Brno — Společnost RegioJet, patřící do skupiny Student Agency Radima Jančury, má v České republice už šest z devíti lokomotiv Škoda 99E2, odkoupených od italského dopravce Ferrovie Nord Milano (FNM). Stroje jsou aktuálně deponovány v dílnách, kde podstupují úpravy nutné pro opětovné schválení Drážním úřadem pro provoz na síti SŽDC. Současně s technickou přípravou peršingů nyní probíhá i výběr jejich budoucího vizuálního schématu, jež by mělo ladit s 50 vozy, které RegioJetu dodá zatím neoznámený výrobce. V pátek 8. října byla uzavřena soutěž pro veřejnost, v niž mohli zájemci nabídnout své návrhy grafického řešení lokomotiv. O vítězném vzoru pro laky těchto strojů zatím rozhodnuto nebylo. Vyhlášení finálního návrhu a výherce soutěže proběhne sice až 31. října; některé z celkem 30 zaslaných návrhů ale můžeme exkluzivně zhodnotit již nyní.
„Většina návrhů splňuje základní dané podmínky – dobře viditelné logo společnosti, korporátní barvy a ladí se schématem pro vozy,“ komentuje zaslané návrhy ředitel marketingové komunikace Aleš Ondrůj. Vybrat ze zaslaných designů nebude jednoduché, což můžete posoudit sami.
Lokomotivy budou, společně s dodanými vozy, nasazeny od jara roku 2011 na vlaky InterCity mezi Prahou, Ostravou a Žilinou. Spoje číselné série 1000 – 1019, stejně jako spoje posilové, nebudou odlišeny specifickými názvy, ale všechny budou pojmenované IC RegioJet. Na první pohled by se ovšem mohly odlišovat právě firemní lokomotivy: do úvahy totiž padá také realizace unikátních laků pro každé hnací vozidlo, jako třeba v případě přiloženého schématu s pampeliškami a beruškami. Možností je také pojmenovat jednotlivé stroje podobně, jako je tomu u motorových vozů řady 854 Českých drah. Cestující by mohli lokomotivy snadno identifikovat. Zda bude u laků dána přednost uniformitě, nebo unikátním provedením, zatím není rozhodnuto – dopravce vyhodnocuje zaslané návrhy a sbírá podněty.
Po stránce technické by peršingy měly v maximální míře odpovídat lokomotivám řady 162 Českých drah, pro které byly původně vyrobeny. Zamýšlený zákazník je však v 90. letech odmítl převzít. Stroje Regiojetu by měly být uvedeny do provozu jako řada 162 s původními čísly série 99E pro ČSD (112 – 120), případně jako řada 162.8. Kromě odstranění některých odlišností, jež byly důsledkem nasazení strojů v Itálii, budou lokomotivám upraveny podvozky na rychlost 140 km/h a instalován v Česku podporovaný vlakový zabezpečovač MIREL. V rámci zkušebního provozu by měly být zapůjčovány také některým nákladním dopravcům. Dodávky prvních lokomotiv po provedení úprav se předpokládají začátkem roku 2011.
Zdroj: RegioJet, Student Agency, Řada 163 (Wikipedie), ŽelPage; foto: Simone Carcano, Dennis Hübsch, grafika: RegioJet a (autoři)


http://www.youtube.com/watch?v=fvE1UHdzAz0
http://www.youtube.com/watch?v=vUWqRhReaZk
A kde jsou deponovány, to využívají dílen ČD?
Mě osobně se líbí čtvrtý a až na bílé čelo poslední návrh
A stojim si za tim, ze na navrh barevneho schematu lokomotivy nebo vagonu by stacila klidne slepa silueta masiny a pastelky - vse ostatni jsou jen kudrlinky kolem pro lidi, co si to nedovedou predstavit v realu.
2) amatéřina nejhrubšího kalibru, barevně unylé a krom toho už asi tisíckrát použité jinde
3) kupodivu, nevypadá to zle + děti tenhle nátěr budou milovat, beruška mi ale osobně evokuje jiné vlastnosti než je rychlost, spolehlivost a pohodlí, tedy to, čím se RJ stále zaklíná
4) velezajímavý nápad, ale zdá se mi nedotažený - chtělo by to si s tím ještě trochu pohrát - zkusil bych ty pruhy více protáhnout a ohyb nezačínat hned s hranou karoserie,ale až za dveřmi, přičemž je nebytně nutné, aby to bylo zcela souměrné (pruh směřující dolu se mi zdá delší) + určitě bych zkusil i variantu, kdy ty černé "cípy" nekončí v oranžové ploše, ale dotýkají se jejich okrajů (tj. spodního a horního)
5) totéž jako návrh číslo 2
6) v této podobě rozhodně nejlepší, nejvyzráleji provedené řešení, byť ne tak originální jako návrh číslo 4
Pro nadšeneckou prezentaci použijme třeba kamennou tabulku, ale nepředpokládám, že návrh do soutěže pro design lokomotivy budeme pokládat za "nadšeneckou" prezentaci (pokud to myslíme vážně).
Já nemám na mysli pořizování Photoshopu či podobných těžkotonážních editorů, ale existují malé vektorové editory zdarma (Inkscape třeba), se kterým se dá něco dělat. Zkrátka si myslím, že posílat do nějaké vážně míněné soutěže výstup z Malování je dost šílená věc.
Mozna byste se divil, co vsechno clovek zvladne v necem, co je z bezneho pohledu relativne neohrabane - pokud to ovlada na slusnejsi urovni.
Na vyjadreni myslenky (napriklad tohoto charakteru) to bohate staci. A ze ani profi studio a profi uroven jeste nemusi znamenat koukatelny vysledek, jezdi na nasich kolejich par dukazu - staci se podivat treba na plechac v balkanu.
1) Jo jasně, zvládnete v Malování hodně věcí. Ale mnohem efektivnější budete v něčem pokročilejším, nebo v něčem vektorovým s vrstvama. Kopejte studnu hliníkovou lžící, nebo použite rýč a krumpáč.
2) Vím že Photoshop není vektorový editor, ale přesto ta věta má smysl. Dělat by to šlo v obojím.
A nezlobte se na mě, ale dělat něco, co chci prezentovat, v Malování, to je hodně, ale hodně divné.
Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.
- dopisovateľ alebo člen ŽP,
- editor alebo admin ŽP
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
