..: Středočeský KÚ: spoje nebudou omezeny, ale přibudou :..
logo_ČDPraha - Středočeský krajský úřad vyjednal s Českými drahami nové podmínky dopravní obslužnosti kraje. Příští rok nedojde k zastavení osobní dopravy na devíti vybraných tratích a dokonce nebudou žádné spoje omezeny. Naopak přibude 200 tisíc vlakokilometrů oproti letošnímu roku a Středočeský krajský úřad za to vše zaplatí o 15 milionů korun méně, než letos.

2005: 775 milionů Kč - 13 129 000 vlakokilometrů
2006: 760 milionů Kč - 13 329 000 vlakokilometrů

Toto snížení nákladů se však musí někde promítnout. Pocítí ho zaměstnanci ČD na některých tratích, protože dojde k propouštění - samoobslužný systém odbavování cestujících apod.

Původní rozhodnutí kraje, že zastaví dotace na některé tratě, z 19.září 2005 vzniklo na základě doporučení ČD. Podle čísel od Českých drah jsou spoje nevyužívané. Sám hejtman Středočeského kraje si projel tratě Praha - Dobříš a Praha - Rudná - Beroun a zjistil, že spoje využívané jsou. Tato vyjížďka měla za následek nové vyjednávání, které přineslo výhodnější podmínky.

Původní záměr, že by měla být zastavena osobní doprava na některých tratích vyvolal vlnu nevole mezi obyvateli, kteří vlaky na vybraných tratích používali a díky nim se shromáždilo přes osm tisíc podpisů.

Karel Chýla Poslat mail autorovi | 24.11.2005 (8:26)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu ČR Středočeský


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
Dave
24.11.2005 (19:19)  
Ani jsem si nevšiml ,že by nějaké vlaky přibyly.
Nobody
24.11.2005 (18:43)  
To Zikmund: Mozna, ze by bylo dobre, kdybyste si nejdrive poradne precetl zpravu (vcetne te od Strangera) nez plivnete svoji obvyklou jedovatou slinu.
VKor
24.11.2005 (18:32)  
Když si tak čtu původní zprávu, tak se zdá, že jediný, kdo nechce provozovat železniční dopravu ve Středních Čechách, jsou České dráhy.
Radim_c
24.11.2005 (17:38)  
to Miroslav Zikmund: kraj by samozřejmě nemusel převzít nic, kromě práv a povinností SŽDC, a potom by si tu dopravní cestu mohl oživit nejlepší firmou vybranou ve výběrovém řízení. Ale proč to komplikovat, když to samé může udělat přímo ta SŽDC.
24.11.2005 (17:11)  
Pan Bendl prokázal, že mu chybí základní znalosti o tom, komu vlastně železniční tratě patří. Patrně se stále domnívá, že patří ČD. A to tohle individuum hraje na stínového ministra dopravy …
Pokud by kraj převzal tratě, potom by musel převzít i zaměstnance zajišťující provoz na "oživené dopravní cestě", případně by si je musel najímat. Podobně by to bylo i v případě údržby.
registrovaný uživatel Radim_c
24.11.2005 (16:24)  
to Stranger: ono by stačilo, kdyby se po krajích a MD v roli objednavatele, které se pomalu začínají probouzet a vypisovat VŘ na zajištění dopravy, probudila i prodloužená ruka MD zvaná SŽDC a stejným způsobem objednávala zajišťování provozu a provozuschopnosti na svých tratích. To by pak ČD musely rychle zjistit, kolik co stojí.
24.11.2005 (12:49)  
Ach jo, co by se muselo stat, aby se neco mistnim diskutujicim zalibilo...(ze vrabce - nebo byl na mysli budouci tunel berounsky?;)
Provozovani reginalnich trati VUC mi zas tak spatny napad neprijde, preci jen maji lepsi prehled o svych potrebach, muzou pruzneji reagovat a hlavne se musi chovat daleko trzneji...
registrovaný uživatel Mates original....
24.11.2005 (12:08)  
2Vrabec: povidej, necham se poucit
registrovaný uživatel vrabec
24.11.2005 (11:59)  
dát tratě Bendlovi, už vidím ty tunely
registrovaný uživatel Franta Jetel
24.11.2005 (11:32)  
Jednou určitě. Trať, kterou nikdo nepotřebuje a skoro nikdo nevyužívá, těžko přežije. Foťte, foťte, foťte.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko