..: První jízda rychlovlaku mezi Moskvou a Petrohradem :..

Velaro RUS, čelní vůz, foto: Josef Petrák Moskva — Dne 30.7. 2009 se vydal rychlovlak typu Velaro RUS, Ruskými železnicemi (RŽD) nazývaný Sapsan, na svoji první cestu z Moskvy do Petrohradu. Jízdy se zúčastnili zatím jen představitelé Ruských železnic v čele s jejich prezidentem Vladimírem Jakuninem, petrohradská gubernátorka Valentina Matvijenková a další hosté. Vlak se také zastavil ve stanici Ljubaň, kde účastníci cesty položili květiny k bustě Pavla Petroviče Melnikova, který je úzce spjat s rozvojem železniční dopravy v carském Rusku a stavbou trati Moskva — Petrohrad. Dále navštívili chrám apoštolů Petra a Pavla a setkali se se specialisty koncernu Siemens, který vlaky vyrobil.

Pravidelný provoz by měl začít letos v prosinci a expresy urazí trasu za 3 hodiny a 45 minut, přičemž na některých úsecích dosáhnou rychlosti až 250 km/h. Dosud nejrychlejšímu spoji, Něvskému expresu, cesta trvala 4 hodiny a 30 minut. Jednotka Sapsan bude jako první vlak na síti RŽD zcela nekuřácká. Jízdenka bude levnější než letenka v ekonomické třídě a očekává se, že expresy budou téměř úplně obsazeny díky své rychlosti, spolehlivosti a servisu. Do budoucna se uvažuje také o jejich zajíždění až do Helsinek, a od roku 2010 o trase z Moskvy do Nižného Novgorodu.

Zdroj: Pravda.ru (První cesta z Moskvy do Petrohradu, V Sapsanu bude úplný zákaz kouření, Sapsan ukončil první cestu mezi dvěma hlavními městy, Rychlovlak Moskva-Nižnij Novgorod začne jezdit v roce 2010), RŽD Partner, Pavel Petrovič Melnikov (Wikipedia); foto: archiv ŽelPage


Bovlk | 5.8.2009 (17:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Rusko


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
06.08.2009 (18:38)  
Nevíte někdo, proč jen 250 km/h? Tím se Rusko stane zemí se snad nejpomalejší nově otevíranou VRT na světě. Přitom právě Velaro umí tuším 350 km/h, a právě Rusko je země, kde se vzhledem k vzdálenostem může vyplatit hnát na novostavbách rychlost i poměrně vysoko přes 300 km/h, neboť v absolutních číslech bude zrychlení stále ještě patrné.

Jsou za tím důvody typu "pro začátek raději při zemi," nějaké principielní omezení rozchodu (?!) nebo jde jen o to, co Němci nazývají ABS, tedy jakýsi velmi kvalitní koridor (tj. ne extra VRT)? Ptám se možná blbě, ale nic o tom nevím.
registrovaný uživatel Rail-2005  mail  
06.08.2009 (18:22)  
Průměrná cestovní rychlost sice není na západoevropské poměry nějak závratná, ale určitě se to bude zlepšovat. Rusko neznám, mohl by sem někdo dát mapku s úseky, kde vlak využije max. rychlosti 250 km/h?

Jinak v Rusku má určitě vysokorychlostní železniční doprava velkou budoucnost. Nicméně letecká doprava je a bude zde nadále v porovnání s ostatním světem poměrně levná, takže to nebude zase tak lehké.
registrovaný uživatel Raquac 
06.08.2009 (16:45)  
Pikehead: To na webu RZD nejsou jen bezne pr-kecy - nezvelicuje sebe a svuj produkt, ale Rusko a Rusy za (pofiderni) podil na vyrobe a vyvoji Velara RUS. To je taky normalni statni propaganda, i kdyz prece jen v jine kategorii nez RVUR.
06.08.2009 (14:53)  
D.R.: Neboj, nepodeziram :)
Requac: to jsou jen bezne PR kecy, kdezto hlas ruska je hardcore propaganda.

Kouzelne je, jak se RUVR chlubi svoji osmdesatiletou historii, to me opravdu dostalo :) Jeste, ze si tam nenapisou Powered by KGB... :)
registrovaný uživatel Raquac 
06.08.2009 (13:22)  
Ono se panove podivejte na tiskove zpravy RZD o Sapsanu a o novych spacich vozech. To je taky "radost" - viz: http://eng.rzd.ru/wps/portal/rzdeng?STRUCTURE_ID=15
06.08.2009 (11:55)  
Pikehead: Já jsem RUVR použil pouze k osvětlení názvu Sapsan :) Jen mne, prosím, nepodezírej z toho, že se v ruvru pravidelně rochním :-D
registrovaný uživatel CART 
06.08.2009 (8:44)  
BOROVIČKA - no, nepodceňujme ruskou megalomanii... Když Putinovi hrábne, tak to postaví, i kdyby pak měli ten provoz sto let dotovat, nebo potichu zrušit... No, aspoň by měli míň peněz na zbraně...
06.08.2009 (7:37)  
No na Sibiř a do Číny je to za současného stavu techniky a ekonomiky jen šotovize. Kdo by se tam trmácel rychlovlakem 300 km/hod? Tam se i místně lítá. Jen pokud má z letadel někdo fóbii jako Kim či Brežněv tak snad.
registrovaný uživatel otiko 
06.08.2009 (7:23)  
kdo trochu zná Rusko, musí mu být jasné, že pro rychlovlaky to je země zaslíbená, zejména v evropské části, ale i k velkým městům na Sibiři a perspektivně i do Číny a na Dálný východ.
06.08.2009 (0:39)  
B.R.: Deja-vu, no ten RUVR je ale skvost! Ja si pripadam jako o ctyricet let zpet: Siemens vyrobil rychlovlak, ovsem s ruskymi technologiemi (bez nichz by asi nejezdil), a o kousek dale dekuje jihoosetsky lid za zachranu rude armade... Ivan Hornik by na to rekl "Tak to mi ho teda vyndej!"
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko