Praha — Kdo byl dlouhá léta zvyklý drobně snižovat cenu jízdného u Českých drah nákupem v eshopu nebo v automatu, má nyní smůlu. ČD totiž od září změnily znění svého Tarifu pro vnitrostátní přepravu cestujících a zavazadel (TR 10), kde byl původně tento bonus v hodnotě 3 % zanesen. Nově mohou zákazníci získat zpět tříprocentní část jízdného již pouze platbou prostřednictvím elektronické peněženky dopravce, a to stejně jako doposud bez ohledu na to, kde zákazník jízdenku koupí. Připomeňme však, že právě v eshopu ČD prostřednictvím elektronické peněženky platit nelze.
„Bonus za samoobslužný nákup byl nastaven jako motivační podpora pro zvýšení zájmu zákazníků o nákup přes eShop v době jeho rozjezdu. Nově chceme cestujícím nabízet výraznější akce v trvání několika týdnů, jejichž cílem bude přilákat na eshop nové skupiny zákazníků. Tyto akce ale budeme komunikovat až před jejich zahájením,“ uvedl mluvčí Českých drah Radek Joklík. Toto tvrzení dokládá i zmínka na samotném webu ČD: „V současnosti je připravován nový věrnostní program, u kterého předpokládáme zohlednění nákupů všech druhů jízdenek (vnitrostátních i mezinárodních). Jeho nasazení je plánováno ke dni počátku platnosti nového jízdního řádu, t.j. ke 14. prosinci 2014.“
Navzdory těmto změnám zůstává zachován bonus za nákup v elektronickém obchodě pro firemní klientelu, který se podle objemu plateb pohybuje od tří do deseti procent.
Zdroj: České dráhy


Ano, ale hacknutí správným směrem.
Relační tarif je potřeba, protože cena podle kilometrů znamená, že někde to bude ve vztahu ke konkurenci přiliš drahé a někde přiliš levné. Zvlášť, když jsou tratě někde klikaté, někde rovné, někde pomalé a někde rychlé. U DB na to přišli už lety, LE a Regiojet mají taky pouze relační jízdné.
Bohužel je to nedodělané.
VČE by měla být rozšířena na všechny obce,
její nejdražší stupeň by se měl prodávat i v pokladně bez omezení kontingentu,
z matice by měly být odstraněny možnosti šetřit dělením jízdenek,
a ostatní slevy pak počítat procentuálně z ní.
Pak by bylo možné zjednodušit tarif zrušením kilometrického tarifu, "akčních jízdenek", i různých 25% slev na lokálkách, atd.
K tomu Rakousku - dva roky jsem měl právě VC. Bohužel se mi několikrát stalo, že automat odmítl platbu kartou a musel jsem k pokladně. Je možné, že podobně to funguje i pro obyčejné jízdné bez VC - u automatu sleva cca 5 %. Je to ale nepotvrzená domněnka.
nemluvím ani tak o výletu jako spíše o pendlerech do práce či školy. Lidi, kteří mají homeworking a pár dní v týdnu dle potřeby potřebují trávit v kanceláři, studenti, co se jednou vracejí v pátek a jindy ve čtvrtek, ale není reálné naplánovat konkrétní vlak či den. Tam možnost opravdu není.
A souhlasím, VJČ je opravdu hacknutí tarifu :-)
U pokladny je sleva na Vorteils "jen" 45 %. Při nákupu přes internet a automatu 50 %
Cili pri vlastnictvi slevove karty je to 9 %, bez teto karty je to 0 %.
Včasné/Akční jízdenky nejsou věrnostní produkt, když jsme u toho. To je pouze hack tarifu.
Flexaretista: pro lidi, kteří jezdí např. 1x týdně tam a 1x týdně zpátky je tu právě In-karta s elektronickou peněženkou a nebo včasná jízdenka na netu.
Kdo chce, tak si výhodnější variantu najde... Pokud jedu na plánovaný výlet, koupim včasnou přes net, pokud se rozhodnu právě teď někam jet, platim elektronickou peněženkou. Pro mě je elektronická peněženka zvlášť výhodná, pokud jezdím víkendově na kole a nastupuju i s kolem na neobsazené zastávce. Zaplatím s ní přímo u průvodčího.
A ohledně nemožnosti platit EPIK na eshopu už bylo řečeno vše.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
