Dunajská Streda — Od úterý do čtvrtka předvádí český dopravce RegioJet na Slovensku dieselovou jednotku Talent, které plánuje od března 2012 nasadit na vysoutěženou linku Bratislava – Dunajská Streda – Komárno. Jednotkou řady 643 Talent se můžete od 26. do 28. dubna svézt za jednosměrné akviziční jízdné 50 centů. V úterý odvezl stroj 643.860 první spoj s VIP hosty, z nichž zmiňme například ministra dopravy SR Jána Figeľa, z Bratislavy do Dunajské Stredy a zpět. Do čtvrtka můžete využít některých z veřejných spojů: dnes 12.41 z Komárna do Bratislavy, 15.08 či 18.40 z Bratislavy do Dunajské Stredy, popř. 17.05 v opačném směru; ve čtvrtek 6.12 z Dunajské Stredy do Bratislavy a pak do Komárna v 7.53 a zpět v 12.41, viz web dopravce.
Jednotku v bílé barvě, která dočasně získala loga společnosti RegioJet, provozuje v současnosti německý dopravce Eurobahn ze skupiny Keolis na linkách RB 71 Bielefeld – Bünde – Rahden a RB 73 Bielefeld – Lemgo v německé spolkové zemi Severní Porýní–Vestfálsko. Vozidlo je však registrováno na společnost Prignitzer Eisenbahn–Gesellschaft (PEG), patřící pod skupinu Netinera, německou dceřinnou společnost Italských státních drah (FS), která vznikla za účelem převzetí německé části Arriva od konzernu DB. Devět podobných jednotek starých asi pět let si RegioJet na svůj devítiletý provoz dotované linky pronajme na operativní leasing, možná i tu, kterou na Slovensku tento týden předvádí. Do nového působiště v Bratislavě je převeze začátkem roku 2012.
Zatímco české kraje RegioJet v minulých letech souhlasně odmítaly, na Slovensku plánuje rozšíření svých projektů. Ačkoliv o vozech pro dálkové spoje není nic známo, v létě můžeme očekávat start vlaků InterCity na trase Praha – Ostrava – Žilina. Od 4. března 2012 přibude linka Bratislava – Komárno získaná v rámci veřejné soutěže MDVRR SR vypsané předcházejícím ministrem dopravy Lubomírem Vážným pouze za účelem přímého zadání výkonů ZSSK a získání dotací z Operačního programu doprava (OPD). Pro další roky se ale RegioJet poohlíží i po relaci Bratislava – Žilina – Košice. Minimálně regionální výkony mají přejít pod slovenskou divizi RegioJetu, jakmile se stane certifikovaným dopravcem. Lze očekávat, že RegioJet se zúčastní i dalšího výběrového řízení na regionální dopravu na Slovensku; výzva k němu byla ve věstníku TED zveřejněna koncem prosince minulého roku.
Obchodní ředitel českého RegioJetu Jiří Schmidt pro ČTK potvrdil, že podobné testovací jízdy se uskuteční začátkem roku 2012, jakmile bude mít společnost k dispozici objednané Talenty.
Zdroje: RegioJet, MDVRR SR, ŽelPage, iDnes, ČTK/Finanční noviny, ERA, Eurobahn (Wikipedia); foto: MDVRR SR, Marián Rajnoha


2. "Talent bude lacnejší ako staré črepy", no nebude. Porovnajte si dnešný GVD na 131 s črepmi (neefektivita, prestoje, vysoké FN) a porovnajte si nový GVD (efektita, rýchle obraty atď, nižší podiel FN) => s tými črepmi zo 70.tych rokov by ste totožný GVD aký bude mať RJ odjazdili výrazne lacnejšie.
3. RJ na SVK nebude v žiadnom prípade znamenať námet pre CZ, že pomocou súkromníka sa dá ušetriť => ČD si za vlkm účtujú cca 4,5 €, dotácia RJ bude cca 5,7 €...
4. No a na záver, RJ dostane na 131 o 60 % peňazí viac ako dnes ZSSK, t.j. o 60 % vyššie náklady = propagandisticky proklamovaná úspora nákladov o 16 %. Smiešne...
Celý slávny RJ na SVK je len fraška a sprznenie celého modelu liberalizácie zmlúv o dopravných službách.
pokud je na tom bídně a slovenská obdoba SŽDC nerozhodne zafinancovat do infrastruktury, tak bude to jejich kvalitní/moderní vozidlo trochu diskvalifikováno zbytečně pomalou jízdou (alespoň na mě těch pár postřehů dělalo dojem, že ta trať není v moc dobrém stavu)
O lenosti bandy Českodrážní bych ani tak nehovořil. Spíše o finanční nenasytnosti. ČD provozují to, co si kdo u nich objednal. Ale, když jsem si přečetl některá dřívější vyjádření proč a kolik stojí jeden kilometr jízdy vlaku, například viz: http://jikord.cz/articles.php?article_id=4 , tak stále nemohu přijít na to, co vše je z této částky hrazeno. Také by mne zajímalo, kolik by si ČD účtovaly za kilometr jízdy autobusem-samozřejmě kdyby ji provozovaly. Bylo-li by to více, než zmíněná Veolia nebo, nedej Bože, méně.
FRK
Jednou větou: na trase Blava-DS předtím jezdili cestující buď:
-810+Baafx anebo
-75(0,3,4) + Bt apod.
Nyní budou jezdit v Talentu. To je pokrok asi tak o 30 let dopředu. Peněz to bude stát stejně nebo méně jako předtím. V čem je problém? Zkuste mi to vysvětlit neideologicky, Jančura nejančura...
Pochopitelně neberu šotoargumenty, že už tam nebudou jezit brejlovci. Snad vám je víc než třináct let...
pravda, poznámku na konci jsem si mohl odpustit
tento článek ještě více ve mě vzbuzuje podezdření, že RJ je postavička něčeho velkého a s největší pravděpodobností francouzské společenosti Keolis, která se tu rozroste jak mor, podobně jako Veolia (též Fr.)... a Veolie nepatří mezi nejlevnější a nejvstříčnější společnosti (ve vodě i v dopravě) ... Dá se vůbec považovat toto za prezentaci společnosti RegioJet?
zbytek úvah si radši nechám pro sebe
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
