Ostravsko - Příjemné překvapení přichystaly České dráhy všem cestujícím, kteří tento čtvrtek využili služeb posilového rychlíku 1541 Olše z Prahy do Českého Těšína. Obvyklou soupravu složenou z lokomotivy řady 150 a několika "kopřivových" vozů řady Bt či B ve velmi zanedbaném stavu, totiž nahradila dvojíce moderních příměstských elektrických jednotek řady 471 CityElefant. Konkrétně šlo o soupravy 471.040 a 471.049.
Dráhy tím chtějí zjistit, jak budou cestující hodnotit nasazení takové jednotky na delší vozební rameno. Novinářům to řekl tiskový mluvčí ČD Ondřej Kubala: "Rozhodli jsme se provést test v předsváteční době, kdy lidé více cestují. Chceme zjistit, jak budou zákazníci nový vlak vnímat." Interiér jednotky 471 je totiž konstruován zejména na cestování na krátké vzdálenosti. Oproti starým vozům ovšem přináší tišší jízdu, klimatizaci a v neposlední řadě čistější a kvaltinější sociální zařízení. Pro informaci dodejme, že souprava se bude do Prahy vracet již dnes na obratovém R 1540 Olše.
Zdroj: ČT24
EDIT: Ale je fakt že pokud si Arriva nenechává jízdné tak by jí mohlo být uznávání dokladů úplně fuk a můžou to nechat na tom co si řekne objednatel...
Nemusí to být podnákladová cena, podle orientačního výpočtu ze článku "Ekonomika provozu jednotek Desiro Classic" vychází 98 Kč/vlkm (článek už je pár let starý, takže jestli se zdražily věci o 15 %, tak těch 112 Kč vyjde akorát). Cena je to tedy docela reálná, na rozdíl od 16,70 Kč za vlkm, kterou vykalkulovaly před pár lety ČD na trase Plzeň - Most.
Že ČD nemají vozidla, která tomu výběrku odpovídala? No a co? Do prosince 2011, kdy se začne podle toho výběrka jezdit, by měly Času Dost na nákup nových jednotek.
Ty "nasmlouvané podmínky", které ČD nemohly splnit, byly jaké?
Jinak souhlasím - uvidí se po první sezóně.
Mmch. - co se vidělo po první sezóně na tom rameni Plzeň - Most? Zvládly to ČD s dotací 16,70 za vlkm?
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.