..: AVE Albacete - Alicante zahajuje provoz :..

AVE S-112, foto: RENFEMadrid — Ministryně veřejných prací Anna Pastor (Ministerio de Fomento) minulý týden oficiálně oznámila, že rychlovlak AVE přijede do Alicante 18. června 2013. Do provozu tedy přichází po prakticky dva a půl roce druhá část rozsáhlého komplexu tratí označených jako LAV Levante, která navazuje ve stanici Albacete-Los Llanos v pK 321,1 na již provozovaný úsek z Madridu (vidlička Madrid – Valencia / Albacete) a táhne se k jihu až jihovýchodu přes novou stanici Villena AV umístěnou v pK 435,5 a končící na nádraží Alacant-Terminal v pK 486,1. Trať je stavebně připravena pro dosažení rychlostí až do 350 km/h na velké části své trasy. Nicméně vlaky po ní nebudou od data zahájení jezdit ani ve Španělsku v současné době obvyklých 300 km/h.

Co je toho příčinou? ADIF se v honbě za moderními technologiemi a patrně i z finančních důvodů rozhodl v uvedeném úseku instalovat rovnou ETCS Level 2, což způsobilo níže popsané problémy. Jako záložní systém pro případ výpadku je v předmětném úseku instalován španělský národní systém ASFA digital, který ovšem má svůj limit na 220 km/h. Problém je v tom, že RENFE nemá dostatek jednotek schopných provozovat výlučně pod ETCS Level 2. To jsou pouze jednotky S-103 od Siemensu a zatím několik modernizovaných jednotek S-100F od Alstomu určených pro provoz na tahu Madrid – Barcelona – Figueres – Francie (pozn. aut. tyto jednotky už jsou k dnešnímu dni plně homologovány ve Francii na stejnosměrném napětí 1,5 kV a homologace pro vysokorychlostních i konvenčních 25kV by měla být dokončena v průběhu června).

Druhá fáze LAV Levante - 165 km

Do provozu tedy zasáhnout od 18. června jednotky Talgo S-112, které jezdí na sousední lince do Valencie a S-100. Ačkoliv se tedy se zprovozněním AVE až do přístavního města Alicante (Alacant v tamním nářečí) výrazně redukují cestovní časy z Madridu, zůstávají nové jízdní doby hluboko za očekáváním právě kvůli dočasně limitní rychlosti 220 km/h. Při jízdní době 2h20 vychází průměrná rychlost na pouhých 208 km/h v případě 2h40 je to jen 182 km/h. V každém případě se i tak jedná o výrazné zkvalitnění dopravy pro obyvatele přímořského regionu i turisty mířící ať od moře na výlet do Madridu nebo opačně.

Španělsko - 3000 km LAV v provozu

V současné době je v nabídce 7 spojení denně v každém směru vlaky Alvia s jízdní dobou Madrid - Alicante 3h11 až 3h52. Od změny jízdního řádu bude k dispozici 8 spojů AVE v každém směru s jízdní dobou okolo 2h20 u těch, které zastaví pouze v Albacete a okolo 2h40 u těch, které cestou obslouží stanice Cuenca, Albacete a Villena). Novou nabídku ještě doplní 2 spoje Alvia v každém směru ze severu Španělska, zbývající spoje Alvia budou naopak zcela logicky zrušeny. Celkově dojede díky nově nasazeným jednotkám a frekvencím ke zvýšení denní nabídky sedačkové kapacity ze 4800 míst na více než 6300. Cena jízdenky ve třídě Turista bude proměnlivá a může se pohybovat od 32,45 eur po 64,90 eur v závislosti na dni, čase a směru jízdy. Mezi 18. a 26. červnem se budou jízdenky prodávat za zaváděcí slevu 50 %. Doufejme tedy, že vlaky budou moci na této trati brzy zrychlit. V kuloárech se hovoří o konci roku 2014.

Zdroj: Ministerio de Fomento


Rail-2005 Poslat mail autorovi | 11.6.2013 (6:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Stavby a projekty

Další z regionu Španělsko


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
11.06.2013 (10:34)  
Nenávratná půjčka? To zní jako trochu jako dar, trochu jako hloupost a trochu jako něco velmi nepěkného.

2 ukelele: Zatím by to bylo k ničemu. Prvně je třeba ze zákona vykopat paragraf, který říká maximálně 160 km/h, víc je zakázáno.
11.06.2013 (9:34)  
bartik09: nenavrtaná půjčka? to zní zajímavě :-DDD
11.06.2013 (8:45)  
Z cízího se staví dobře. Ale nemyslím to zle. Spíš mi vadí, že se takhle nestaví u nás.
11.06.2013 (6:35)  
Dva druhy zprav ctu ze Spanelska:
a) Rekordni zadluzeni a rekordni nezamestnanost
b) Dalsi novy otevreny useky VRT

Uz se tesim az pride na pretres moznost, ze bysme poskytli Spanelum nenavrtanou pujcku...
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko