Cieszyn – Železniční trať z polského Těšína do Žibřidovic (v originále Zebrzydowice), vedená podél česko-polské hranice, prošla rozsáhlou opravou. Ta vyšla PLK, polského správce infrastruktury, na 24,4 milionů polských zlotých a v příštím roce bude pokračovat rekonstrukcí nástupišť všech čtyř zastávek na této trati. Obnovou prošlo také deset silničních přejezdů. Zatímco doposud rychlost spojů na této trati kolísala mezi 20 a 40 km/h, po opravě vlaky dosahují rychlosti 60 km/h. Vyšší traťová rychlost se promítne v jízdních řádech, platných od 9. prosince letošního roku – spoje mezi Těšínem a Žibřidovicemi zrychlí o 8 minut, tedy prakticky o čtvrtinu současné jízdní doby, která mezi oběma městy, vzdálenými od sebe 17 kilometrů, činí 31 minut.
Provoz osobních vlaků, označených v rámci slezské aglomerační železnice linkou S58, bude na této trati i přes její modernizaci velmi slabý – denně jsou provozovány tři páry přímých vlaků do Katovic a dva páry zkrácených spojů do uzlu Čechovice-Dědice (v originále Czechowice-Dziedzice). Paradoxně vyšší počet železničních spojů, obsluhujících polský Těšín, je mezinárodního charakteru. Jde o devět párů spojů z Frýdku-Místku a Českého Těšína, které byly do polského Těšína prodlouženy před několika lety a krátce poté byl jejich počet výrazně navýšen. Rozvoji dopravy v tomto polském regionu výrazně napomohla také výstavba nového autobusového terminálu, který přiléhá ke stanici. Zda bude počet spojů do polského vnitrozemí v budoucnu navýšen, doposud jasné není. Takový „zázrak“ se ale příliš očekávat nedá, neboť silniční infrastruktura je okolo polského Těšína oproti té železniční výrazně lepší, a zmíněné železniční spoje linky S58 tak plní spíše okrajovou funkci.
Zdroj: Rynek Kolejowy
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.