..: České dráhy posilují před Vánoci dálkové spoje :..

EC 176, Nové Spojení, foto: Jik Česká republika — Vánoce jsou již za dveřmi a České dráhy, v souvislosti s očekávaným nárůstem počtu cestujících, zvyšují také počty míst k sezení ve svých vlacích. Celkové navýšení kapacity zhruba o 7 tisíc míst se týká především dálkových spojů vyjíždějících z pražského hlavního nádraží. Jak dráhy upozorňují v současnosti zbývá v některých pátečních a středečních odpoledních vlacích pouze posledních několik volných míst, a proto doporučují všem zájemcům, aby si rezervovali svá místa včas.

Vybrané vlaky budou posíleny nejen od pátku 18. prosince do středy 23. prosince, ale také během samotných svátků až do navazujícího víkendu. České dráhy také vypraví mezi Prahou a Košicemi noční posilový rychlík Vihorlat, který pojede z pražského hlavního nádraží na Slovensko 22. prosince ve 22:30 a zpět 3. ledna 2010. První vlna cestujících odjíždějících na Vánoční svátky nastala už v pátek 18. prosince. Druhá vlna proběhne dnes 22. prosince a třetí vlna nastane 3. ledna. Proto na tyto dny naplánovaly ČD největší posílení u zhruba třiceti vlaků. Jedná se o dálkové spoje všech kategorií mezi Prahou a Brnem, Vsetínem, Bohumínem, Plzní, Českými Budějovicemi, Tanvaldem i Starým Městem u Uherského Hradiště, ale také mezi Olomoucí a Brnem, Brnem a Bohumínem, Brnem a Šumperkem nebo Olomoucí a Břeclaví. O jeden lehátkový vůz bude posílen také pár rychlíků Šírava z Prahy hl.n. do Humenného a zpět.

Kompletní výčet posilovaných vlaků naleznete v následující tabulce:

DatumPosílené vlaky
Středa 23. 12. 2009R 442, R 443
Pátek 25. 12. 2009, sobota 26. 12. 2009Ex 529, R 354, Ex 528, IC 542, IC 581, IC 580, IC 545, R 807, IC 570, IC 573, R 741, R 744
Neděle 27. 12. 2009IC 542, IC 581, IC 580, IC 545, R 807, IC 570, IC 573
Neděle 3. 1. 2010EC 110, EC 143, EC 144, IC 545, Ex 525, R 708, Ex 524, Ex 529, R 354, Ex 528, EC 147, IC 540, IC 542, IC 581, IC 580, IC 543, R 807, IC 570, IC 573, R 615, R 617, R 616, R 624, R 623, R 621, R 741, R 744, R 763, R 970

Všechny posilové vozy jsou výhradně druhé třídy, a dle aktuální situace by typ posilového vozu měl odpovídat typům vozů dle pravidelného řazení. Posíleny jsou také spoje linky SC Bus mezi Prahou a Norimberkem. Posilové spoje SC 1062 – 1065 jsou uvedeny v jízdním řádu včetně omezení, kdy jedou.

Na cestování vlakem o Vánočních svátcích připravily ČD pod stromeček, kromě klasických slev na jízdné ve vlacích, také druhou várku jízdenek ČD Net Lidl přezdívaných „Lídlenek“. Jejich platnost je tentokrát jeden zvolený den v rozmezí od 25. do 27. prosince 2009. Před týdnem bylo prodáno již více jako 6000 kusů a jejich prodej bude ukončen dnes. Pro sváteční cestování také doporučujeme zarezervovat si včas místo k sezení, díky čemuž předejte mnohým nepříjemnostem.

Zdroj: České dráhy


Dominik Jaroš | 23.12.2009 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
24.12.2009 (14:20)  
Pane Zikmunde, napsal jste:
"Dneska nabral R775 v Lovosicích 5 minut (jsou tam nějaké problémy s výhybkami), v Holešovicích měl 9 minut na odjezdu. Propustnost zhlaví na HLN je ovšem spočítána na „plánovaný" příjezd, takže když se vlak opozdí musí čekat. Buď na volnou kolej, ta jeho je už obsazena jiným vlakem přijíždějícím později, či za jiným vlakem stojícím na trati před ním a čekajícím na uvolnění koleje a nebo až se vyjezdí vlaky v protisměru, resp. ty vlaky které „ruší" jeho jízdní cestu."
Tak proč tedy tyto vlaky ve směru z Děčína přesunuli z Masarykova nádraží na Prahu hlavní nádraží?? Tam jim teď volné koleje přebývají :-)
Vždyť přece je nereálné počítat s tím, že vlaky při příjezdu do Prahy hl. n. přijedou vždy podle jízdního řádu!
24.12.2009 (9:13)  
Miroslav Zigmund: Pane Zignunde, předem musím říct,že pravidelně pročítám zdejší diskuze a z Vašich příspěvků lze cítit znalosti nad rámec Vaší profese a určitý nadhled, proto Váš názor respektuji, ale na železnici nedělají pouze výpravčí, ale to nechme být, o přístupu zaměstnanců železnice hlavně ve stanicích mám svůj názor, který sdílím s většinou lidí, se kterými se na toto téma bavím.
Právě vnímání těchto lidí by mělo být začátkem pro zpětnou vazbu managementu hlavně SŽDC (ČD se v personální otázce poslední dobou mění k lepšímu), který by si tyto názory měl vzít k srdci a vytvořit na základě dalších analýz o provozu korporátní sebereflexi.
Není totiž důležité jak svou práci vnímáte jako zaměstnanec SŽDC či ČD, ale je důležité jak ji vnímají Vaši obchodní partneři, zákazníci popř. další dotčené skupiny lidí.
Výmluvy typu, že někde za to mohou porouchané výhybky, že vlak má zpoždění 5 minut, tak se již nevleze na nádraží a musí počkat na uvolněné časové okno, jsou opravdu směšné oproti tomu, když se postavíte k problému čelem a uznáte chybu špatné správy/kontroly zařízení a uznáte, že té poruše mělo být včas předejito (toto samozřejmě nechci od Vás ani od diskutujících).
A přijde mi opravdu špatné, když vlak v pražském uzlu do kterého bylo již tolik investováno (sic podle mého názoru by mělo dojít ke kompletní renovaci tratí pro kvalitní S dopravu) nabere dalších 15-25 min zpoždění.
Možná chci jako cestující moc, ale pokud se tyto problémy spolu dalšími problémy nevyřeší, tak železnice nebude brána vážně, nebude brána jako strategicky i politicky důležitá, a v diskuzích se neustále budou objevovat příspěvky o vítězném lobby stavitelů dálnic, silničních a dálničních obchvatů apod.
registrovaný uživatel M 
24.12.2009 (1:19)  
Kdyz se posily nedaji, je to spatne, protoze budou narvany vlaky
Kdyz se posilay nedaji, je to taky spatne, protoze...

Volba je to v pravde tezka a je zjevne, ze nekterym se zavdeecit nejde:)
registrovaný uživatel M 
24.12.2009 (1:15)  
No, Borecku, ted jsi mu to nandal...
PS: Proc by nemelo auto v +10 stupnich vyjet?:)
23.12.2009 (22:54)  
Keby CD ponukali normalnu kvalitu na EC aspon v prvej triede, ale aj tam z casu na cas pride vrak... uz aj ZSSK to zvlada lepsie (tento rok skoro vsetky IC s Ampeerom, uz len minimum IC s A(p)eerom).
23.12.2009 (22:51)  
"ač se to šotoušům nelíbí, vozy RIC 160 jsou bez výjimky určeny pro vlaky vyšší kvality. To berte jako fakt. Subjektivní dojmy, že Bpee/Bee proto a proto se mi na EC nehodí je fakt jen subjektivní pohled nepodložený žádným dokumentem o EC standardu a výčtem věcí, které ten vůz nesplňuje." - Co ponukaju navyse? Cestujuci ma (ci sa to sotousom paci alebo nie) nejake RIC 160 v pazi a ide mu o komfort. Ohanat sa tu RIC 160 je teda blbost.
registrovaný uživatel kobros 
23.12.2009 (22:09)  
hm, tak s tim nadlidskym nasazenim lidi od CD od pozic manazerskych az po posledni pokladni si teda dovolim hodne pochybovat. Krasny priklad uvedu z teto nedele 20.12. EC 77 Praha - Wien z odjezdem ze stanice Praha hl.n. v 10:39. Tak jednak na tabuli v odbavovaci hale se objevila informace o perone "3S" v 10:12 minut a souprva si vklidu dojela v 10:35. Cili hromada cestujicich bezduvodne stala v deseti(a vice)stupnovem mrazu na perone. Dale souprava nezastavila tam, kde celkem logicky stali cestujici - tedy u schodu, ale kolem cestujicich pekne projela a konec soupravy byl nejakych 50 metru od nejblizsiho cestujiciho. Nikdo se totiz neobtezoval cestujicim sdelit (znackami na perone, ci z plechove huby) co znamena na hl.n. ono tajemne pismeno S v napisu na odjezdove tabuli "3S". Cili houf cestujicich sprintoval k zastavene souprave. Zvlaste ti rakousti duchodci a japonsti turisti z toho museli mit zazitek. Za dalsi na ONJ nikoho nenapadlo nechat soupravu vytopit. Cili kabat bylo mozne pri cestovani sdelat az nekde za Letovicemi. Opravdu pekna vizitka. Jo, jeste chybel jidelni vuz, ale to jeste clovek by prehledl s tim, ze mohl byt proste nefunkcni.
23.12.2009 (21:29)  
Pro raqauc: Není problém použít letadlo pokud nesjede z ranveje nebo jet autobusem (Žlutý mor je nejlepčí) pokud nespadne do příkopu a nebo jet autem pokud se ti podaří v tomhle počasí vůbec vyjet! Člověče,máš dvacet let demokracii a tak máš možnosti si vybrat,ne?! Vyprdni se na ČD,protože to je minimálně nejhorší firma v zemi, ne-li na zemi. Potom ovšem nechápu,proč existuje třeba takový pořad Černé ovce,kde mají furt co probírat a koleje to zrovna nejsou.
23.12.2009 (15:28)  
Kdyby byl nadpis :,,ČD posilují vozový park´´, bylo by to lepší. A nevěřím těm 100 ojetinám...
registrovaný uživatel astray 
23.12.2009 (15:17)  
barack40: Cecilka pojede až po novém roku. Takže 26. 12. tipuju pusto prázdno, meruňko!
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko