Praha – Na začátku byla "Duhová energie" — 151.001 byla první reklamní lokomotivou na českých kolejích a pamatují si ji snad všichni fandové drážní dopravy. Její dynamický a atraktivní reklamní nátěr uměl oslovit. Po ní přišla série strojů s blesky, reprezentující skupinu ČEZ; pak šestice strojů pro Poštovní spořitelnu, reprezentanti EC/IC vlaků Českých drah, ČD pro Vás/Grand Express, řetězce stánků RELAY, Českého olympijského výboru, nadace Pomozte dětem nebo spolku asociace českých zoologických zahrad. Za mnohými z těchto nátěrů stojí reklamní agentura RailReklam, která před několika dny dokončila a zanedlouho oficiálně představí hned dva nové přírůstky do rodiny reklamních strojů: lokomotivy 363.086 DKV Plzeň a 749.039 DKV Praha, které již v následujících dnech v provozu proředí relativně unifikovanou flotilu hnacích vozidel Českých drah. Kdy a kde je poprvé uvidíme?
"Čtěte týdeník EURO!"
Ať už jste čtenáři týdeníku EURO či nikoliv, nový reklamní stroj, propagující toto periodikum, nepřehlédnete. Plzeňská lokomotiva 363.086, která ještě donedávna reprezentovala barvy Poštovní spořitelny (viz. ilustrační snímek), získala v přerovském DPOV nový slušivý červený kabát s příslušnými polepy. Na návrhu se podílely agentury EuroRSCG a RailReklam, lak měla na starosti firma Konting, polepy pak instalovala samotná RailReklam. Podle plánu by měla 086 nastoupit do pravidelného turnusu toto úterý, kdy do Prahy přijede s R 636 a následně odveze R 645. Mezitím by měla být na hlavním nádraží slavnostně pokřtěna a představena veřejnosti. V provozu bychom ji měli potkávat minimálně v následujících třech letech. Představu, jak bude EURO-lokomotiva vypadat, si můžete udělat z nákresu a několika snímků.
Je to modro–žluté a nemá to pantograf…
Aktualizováno 15:35. Reklamním ESem výčet novinek nekončí: podle dostupných informací získá svého reklamního reprezentanta také firma AŽD. Neoficiální informace mluvily o nasazení do provozu už poslední květnovou neděli, ale svou oficiální premiéru si odbude až v následujících týdnech; dokončení polepů se plánuje v tomto týdnu. Co je ale již známo? Jak můžete vidět z nákresu, lokomotiva 749.039, kterou bychom měli potkávat zejména na březnických rychlících, ponese modrý nátěr se žlutou střechou. Jedním z prvních výkonů by měla být i jízda v čele zvláštního vlaku u příležitosti ukončení stavby "Racionalizace trati Zdice - Protivín" koncem června tohoto roku. Stejně jako EURO-lokomotiva, i sestra v barvách AŽD získala svůj nový barevný kabát na tři roky.
Poznamenejme, že volba dieselové lokomotivy pro aplikaci celoplošné reklamy je účelná a zároveň poměrně unikátní; u nás se jedná o první dieselelektrickou reklamní lokomotivu, v Evropě se také dává přednost elektrické trakci pro reklamní účely.
Zdroj: RailReklam, AŽD, ŽelPage; foto/grafika: RailReklam, Andrew33; námět: (S)keeve


Všechny moderní firmy dbají na to, aby měly jasný korporátní vzhled. Podívejte se na letecké dopravce, bankovní pobočky, čerpací stanice nebo řetězce restaurací. Většinu z nich poznáte na první pohled už na dálku. Vlaky Českých drah musí být také jasně identifikovatelné.
Tak! A jak teď nebozí cestující mají poznat, že se do stanice neblíží vlak AŽD nebo dokonce vlak magazínu Euro? A nebudou zmateni v tom případě, kdy mezinárodní vlak jedoucí u nás pod vlajkou ČD bud veden lokomotivou OeBB či ZSSK a souprava bude sestavena z vozů maďarských nebo německých? Není v tom systému jasných korporátních barev náhodou nějaká výrazná krpa?
Ale i kdybych chtěl nakrásně přijmout tuto argumentaci, nezbývá než poukázat na všechny jednotky a vozy, které si schováváním se na chleba nevydělají:451, 452, 460, 560, opravdu všechny jsou v tak skvělém nátěru, že se nevyplatí pokusit se o totéž, co dokázala zamračená??? Mohou si stěžovat na převážně noční provoz, nedostatek očí přes den, schovávání v depech? A co motorové vozy? Také se schovávají a jezdí po nocích? Nikoliv, pane kolego, chce to jen představivost a snahu! Díky za první krůpěje, ale já volám po pořádném lijáku! jen tak mimochodem pokud se nepletu, dostávaly nové nátěry anti-grafitti vrstvu. Při prohlížení některých foto i tady na Zelpage mám pocit, že by tuto úpravu potřebovalo co nejvíc drážních vozidel, nemáte stejný pocit?? A když už jsme u té představivosti - nikde není uzákoněno, že nový nátěr musí dostat tatáž loko či jednotka či vůz, který nosí reklamu. Co brání tomu, aby "prestižnější" loko vydělala třeba při opakované nebo jiné reklamní akci nový nátěr jiné loko? Nedostatek fantazie, obchodního ducha? Chce to hledat méně překážek a více hledat způsob, jak se obchodně prosadit. Říkám jen houšť, a nelkat, že období sucha určitě zvítězí...!
Oba dva stroje vypadaji (dle meho nazoru) rozhodne k svetu a zamlouvaji se mi mnohem lepe, nez najbrtovsky balkan....
Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.
- dopisovateľ alebo člen ŽP,
- editor alebo admin ŽP
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
