veřejnosti V úterý 24.6.2003 bylo pendolino oficiálně představeno "vyšší i nižší" veřejnosti a týž ten v 17:53 odjela jednotka z hlavního nádraží rovnou na zkušební okruh do Cerhenic, kde začaly zkoušky.




čelo 682 001
podvozek jednotky
detail



... ani údaje o ruční brzdě "nejsou známy" ale je vidět, kam jednotka patří
zasunovací spřáhlo
Interiér jednotky




druhá třída
barový oddíl
kabina strojvedoucího
Spojení jednotky s žehličkou + odjezd do Velimi




spojeno






Přesun jednotky ze ŽZO do Nymburka dne 19.1.2004 Dne 19.1.2004 probíhal převoz jednotky řady 680 ČD ze ŽZO Cerhenice do Nymburka na přesoustružení kol na profil UIC. Jednotka vyrazila z Velimi po desáté hodině dopolední a v Nymburce byla po jedenácté hodině. Martin Hanzal zastihl jednotku v Kolíně a mezi Kolínem a Nymburkem. Děkuji za skvělou fotoreportáž.
Zpět na ŽZO se jednotka vrátila po polední dne 22.1.2004
Stanice Kolín, cesta do Nymburka a Nymburk








První zkoušky jednotky na trati Praha - Děčín Dne 12.7.2004 se konala přeprava jednotky 680.001 ze ŽZO Cerhenice do DKV Praha PJ ONJ. Jednotka byla tažena strojem 162.012. Kolem půl jedné odpoledne byly zahájeny testy jednotky, při kterých se testovalo naklápění při rychlostech až 130 km/h. Během testů, které probíhají zpravidla na 2. traťové koleji a 2. staničních kolejích je vyloučen provoz na sousedních kolejích. Pendolino jezdí úsek Praha-Bubeneč - Kralupy n.Vlt. bez zastavení a vždy přímým směrem za 12 - 16 minut. Pro srovnání rychlík jede tento úsek 16 minut.


13.7.2004




14.7.2004





Trať 090/091




Video z jízd dne 17.11.2004 u žst. Šakvice 2. jízda první série a druhá série jízd [Karel Chýla]: 6,5MB DivX Pendolino na zkouškách v Německu - červenec/srpen 2005 Dne 20.7.2005 odjelo Pendolino 680.001 ke zkušebním jízdám do Německa. V areálu DB Systemtechnik v Mnichově proběhly nejprve některé stacionární zkoušky a následně také příprava jednotky na zkušební jízdy. V rámci nich se na trati München Nord - Maisach za přítomnosti zástupců Výzkumného ústavu železničního, a. s., Českých drah, a. s., DB Systemtechnik a výrobce – společnosti Alstom - jednotka pendolino podrobila zkouškám elektromagnetické kompatibility. Následovaly pak brzdové zkoušky při maximální rychlosti 220 km/h a měření na trakčním vedení, s cílem ověřit „spolupráci“ trolejového drátu se sběračem. Tyto zkušební jízdy probíhaly na trati Hamburg – Berlín (v úseku Wittenberge - Ludwigslust).
Od pondělí 15. srpna 2005 pak probíhaly zkoušky jízdních vlastností a jízdní bezpečnosti do maximální rychlosti 220 km/h. Ty se uskutečnily nejprve na trati Augsburg – Donauwörth, následující týden pak na trati Bamberg - Lichtenfels (v okolí Norimberka) (zde max. 160 km/h).
Zkušební jízdy byly ukončeny 29. srpna 2005, kdy se jednotka pendolino vrátila přes hraniční přechod Furth im Wald / Česká Kubice zpět do ČR k pokračování dalších zkoušek.
Rychlostní testy pod 3 kVss - říjen 2005
Téměř po roce si jednotka vyzkoušela vysoké rychlosti. Konkrétně mezi Pardubicemi hl.n. a Zámrskem se od pondělí 10.10. do pátku 14.10.2005 konaly rychlostní zkoušky EJ 680.001. Během testů dosáhla jednotka rychlosti až 230 km/h.
Tyto testy jsou důležité - jakou součást TBZ, která má podmínku, že se rychlostní testy musejí vykonat na všech proudových soustavách, které pendolino bude využívat. Pod 25 kV 50Hz se zkoušky konaly v listopadu 2004, pod 15 kV 16,7Hz se konaly v červenci 2005 a srpnu a pod 3kVss se konaly v říjnu 2005.
Plán jízd:
pondělí 160 a 170 km/h, úterý 180 a 190 km/h, středa 200 a 210 km/h, čtvrtek 220 a 230 km/h, pátek byl rezervní den pro případ, že se některá část zkoušek nestihne. Ve směru Zámrsk - Pardubice mělo pendolino nejvyšší povolenou rychlost 210 km/h.
Časové trasy:
Pardubice - Zámrsk 10:00 - 10:15, 11:50 - 12:05
Zámrsk - Pardubice 10:50 - 11:05, 13:45 - 14:05, případně 14:55 - 15:10
Autoři fotografií na této straně: Redakce Železničáře, Tomáš Bareš, Martin Hanzal, Ondřej Janiš, Karel Chýla, Igorus, Adam Tatar, Marian Pácer; video H@WKEY.


Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
