Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Praha - Středočeský krajský úřad vyjednal s Českými drahami nové podmínky dopravní
obslužnosti kraje. Příští rok nedojde k zastavení osobní dopravy na devíti vybraných tratích a dokonce nebudou žádné spoje omezeny. Naopak přibude 200 tisíc vlakokilometrů oproti letošnímu roku a Středočeský krajský úřad za to vše zaplatí o 15 milionů korun méně, než letos.
2005: 775 milionů Kč - 13 129 000 vlakokilometrů
2006: 760 milionů Kč - 13 329 000 vlakokilometrů
Toto snížení nákladů se však musí někde promítnout. Pocítí ho zaměstnanci ČD na některých tratích, protože dojde k propouštění - samoobslužný systém odbavování cestujících apod.
Původní rozhodnutí kraje, že zastaví dotace na některé tratě, z 19.září 2005 vzniklo na základě doporučení ČD. Podle čísel od Českých drah jsou spoje nevyužívané. Sám hejtman Středočeského kraje si projel tratě Praha - Dobříš a Praha - Rudná - Beroun a zjistil, že spoje využívané jsou. Tato vyjížďka měla za následek nové vyjednávání, které přineslo výhodnější podmínky.
Původní záměr, že by měla být zastavena osobní doprava na některých tratích vyvolal vlnu nevole mezi obyvateli, kteří vlaky na vybraných tratích používali a díky nim se shromáždilo přes osm tisíc podpisů.
2005: 775 milionů Kč - 13 129 000 vlakokilometrů
2006: 760 milionů Kč - 13 329 000 vlakokilometrů
Toto snížení nákladů se však musí někde promítnout. Pocítí ho zaměstnanci ČD na některých tratích, protože dojde k propouštění - samoobslužný systém odbavování cestujících apod.
Původní rozhodnutí kraje, že zastaví dotace na některé tratě, z 19.září 2005 vzniklo na základě doporučení ČD. Podle čísel od Českých drah jsou spoje nevyužívané. Sám hejtman Středočeského kraje si projel tratě Praha - Dobříš a Praha - Rudná - Beroun a zjistil, že spoje využívané jsou. Tato vyjížďka měla za následek nové vyjednávání, které přineslo výhodnější podmínky.
Původní záměr, že by měla být zastavena osobní doprava na některých tratích vyvolal vlnu nevole mezi obyvateli, kteří vlaky na vybraných tratích používali a díky nim se shromáždilo přes osm tisíc podpisů.
Karel Chýla | 24.11.2005 (8:26)
Související zprávy
Intercity
24.11.2005 (10:54)
Bude zrušená kolešovka?
basnik
24.11.2005 (10:52)
To vypadá slibně :o)
Admin1987
24.11.2005 (9:55)
Tato dohoda by měla býti zavedena i u nás v Ústeckém kraji.
24.11.2005 (8:49)
iHNED, PRAHA 23. listopadu
Vedení Středočeského kraje hodlá požádat ministerstvo dopravy, aby převedlo do jeho správy regionální železniční tratě. Důvod uvedl hejtman Petr Bendl, který tvrdí, že financování v této oblasti je velice neprůhledné a kraj nemá možnost nahlédnout do provozních nákladů, přičemž každoročně doplácí ztrátovost železnic tři čtvrtě miliardy korun. Rozsah tratí, které by chtěl kraj vlastnit, hejtman neupřesnil. Uvedl jen to, že v žádném případě by se to netýkalo tranzitních tratí. Dopis se žádostí o převod ministru dopravy Milanu Šimonovskému teprve pošle.
Vedení Středočeského kraje hodlá požádat ministerstvo dopravy, aby převedlo do jeho správy regionální železniční tratě. Důvod uvedl hejtman Petr Bendl, který tvrdí, že financování v této oblasti je velice neprůhledné a kraj nemá možnost nahlédnout do provozních nákladů, přičemž každoročně doplácí ztrátovost železnic tři čtvrtě miliardy korun. Rozsah tratí, které by chtěl kraj vlastnit, hejtman neupřesnil. Uvedl jen to, že v žádném případě by se to netýkalo tranzitních tratí. Dopis se žádostí o převod ministru dopravy Milanu Šimonovskému teprve pošle.
Franta Jetel
24.11.2005 (8:38)
No vida že to jde! Teď ještě vypsat na jednotlivé tratě výběrová řízení na dopravce a začnu mít pocit, že StČ kraj začíná pro své občany konečně něco dělat.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2024 ŽelPage
- správci
Info
informacni okenko