Česká republika — Vánoce jsou již za dveřmi a České dráhy, v souvislosti s očekávaným nárůstem počtu cestujících, zvyšují také počty míst k sezení ve svých vlacích. Celkové navýšení kapacity zhruba o 7 tisíc míst se týká především dálkových spojů vyjíždějících z pražského hlavního nádraží. Jak dráhy upozorňují v současnosti zbývá v některých pátečních a středečních odpoledních vlacích pouze posledních několik volných míst, a proto doporučují všem zájemcům, aby si rezervovali svá místa včas.
Vybrané vlaky budou posíleny nejen od pátku 18. prosince do středy 23. prosince, ale také během samotných svátků až do navazujícího víkendu. České dráhy také vypraví mezi Prahou a Košicemi noční posilový rychlík Vihorlat, který pojede z pražského hlavního nádraží na Slovensko 22. prosince ve 22:30 a zpět 3. ledna 2010. První vlna cestujících odjíždějících na Vánoční svátky nastala už v pátek 18. prosince. Druhá vlna proběhne dnes 22. prosince a třetí vlna nastane 3. ledna. Proto na tyto dny naplánovaly ČD největší posílení u zhruba třiceti vlaků. Jedná se o dálkové spoje všech kategorií mezi Prahou a Brnem, Vsetínem, Bohumínem, Plzní, Českými Budějovicemi, Tanvaldem i Starým Městem u Uherského Hradiště, ale také mezi Olomoucí a Brnem, Brnem a Bohumínem, Brnem a Šumperkem nebo Olomoucí a Břeclaví. O jeden lehátkový vůz bude posílen také pár rychlíků Šírava z Prahy hl.n. do Humenného a zpět.
Kompletní výčet posilovaných vlaků naleznete v následující tabulce:
Datum | Posílené vlaky |
Středa 23. 12. 2009 | R 442, R 443 |
Pátek 25. 12. 2009, sobota 26. 12. 2009 | Ex 529, R 354, Ex 528, IC 542, IC 581, IC 580, IC 545, R 807, IC 570, IC 573, R 741, R 744 |
Neděle 27. 12. 2009 | IC 542, IC 581, IC 580, IC 545, R 807, IC 570, IC 573 |
Neděle 3. 1. 2010 | EC 110, EC 143, EC 144, IC 545, Ex 525, R 708, Ex 524, Ex 529, R 354, Ex 528, EC 147, IC 540, IC 542, IC 581, IC 580, IC 543, R 807, IC 570, IC 573, R 615, R 617, R 616, R 624, R 623, R 621, R 741, R 744, R 763, R 970 |
Všechny posilové vozy jsou výhradně druhé třídy, a dle aktuální situace by typ posilového vozu měl odpovídat typům vozů dle pravidelného řazení. Posíleny jsou také spoje linky SC Bus mezi Prahou a Norimberkem. Posilové spoje SC 1062 – 1065 jsou uvedeny v jízdním řádu včetně omezení, kdy jedou.
Na cestování vlakem o Vánočních svátcích připravily ČD pod stromeček, kromě klasických slev na jízdné ve vlacích, také druhou várku jízdenek ČD Net Lidl přezdívaných „Lídlenek“. Jejich platnost je tentokrát jeden zvolený den v rozmezí od 25. do 27. prosince 2009. Před týdnem bylo prodáno již více jako 6000 kusů a jejich prodej bude ukončen dnes. Pro sváteční cestování také doporučujeme zarezervovat si včas místo k sezení, díky čemuž předejte mnohým nepříjemnostem.
Zdroj: České dráhy

"Dneska nabral R775 v Lovosicích 5 minut (jsou tam nějaké problémy s výhybkami), v Holešovicích měl 9 minut na odjezdu. Propustnost zhlaví na HLN je ovšem spočítána na „plánovaný" příjezd, takže když se vlak opozdí musí čekat. Buď na volnou kolej, ta jeho je už obsazena jiným vlakem přijíždějícím později, či za jiným vlakem stojícím na trati před ním a čekajícím na uvolnění koleje a nebo až se vyjezdí vlaky v protisměru, resp. ty vlaky které „ruší" jeho jízdní cestu."
Tak proč tedy tyto vlaky ve směru z Děčína přesunuli z Masarykova nádraží na Prahu hlavní nádraží?? Tam jim teď volné koleje přebývají :-)
Vždyť přece je nereálné počítat s tím, že vlaky při příjezdu do Prahy hl. n. přijedou vždy podle jízdního řádu!
Právě vnímání těchto lidí by mělo být začátkem pro zpětnou vazbu managementu hlavně SŽDC (ČD se v personální otázce poslední dobou mění k lepšímu), který by si tyto názory měl vzít k srdci a vytvořit na základě dalších analýz o provozu korporátní sebereflexi.
Není totiž důležité jak svou práci vnímáte jako zaměstnanec SŽDC či ČD, ale je důležité jak ji vnímají Vaši obchodní partneři, zákazníci popř. další dotčené skupiny lidí.
Výmluvy typu, že někde za to mohou porouchané výhybky, že vlak má zpoždění 5 minut, tak se již nevleze na nádraží a musí počkat na uvolněné časové okno, jsou opravdu směšné oproti tomu, když se postavíte k problému čelem a uznáte chybu špatné správy/kontroly zařízení a uznáte, že té poruše mělo být včas předejito (toto samozřejmě nechci od Vás ani od diskutujících).
A přijde mi opravdu špatné, když vlak v pražském uzlu do kterého bylo již tolik investováno (sic podle mého názoru by mělo dojít ke kompletní renovaci tratí pro kvalitní S dopravu) nabere dalších 15-25 min zpoždění.
Možná chci jako cestující moc, ale pokud se tyto problémy spolu dalšími problémy nevyřeší, tak železnice nebude brána vážně, nebude brána jako strategicky i politicky důležitá, a v diskuzích se neustále budou objevovat příspěvky o vítězném lobby stavitelů dálnic, silničních a dálničních obchvatů apod.
Kdyz se posilay nedaji, je to taky spatne, protoze...
Volba je to v pravde tezka a je zjevne, ze nekterym se zavdeecit nejde:)
PS: Proc by nemelo auto v +10 stupnich vyjet?:)
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
