Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Praha - Středočeský krajský úřad vyjednal s Českými drahami nové podmínky dopravní
obslužnosti kraje. Příští rok nedojde k zastavení osobní dopravy na devíti vybraných tratích a dokonce nebudou žádné spoje omezeny. Naopak přibude 200 tisíc vlakokilometrů oproti letošnímu roku a Středočeský krajský úřad za to vše zaplatí o 15 milionů korun méně, než letos.
2005: 775 milionů Kč - 13 129 000 vlakokilometrů
2006: 760 milionů Kč - 13 329 000 vlakokilometrů
Toto snížení nákladů se však musí někde promítnout. Pocítí ho zaměstnanci ČD na některých tratích, protože dojde k propouštění - samoobslužný systém odbavování cestujících apod.
Původní rozhodnutí kraje, že zastaví dotace na některé tratě, z 19.září 2005 vzniklo na základě doporučení ČD. Podle čísel od Českých drah jsou spoje nevyužívané. Sám hejtman Středočeského kraje si projel tratě Praha - Dobříš a Praha - Rudná - Beroun a zjistil, že spoje využívané jsou. Tato vyjížďka měla za následek nové vyjednávání, které přineslo výhodnější podmínky.
Původní záměr, že by měla být zastavena osobní doprava na některých tratích vyvolal vlnu nevole mezi obyvateli, kteří vlaky na vybraných tratích používali a díky nim se shromáždilo přes osm tisíc podpisů.
2005: 775 milionů Kč - 13 129 000 vlakokilometrů
2006: 760 milionů Kč - 13 329 000 vlakokilometrů
Toto snížení nákladů se však musí někde promítnout. Pocítí ho zaměstnanci ČD na některých tratích, protože dojde k propouštění - samoobslužný systém odbavování cestujících apod.
Původní rozhodnutí kraje, že zastaví dotace na některé tratě, z 19.září 2005 vzniklo na základě doporučení ČD. Podle čísel od Českých drah jsou spoje nevyužívané. Sám hejtman Středočeského kraje si projel tratě Praha - Dobříš a Praha - Rudná - Beroun a zjistil, že spoje využívané jsou. Tato vyjížďka měla za následek nové vyjednávání, které přineslo výhodnější podmínky.
Původní záměr, že by měla být zastavena osobní doprava na některých tratích vyvolal vlnu nevole mezi obyvateli, kteří vlaky na vybraných tratích používali a díky nim se shromáždilo přes osm tisíc podpisů.
Karel Chýla | 24.11.2005 (8:26)
Související zprávy
Troll
29.11.2005 (11:42)
Pobijte se, dejte si co proto.
Že vás ještě to handrkování na diskuzních fórech baví..
Že vás ještě to handrkování na diskuzních fórech baví..
DJ
28.11.2005 (7:12)
Dobrý nápad, pane Zikmunde! Nehodil byste sem nějaký link, abychom mohli jít hned na věc? A rovnou nám řekněte, které pasáže máte na mysli, ať to nemusíme hledat. Díky.
27.11.2005 (19:09)
Dopuručil bych diskutujícím, aby si nejdříve podrobně nastudovali zákon o dráhách, včetně prováděcích vyhlášek. Zjistí leccos zajímavého.
26.11.2005 (10:11)
ad vpaluzga zapoměl jsi na nemocnice.Středočeský kraj provozuje s nemocnicemi řízenou likvidaci,ruší vše co nevzdělá alespoň 1 mil kč ročně.A se zrušením tratí ukázli jak mají přehled o potřebách svých občanů.Ikdyž uznávám budou volby a tak si něchtějí kazit reputaci.
vpaluzga
25.11.2005 (12:42)
Pokud kraje můžou vlastnit a spravovat silnice (navíc celkem úspěšně), nevidím důvod, proč by nemohly vlastnit a spravovat i regionální tratě. Od pana Bendla dobrý nápad.
Radim_c
25.11.2005 (10:15)
to Glagol: můžete to nějak vysvětlit? Pokud chce kraj převzít tratě, napadá mne jediný logický důvod: příliš vysoký poplatek za DC způsobuje vysoké náklady dopravce a tedy vysoký požadavek dotací. Snížení poplatku je možné, pokud se sníží náklady na zajišťování provozu a/nebo provozuschopnosti. K tomu je obvykle potřeba a)investice (3x hurá, pokud je kraj ochoten do tratě investovat) a b)snaha provozovatele dráhy / zajišťovatele provozuschopnosti snížit cenu (k tomu ho může motivovat právě ta konkurence, tedy reálná hrozba, že pokud se nebude snažit, dostane příště zakázku konkurence).
Glagol
25.11.2005 (8:49)
Radimovi_c: Po přečtení, cituji "a potom by si tu dopravní cestu mohl oživit nejlepší firmou vybranou ve výběrovém řízení" jsem se opravdu pobavil. Ale v tomto je vlastně ta podstata, tam jsou peníze které se dají ukrást. Úplná "Oranžová revoluce".
Pavel
24.11.2005 (20:35)
Dave: Přibyly - třeba ze Zadní Třebaně do Lochovic, dopolední víkendový pár protažen až do Lochovic :-) A pak tuším jeden ranní cancour mezi Katusicemi (?) a Mšenem :-)
Frantisek
24.11.2005 (20:19)
Aby pak kraj neprisel na to, ze vlastnit trate je pro nej take moc drahe. Souhlasim plne s "odnozemi" SZDC, mozna je ucast kraju, ale hlavne to chce zakonny ramec zamezujici pripadne bezhlave likvidaci.
Hodili by se i "povinni" organizatori IDS.
Hodili by se i "povinni" organizatori IDS.
Frantisek
24.11.2005 (20:19)
Aby pak kraj neprisel na to, ze vlastnit trate je pro nej take moc drahe. Souhlasim plne s "odnozemi" SZDC, mozna je ucast kraju, ale hlavne to chce zakonny ramec zamezujici pripadne bezhlave likvidaci.
Hodili by se i "povinni" organizatori IDS.
Hodili by se i "povinni" organizatori IDS.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2024 ŽelPage
- správci
Info
informacni okenko