Zlín - Již tradiční záležitostí se stávají výlety elektrické jednotky řady 471 mimo trolej do Zlína. Stejně jako po minulé roky, i v úterý 3. června se na svou cestu vypraví opět zvláštní "Vlak plný úsměvů", který z Pardubic poveze děti trpící zdravotním postižením na speciální program 48. ročníku Mezinárodního filmového festivalu pro děti a mládež. Již tradičně se bude jednat o jednu ze starších jednotek řady 471, jejichž interiér lze lépe přizpůsobit většímu počtu cestujících na vozíku. Abyste jeho cestu z Pardubic do Zlína mohli patřičně zdokumentovat, přinášíme vám jeho jízdní řád. V Otrokovicích má vlak prodloužený pobyt pro přivěšení, resp. odvěšení motorové lokomotivy, která soupravu poveze po neelektrifikované trati do Zlína.
Vlak plný úsměvů již v minulosti zaznamenal mezi malými návštěvníky velký úspěch. Oproti běžnému vlakovému spojení představuje vedení jediné nízkopodlažní jednotky pro handicapované děti velkou výhodu. V železniční stanici Zlín střed pro ně bude připraven speciální program až do večerní zpáteční cesty do Pardubic.
Orientační jízdní řád
Úterý, 3. června 2008 (uvedené časy mají pouze informativní charakter)
Pardubice hl.n. | 07:10 | |
---|---|---|
Choceň | 07:32 | 07:40 |
Ústí n.Orl.město z. | 07:53 | 07:57 |
Česká Třebová | 08:04 | 08:15 |
Zábřeh na Moravě | 08:39 | 08:50 |
Olomouc hl.n. | 09:28 | 09:30 |
Zlín střed | 10:38 |
Cesta zpět:
Zlín střed | 17:15 | |
---|---|---|
Olomouc hl.n. | 18:19 | 18:20 |
Zábřeh na Moravě | 18:50 | 18:53 |
Česká Třebová | 19:15 | 19:20 |
Choceň | 19:42 | 19:45 |
Pardubice-Černá za B. | 19:58 | 19:59 |
Pardubice hl.n. | 20:03 |
zdroj: ŽelPage
Ty ešusy měly být 5 dílný, ne 2 dílny, resp. spojený vždy 3 dílný jak ho známe dnes + další ešus bez vložáku.
Ty 4 vozový 460tky zkutečně z Roudnice do Děčína dojely o 20 minut později když jely na půl a že to bylo několikrát, protože ke konci provozu 460tek je vyškrtly z pravidelných oprav (údajně) a to s tím ob den něco bylo, nebyla ani vyjímka, že to nejelo vůbec. Teď ty žabotlamy a ešusy se jakš takš držej.
Od dvojdílných 471 se upustilo z kapacitních důvodů, vložák 071.001 byl původně u 471.002, pak se přesunul do dvojdílné 471.001 a do 471.002 se přiobjednal 071.002.
To prodloužení o 20 minut na 60 km se mi nezdá, ale budiž.
Nicméně zažil jsem bobinu 499.1 jedoucí z Košic do Prahy na Košičanu na jednu motorovou skupinu čili poloviční trakční výkon při dodržení jízdních dob. Jen na stoupání ze SNV na Štrbu a přes Jablunkov si strojvedoucí vyžádali postrk, aby mašinu zbytečně dál netrápili.
A za další, jedna z největších výhod pantografových jednotek je, že z jednoho stanoviště může ovládat všechny motorový vozy, tak proč to nevyužít.
A u těch Ešusů, proč teda původně plánované skládání jednotek bylo 471 + 071 + 971 + 971 + 471, když jeden 471 uveze 2 spojené ešusy v dnešním složení? Možná uveze, ale k použití to moc není.
A to že 560 vykolejila na zkušebním okruhu ve složení s řídícím vozem mi říkal jeden pan inženýr co pracuje v Cerhenicích na okruhu.
Já sám jsem spíš pro složení bez řídících vozů, mám raději oba koncový hnací.
560 jezdil jako Ř 487.0 + N 487.0 + SM 487.0 v Brně (dva prototypy) začátkem 70. let minulého století (tehdy to snad bylo samostatné LD Brno Horní Heršpice). Žádná literatura neuvádí, že by vůz vykolejil. Problém byla malá kapacita a na trati do Žďáru nad Sázavou přece jen náročné stoupání.
460/560 tzv. "na půl" to byl běžný jev. Stejně tak když nejede jedna ze dvou 471, tak ta druhá to spolehlivě utáhne. Výkon 2 MW je na úrovni bobin, které vozily běžně soupravy o hmotnosti kolem 750 tun...
Jen pro informaci – nasazena byla 471.039, brejlovec 754.012 a nějaký darebák dokázal ve Zlíně, když byla souprava odstavena u tovární zdi, zplodit své odporné sprejerské dílo.
Nějak si nedovedu představit, jak by žabotlam strkal jeden z osmi vozů, to by asi daleko nedojelo.
A řídící vozy na 560 se nerealizovaly údajně proto, že při provádění bezpečnostních zkoušek na okruhu ve složení řídící + vložák + hnací zkutečně došlo k vykolejení.
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.