..: Jiří Vodička zvolen předsedou představenstva ČD Cargo :..

122.028 a 123.001 ČD Cargo, Lv 72158, Olomouc, foto: Johník Praha — ČD Cargo získalo v úterý 24. srpna 2010 nového předsedu představensta. Jeho jmenování potvrdil tiskový mluvčí ČD a ČD Cargo Petr Šťáhlavský. Na pozici byl představenstvem mateřské společnosti zvolen Jiří Vodička. Ten dosud působil ve Fio bance jako ředitel strategie a marketingu. Ve funkci nahradí generálního ředitele drah Petra Žaludu, který na pozici nastoupil po jím iniciovaném odvolání generálního ředitele Josefa Bazaly v červnu tohoto roku. Žaluda přechází z představenstva do dozorčí rady Carga, kde vystřídá Oldřicha Vojíře. Od nástupu nového ministra dopravy došlo k mnoha personálním změnám na Ministerstvu dopravy a v podřízených resortních organizacích státních dopravních firmách.

Jiří Vodička (32), byl ředitel pro strategii a marketing a člen představenstva Fio, odpovídal za spolupráci s tvůrci trhů z řad obchodníků s cennými papíry a marketingové aktivity akciového trhu. Mezi jeho nejvýznamnější pracovní projekty patřil systém obchodování s akciemi EasyClick. Byl členem výboru České národní banky (ČNB) pro makléřské zkoušky a měl několikaleté zkušenosti s řízením event marketingových aktivit Volkswagen Group Russia. Mezi jeho záliby patří zejména cyklistika, běžecké lyžování a cestování do netradičních zemí. V  roce 2007 absolvoval ve Švédsku Vasův běh, nejdelší světový závod v běhu na lyžích v délce devadesáti kilometrů.

Vodička se sám nabídl ministru dopravy Vítu Bártovi; České dráhy ale chtějí najít předsedu představenstva na základě výběrového řízení, v tuzemsku i zahraničí. Nově jmenovaný předseda je tedy dočasným krizovým manažerem. Na jak dlouho, to se teprve ukáže. Pozice generálního ředitele nebude obsazena – byla zrušena, aby mohl být rychle propuštěn právě Bazala pro nadbytečnost na základě zákoníku práce. Nový předseda představenstva bude mít na starosti vytvoření nové obchodní politiky a revizi hospodaření, aby se podnik stal opět ziskovým. Po svém založení vykázala společnost téměř půlmiliardový zisk, rok na to již ztrátu asi 380 milionů korun. Tu bývalý generální ředitel Carga zdůvodňuje světovou hospodářskou krizí a úbytkem dopravních výkonů, ale také náklady na sociální program ve výši 300 milionů korun pro 1600 propuštěných zaměstnanců. V prvním pololetí roku 2010 oznamovalo Cargo návrat k ziskovému hospodaření.

Ministr Bárta se krátce po nástupu do funkce seznámil s výsledky auditu KPMG v Cargu a na jejím základě podal na Bazalu trestní oznámení. Bývalý výkonný ředitel společnosti Václav Andrýsek pak v otevřeném dopise vyzval ministra dopravy, aby žalobu rozšířil i na něj - jako muže, který aktivně ovlivnil kritizovanou cenovou politiku společnosti.

Změnil se Řídící výbor ČD, odvolán byl generální ředitel ŘSD

Začátkem srpna projednala a schválila vláda ministrův návrh na změnu obsazení Řídícího výboru Českých drah. Jeho předsedou se stal náměstek ministra dopravy Radek Šmerda. V souvislosti s nečekaným odoválním Josefa Bazaly se hovořilo o možné výměně generálního ředitele Českých drah Petra Žaludy. Ten však nadále setrvává na své pozici. Zato generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic Alfréd Brunclík o své místo přišel v den, kdy byl schválen Vodička do funkce. Ministrovi sice nabídl razantnější škrty než jeho drážní kolega Jan Komárek ze Správy železniční dopravní cesty, ale za cenu zahrnutí dvou kritických staveb v Moravskoslezském kraji. Jejich zastavení iniciovalo petici pro dostavbu již zbořeného mostu v Bohumíně a přivadeče Místecká na dálnici D1 (D47). Na jeho místo nastoupil Jiří Švorc, který má zkušenosti z investiční výstavby, ale v poslední době působil u společností Aral, Globus, OBI a ÖMV. Jeho úkolem bude najít finance pro tyto dvě investice, ale zároveň hledat další úspory na ŘSD.

Zdroj: Ministerstvo dopravy [1] [2], České dráhy, Hospodářské noviny/iHNed, Lidové noviny/Lidovky, ŽelPage, Fondmarket, FinExpert


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 25.8.2010 (6:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
26.08.2010 (13:49)  
naroznej) Na to se dá říct jediná věc. Obchodní politiku, kde je potřeba dopravního know–how potřeba více jak v pozici vedoucího manažera, Vodička zastávat nebude. I Bazala měl svého výkonného ředitele Andrýska, který se sám ministrovi přiznal, že je autorem kritizované cenotvorby a byl přímo odpovědný za obchodní politiku ČD–C takovou, jaká byla.
26.08.2010 (13:07)  
V roce 1996 vlastnila PPF majetek za vic nez miliardu, asi i o hodne vic. Petru Kellnerovi bylo v tom roce presne 32 let...

O schopnostech Kellnera netřeba pochybovat. Je otázkou , zda by podobný majetek nabyl nebýt kupónové privatizace. Ale kupónovou privatizací získal dost a dokázal to na rozdíl od jiných rozmnožit.......
To , že někdo dosáhl úspěchy v bankovnictví , v obchodnování s cennými papíry , neznamené ještě , že je předurčen k úspěchu v jiné oblasti. Oblast bankovnictví je totálně odlišná od oblasti dopravy .
Ano , jako takový hlavní finančník by byl pro ČDC přínosem .Jako hlavní šéf , který má vytvářet mimo jiné firemní kulturu či strategii by mohl dle mého názoru být hlavním šéfem až tak po několika úspěšných letech ve funkci hlavního finančníka.
registrovaný uživatel M 
26.08.2010 (12:37)  
Pravdepodobne toho nejlepsiho z nabizenych a jestli mu je 80 nebo je to blondak bych neresil...
Mimochodem, on neridil ani firmu na vyrobu lizatek. A i kdyby a pokud by to bylo sakra uspesna lizatkarna, tak by tim jasne svoje schopnosti prokazal a to bez ohledu na to, jestli je vyucenej lizatkar, protoze to k vedeni firmy az tak nepotrebuje

Nelze nepolozit "tradicni" otazku - abych dokazal vydelat na obchodovani s ropou, tak musim byt
A) dobry obchodnik, ktery se vyzna na burze a dokaze obchodovat s ruznymi komoditami
B) podstatne je, abych mel chemickou VS a deset let se pohyboval v petrochemickem prumyslu
?

V roce 1996 vlastnila PPF majetek za vic nez miliardu, asi i o hodne vic. Petru Kellnerovi bylo v tom roce presne 32 let...
26.08.2010 (11:33)  
Je to na sest a zacina to na Z, co?

To určitě ne. Pokud by to byl stejně starý člověk , který se léta pohybuje v manažerských funkcích mimo ČD v oblastech doprava/spedice/logistika- případně v oblasti nákupu přepravních služeb u obchodní či výrobní organizace , neřekl bych ani slovo.
Ale co on o dopravě obecně vůbec ví ? Řídit velkou železniční společnost není to samé , jako řídit fabriku na výrobu lízátek.

Taková ŠKODA AUTO také nikdy v historii neměla hlavního šéfa , který by byl stejného stáří. A nikdy neměla šéfa , který by ihned do nástupu do zaměstnání řídil nějaký velký závod. A jak šlape.

Zkuste si schválně odpovědět na otázku , kdyby ČD Cargo byla firmou , kterou byste ze 100% vlastnil , koho byste tam dosadil jako nejvyššího šéfa.
registrovaný uživatel M 
26.08.2010 (11:10)  
Co se týče mládí a zkušeností Vodičky. Mám pocit , že pokud by ČDC byla společností se soukromým vlastníkem , nikdy by se v jejím čelem neobjevil. Pokud je firma ve státním vlastnictví , jde vše. Jen mít známé a kamarády na těch správných místech.

Je to na sest a zacina to na Z, co?
26.08.2010 (8:06)  
Jako člověk , který nemá moc v oblibě kamiony na silnicích se nástupu Vodičky trochu obávám.
Bojím se toho , aby nešel po dosažení co nejlepšího zisku takovým způsobem , aby z ČDC za pár let zůstalo po výkonové stránce tak 50% a po personální stránce tak 30%.

Je nanejvýš pravděpodobné , že zakázky , které by zlikvidoval , by skončily na silnici.A toho se bojím.

Já v ČDC vidím vedle funkce obchodní společnosti i funkci celospolečenskou , kdy činnost této firmy má vliv na počet kamionů na silnicích.

Co se týče mládí a zkušeností Vodičky. Mám pocit , že pokud by ČDC byla společností se soukromým vlastníkem , nikdy by se v jejím čelem neobjevil. Pokud je firma ve státním vlastnictví , jde vše. Jen mít známé a kamarády na těch správných místech.
26.08.2010 (7:17)  
Bude mít možnost dokázat, co umí. Zvlášť když zrušili funkci řiditele, pro nadbytečnost :). (Tedy pokud toho bývalého nejdřív neodvolali a pak nevyhodili už jen jako neřiditele, že byl nadbytečný bez funkce.)
registrovaný uživatel M 
26.08.2010 (0:49)  
Coze? On za sebou nema 20 let praxe ve strojirenstvi a dalsich 20 v doprave? Tak to to nemuze zvladnout!

(PS: Ve 32 byt sefem takove firmy - hm, pekna kariera...)
25.08.2010 (14:56)  
No hlavně aby byl Vodička rozumný člověk a Cargu nějak pomohl
registrovaný uživatel Sim 
25.08.2010 (7:48)  
Priznam se, ze nemam moc cas to cist uplne do podrobna, da se rict, ze jsem jen preletl ocima ... a v tomhle pohledu se mi to jevi ponekud zmatene popsane (i kdyz je jasne, ze to je zmatene i v realu).

Jiri Vojir zminovany v nadpisu se v clanku nikde nevyskytuje, naopak o Vodickovi, Bazalovi a Zaludovi je tam toho vic, nez bych cekal :-)


A hlavne, neni mi z toho vubec jasne, "o cem to vlastne je". Kdyz vysel clanek o tom, jak byl Bazala "odejit" pro nadbytecnost, bylo to jasne, i kdyz tomu asi malokdo chtel v tu chvili uverit.

Takze jediny, co v clanku tak nejak vnimam jako pochopitelne, je druhy odstavec. Naopak mi hlava nebere, co ma spolecneho odvolani Brunclika s nastupem Vodicky v poslednim odstavci.

P.S. je potreba ty moje poznamky brat s trochou nadsazky, preci jen mam obcas problem rozlisovat Bazalu od Zaludy - obe jmena zni stejne... dokud delali prakticky to same v ramci matky a dcery, nebyl s tim problem, ted se ale toci vsechno dokola a problem s tim mam :-)
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko