Praha — Dopravce České dráhy stále hledá nové způsoby propagace a distribuce pro svou zákaznickou věrnostní kartu In–karta/Rail+. Jestliže v minulých dvou letech bylo možné nakupovat mimo nádraží různé druhy jízdenek ČD, tak letos půjde netradiční cestou získat právě tuto kartu. Partnerem se stal řetězec supermarketů LIDL, který také jako první nabídl jízdenky ČD Net. V obchodem nezískáte kartu přímo, ale poukaz na pořízení In–karty s tarifem IN 25 na rok za sníženou cenu 419 korun namísto 550 korun. Prodejní akce probíhá od 3. února do 26. března 2011.
Nalákat nás může ještě bonus v podobě soutěže o deset Kilometrických bank. Deset zákazníků, kteří si pořídí In-kartu/Rail+ prostřednictvím řetězce supermarketů Lidl a co nejpřesněji zodpoví soutěžní otázku, vyhraje právě Kilometrickou banku ČD. Soutěžní otázka je tipovací - kolik Kilometrických bank se prodá v celé síti ČD za únor a březen letošního roku. A aby soutěž byla i pro nezasvěcené, nabízí dopravce nápovědu v podobě počtu prodaných KMB za stejné měsíce minulého roku – bylo jich 5229.
LIDL byl prvním řetězcem, který získal exkluzivní možnost prodávat tarifní nabídky ČD. V minulém roce ale začal boom, kdy se vedle něj přidaly Globus, PONT, Kaufland a některé další distribuční řetězce. V nabídce byly poukazy na jednotlivé jízdy i síťové doklady ČD Net. In–karta se nabízí mimo nádraží poprvé a je otázka, jak moc se její prodej touto formou podpoří.
Zdroj: České dráhy – In–karta v supermarketech LIDL, České dráhy – tarif IN 25

Ani tahle nabidka nemusi byt marna - ale fakt je, ze marne hledam situaci, ve ktere by byla vyhodnejsi, nez ta trileta. Snad jedine ve smyslu "dnes chci jet, ale vyplata je az za tyden a na konte mam 700".
No a z druhe strany pohledu si staci predstavit, ze by konkurence podobne slevove karticky rozdavala "jen tak" ... v tu chvili se i vydaj tri stovek za rok zda tak nejak drazsi, nez bych chtel.
Nechic > v tuhle chvili nejde o osloveni zcela novych zakazniku - ale o medialni masaz "bez inkarty to nejde". Ono je to pomerne jednoduche. Ted se krici, ze to je akce a na to lidi slysi - kupte si deset deka sunky nyni v akci za 15, protoze jindy stoji 20. Co na tom, ze ted i jindy lze koupit dvacet deka ve vetsim baleni za 25.
No a jakmile se dotycny "chyti" tim, ze si ji poridi, bude mit automaticky snahu toho vyuzivat - co na tom, ze existuji i levnejsi a nebo jinak lepsi alternativy, nez vlak CD - ja to mam ted levnejsi (nez kdybych tim samym vlakem jel bez inkarty), tak s tim pojedu, kdyz uz sem si tu slevu koupil, preci to nevyhodim do kanalu. Takze budu setrit, at to stoji co to stoji :-)
Muzem se teto myslence vysmivat, muzem na to nadavat. Ale realita je takova, ze spousta lidi tohle zakulisi (nejen zde, ale celkove u jakekoliv "akce") nevidi a nechce videt... a koupi si kolikrat veci, co koupit nechteli a nepotrebuji je... jen proto, ze byly v akci.
Mimochodem, mel bych jeden dotaz, urceny spis na oficialni mista... ale treba nekdo poradi zde (a upozorni na co si dat bacha): co se deje, kdyz mi skonci platnost dosavadni trilete inkarty? Donedavna jsem byl presvedcen, ze mi neskonci platnost vlastni karty, ale jen aplikace na ni nahrane... jenze datum platnosti je vyrazene primo na karte. Takze predpokladam, ze budu potrebovat kompletni novou kartu. No a napadaji me zejmena nasledujici myslenky:
- ma smysl si zazadat o prodlouzeni inkarty, kdyz se teoreticky muzu trefit do obdobi, kdy se nabizi nejaka akcni cena (posledne to bylo tusim za cca 660 nebo tak neco)... jinak receno, ma nejakou vyhodu v te stavajici pokracovat, nebo si mam nezavisle na ni poridit jinou?
- muzu mit v jednu chvili vic karet s platnymi aplikacemi? Tedy kdyz bude v akci uz mesic pred koncem platnosti me dosavadni ...
- je prechod na novou kartu (prodlouzenim) spojen se stejnym opruzem, jako pri vyrizovani nove? Tedy prechodna papirova karticka, na kterou se muzu mesic divat, skrabat se s ni na zadech, tocit si s ni v ruce na poradach nebo pouzivat ji na srovnani lajny koksu, ale se kterou si na eshopu nebo v unipoku nevrznu?
doporučuji spíš IN25 za 990 Kč na 3 roky... (vč. RailPlus)
Na rok za 419 Kč a bez railplusu výhodnější nebude...
ale jak myslíte, mě cena 330 na rok připadá velmi slušná! (rozdíl mezi např. eliškou Brno-Jeseník a obyč jízdnym bude už zajímavej a když k tomu připočtete pár cest jinam...+třeba zahraničí-vídeň nebo bratislavu :) )
To plati s inkartou, ale i bez inkarty
Jugy - to ale prece nemusi oslovit jenom ty, kteri vlakem "v zivote" nejeli. Cilovou skupinou nejsou pouze nevlakari, ale i vlakari bez inkarty
Já špatně počítal. Zaplatí se mě to při 4. jízdě. Na páté začnu šetřit. Já nejezdím na zpáteční, protože ráno jedu přes Třebovou, odpoledne přes Olomouc.
Na stranu druhou me dost prudi, ze veskere prostredky se investuji do snahy nalakat potencialni cestujici, misto aby se snazili udrzet ty stavajici. Nebo jak si jinak vysvetlit fakt, ze zatim zadna z "komercnich" nabidek - vcetne teto - neni urcena pro soucasne drzitele inkaret?
A tak KMB jakozto vyhra tomu presne odpovida - nejlepsi darek je preci takovy, ktery je obdarovanemu na dve veci (inkarta je na rok, KMB plati tusim pul roku) ... ano, muze ho nekomu venovat, ale tezko ho nekomu proda za hodnotu, za kterou se prodava. Pokud ho bude sam chtit pouzit, opet diky Inkarte nevyuzije hodnotu tohoto darku.
Takze ano, chovani CD je v tomhle pohledu logicke. Ovsem svym zarazenim bych ho cekal spis u soukrome firmy nekde na Balkane nebo v Rusku, kde se "dzentlmenstvi" zrovna neocekavam, nez u statem podporovaneho dopravce provozovaneho za ucelem dotovane verejne prepravy osob.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
