..: Nový jízdní řád: Jihomoravský kraj :..

Brno Brno - Nový jízdní řád, který začne platit od 14. prosince, přinese pro Jihomoravský kraj opět spoustu novinek. Bude zavedeno historicky nejrychlejší spojení Brna a Slovácka novými přímými vlaky, každou hodinu pojede vlak vyšší kvality do Prahy, budou kratší intervaly příměstských vlaků, nové přímé spojení s Bělehradem nebo nové vlakové taxi na Lednici. V pracovní dny pojede až 853 vlaků, které najedou o 1,2% kilometrů více než dosud.

„Počet cestujících kolem Brna narůstá. Chceme tedy v okolí města zahustit dopravu. Na řadě linek bude až do večera prodloužen interval 30 minut, včetně linky S1 z Kuřimi přes Židenice do Slatiny. Z Brna pak pojede odpoledne do Kuřimi vlak dokonce každých 15 minut, což už se blíží intervalům městské hromadné dopravy. Z Nedvědice pojedou nově ráno přímé vlaky až do Brna, bez přestupu v Tišnově,“ popisuje nejdůležitější změny v okolí města ředitel Krajského centra osobní dopravy v Brně Pavel Karšulín.

Brno – Hodonín: každou hodinu za 1 hod. 5 min.

Ladná

Největší novinkou je zaintegrování Hodonínska a Břeclavska do IDS JMK a s ním související zavedení přímých rychlých vlaků linky R5 v úseku Brno – Břeclav - Hodonín, které zastaví ještě v Šakvicích, Zaječí a Podivíně. Vznikne tak úplně nové a historicky nejrychlejší propojení Slovácka se samotným centrem Brna. Spoje pojedou ve špičce každou hodinu a urazí tuto vzdálenost za 1 hodinu a 5 minut. Mimo špičku pojedou v dvouhodinovém intervalu. Linku ČD skládá prodloužením dnešních rychlíků Olomouc - Hodonín - Břeclav do Brna a doplnění hodinového intervalu spěšnými vlaky. S univerzální jízdenkou IDS JMK jedna cesta vyjde na 52 Kč. V úseku Brno - Břeclav by měly být tyto rychlíky nejčastěji vedeny lokomotivou řady 263.

Přehled přímých vlaků Brno – Břeclav – Hodonín:

Brno hl.n. Modřice Šakvice Zaječí Podivín Břeclav Hodonín
6:36 --- 6:59 7:04 7:11 7:21/7:28 7:41
8:36 --- 8:59 9:04 9:11 9:21/9:28 9:41
10:36 --- 10:59 11:04 11:11 11:21/11:28 11:41
12:36 --- 12:59 13:04 13:11 13:21/13:28 13:41
13:36* 13:43 13:59 14:04 14:11 14:21/14:28 14:42
14:36 --- 14:59 15:04 15:11 15:21/15:28 15:41
15:36* 15:43 15:59 16:04 16:11 16:21/16:28 16:42
16:36 --- 16:59 17:04 17:11 17:21/17:28 17:41
17:36* 17:43 17:59 18:04 18:11 18:21/18:28 18:42
18:36 --- 18:59 19:04 19:11 19:21/19:28 19:41
20:36 --- 20:59 21:04 21:11 21:21/21:28 21:42

Přehled přímých vlaků Hodonín - Břeclav - Brno:

Hodonín Břeclav Podivín Zaječí Šakvice Modřice Brno hl.n.
4:17* 4:34/4:42 4:53 5:01 5:07 5:30 5:37
5:17* 5:31/5:38 5:48 5:55 6:00 6:17 6:24
6:17 6:31/6:38 6:48 6:55 7:00 --- 7:24
7:14* 7:28/7:35 7:45 7:52 7:57 --- 8:21
8:17 8:31/8:38 8:48 8:55 9:00 --- 9:24
10:17 10:31/10:38 10:48 10:55 11:00 --- 11:24
12:17 12:31/12:38 12:48 12:55 13:00 --- 13:24
14:17 14:31/14:38 14:48 14:55 15:00 --- 15:24
15:17* 15:31/15:38 15:48 15:55 16:00 16:17 16:24
16:17 16:31/16:38 16:48 16:55 17:00 --- 17:24
17:17* 17:31/17:38 17:48 17:55 18:00 18:17 18:24
18:17 18:31/18:38 18:48 18:55 19:00 --- 19:24
20:17 20:31/20:38 20:48 20:55 21:00 --- 21:24
* jede pouze v pracovní dny

Každou hodinu vlak vyšší kvality

Brno hlavní nádraží

Mezi Brnem a Prahou pojede každou hodinu vlak vyšší kvality IC, EC nebo SC. Tyto vlaky pojedou obvykle každou 41. minutu. První vlak IC jede z Brna ve 4:41, do Prahy přijede už krátce před půl osmou. Poslední jede ve 21:41, v Praze je v půl dvanácté tak, aby cestující stihli ještě přestupy na MHD.

Z Prahy do Brna zpravidla odjíždí tyto vlaky z holešovického nádraží vždy v půl. Nově přibude také pozdně večerní spoj EC z Prahy do Brna. Ten pojede z pražských Holešovic ve 21:30 a do Brna přijede 15 minut po půlnoci. První Pendolino pojede z Prahy do Brna už v 5:57 a do Brna přijede v 8:25. Pendolina budou v Praze místo dosavadních Holešovic jezdit z hlavního nádraží.

Na trase Praha – Pardubice – Brno – Vídeň pojede nově vlak každé 2 hodiny a zlepší se také spojení Brna se severem Čech a s Německem, kde přibudou nové přímé spoje EC. Večer pojedou z Německa až do Brna 3 vlaky EC, které zatím končily v Praze. Jde o 2 spoje z Berlína a jeden ze stanice Ostseebad Binz. Opačným směrem do Německa se vydají z Brna druhý den ráno.

Příměstská doprava

Kuřim
  • Na trati Brno – Skalice nad Svitavou a Brno – Tišnov pojedou vlaky v půlhodinovém intervalu nově až do 20 hod.
  • Na trati Břeclav – Hodonín vzroste počet osobních vlaků, pojedou nově každou hodinu
  • Na trati Brno – Břeclav pojedou vlaky, které končily v Hrušovanech u Brna, nově až do Vranovic, takže bude mezi Brnem a Vranovicemi dopoledne interval 30 minut, místo původních 60 minut. Mezi Vranovicemi a Břeclaví přeberou frekvenci některých osobních vlaků nové spoje linky R5
  • Příměstská linka S1 Tišnov – Kuřim – Brno-Židenice – Brno-Slatina, která tvoří nejrychlejší spojení oblasti Kuřimska s průmyslovou zónou Černovická terasa, pojede mezi 14. a 18. hodinou každých 30 minut. Ve výsledku tak společně s linkou Brno hl.n. – Kuřim – Tišnov vytvoří mezi Brnem a Tišnovem interval 15 minut. Na všechny spoje linky S1 nasazují ČD motorové jednotky Regionova.
  • Nově pojedou ranní přímé vlaky z Nedvědice přímo do Brna-Slatiny bez přestupu v Tišnově. Jde o vlaky s odjezdem z Nedvědice v 5:05, 6:05 a 7:05

Motoráček do Lednice přímo z Brna

Vojkovice nad Svratkou

Mění se jízdní řád na trati Břeclav – Lednice, kde jezdí historický motorový vůz řady 131 (Hurvínek) + BDlm. Nově pojede o víkendech a svátcích v letní sezóně historický vlak 830 + BDlm + 801 do Lednice už z Brna a večer se opět vrátí do Brna. Nově si bude moci každý objednat jízdu tohoto historického vlaku i mimo pravidelný jízdní řád – jde o tzv. vlakové taxi. Z Lednice je možné využít taxi v 11:40 nebo 14:40 do Valtic města nebo do Břeclavi a zpět. Cena vlakového taxi je 1800 Kč (40 zpátečních jízdenek za 45 Kč).

Brno hl.n. Břeclav Lednice
8:40 9:48/9:50 10:12
--- 11:10 11:33
--- 14:10 14:33
Lednice Břeclav Brno hl.n.
10:25 10:46 ---
13:25 13:46 ---
16:46 17:07/17:10 18:17

Další změny v Jihomoravském kraji

vlára
  • Mezi Kyjovem a Veselím nad Moravou pojede ve špičce více spojů. Z Kyjova pojedou nové vlaky do Veselí nad Moravou v 5:09 a 7:07, v opačném směru z Veselí do Kyjova pojedou nové spoje v 16:25 a 18:25.
  • V 9:20 pojede z Brna nový rychlík do Třebíče, Jihlavy a dále přes České Budějovice do Plzně.
  • Brno získá od nového jízdního řádu nejrychlejší možné spojení s oblastí Mladé Boleslavi a České Lípy. Na vlaky EC bude v Kolíně navazovat okamžitě každé 2 hodiny rychlík a z Brna bude trvat cesta do Mladé Boleslavi tímto způsobem jen 3 hodiny a 3 minuty
  • Brnem bude projíždět nový dálkový vlak Praha – Brno – Budapešť – Bělehrad, z Brna pojede v 8:16.
  • V Brně bude zastavovat nový spoj EN Budapešť/Vídeň – Praha – Berlín. Z Brna odjede v 0:52 a na berlínském hlavním nádraží zastaví v 9:17.
  • Mezi Znojmem a Šatovem stále pokračuje SŽDC v elektrizaci tratě, téměř celou dobu jízdního řádu tu budou jezdit náhradní autobusy.
  • Na trati Vranovice – Pohořelice už Jihomoravský kraj osobní vlaky neobjednal.
  • Dále bude zrušen rychlík Pannonia z Prahy do Bukurešti. V úseku Praha – Břeclav bude nahrazen novým rychlíkem „Amicus“ přes Olomouc. Od jara až do podzimu pojede tento vlak až do Budapešti. Tento rychlík veze přímé vozy do Bukurešti, Vídně, Burgasu i Varny.
  • Naopak provoz na železniční trati Hrušovany nad Jev. - Hevlín bude zatím zachován.

Moderní soupravy i v regionální dopravě

Silůvky Motorové jednotky Regionova budou řazeny na většinu spojů linky S1 Brno-Slatina – Kuřim (– Tišnov) a také v oblasti Veselí nad Moravou do Hodonína a slovenské stanice Vrbovce. V případě neschopnosti některých jednotek na lince S1 bude nahrazena soupravou 714 + vozy Btax nebo 210 + 2xBdmtee. Ve větší míře se začnou objevovat i na trati Tišnov – Nedvědice – Žďár nad Sázavou. Celkem jich jezdí na jižní Moravě už šest.

Modernizované čtyřnápravové motorové vozy 854 s přípojným vozem 054 a novým řídícím vozem 954 se začnou objevovat ve větší míře na osobních a spěšných vlacích z Brna do Veselí nad Moravou a dále do Uherského Hradiště. Zároveň budou jezdit také z Brna na Třebíč a Jihlavu.

Od nového GVD bude zrušen turnusový provoz letitých "krokodýlů" řady 850. Letošní rok je tedy po 46 letech posledním rokem jejich pravidelného provozu. Na trati Brno - Oslavany/Hrušovany nad Jevišovkou budou úplně nahrazeny motorovými vozy řady 842, se kterými se oproti loňskému grafikonu už nesetkáme v úseku Vrbovce - Strážnice, ale nově ovšem zajišťují osobní vlaky mezi Nezamyslicemi a Vyškovem, v rámci kterých se dostanou i do Přerova.

O víkendu pak jeden motorový vůz řady 842 vede noční vlak na trase Brno - Šakvice - Hustopeče u Brna. Dále budou na trati Brno - Oslavany/Hrušovany nad Jev. tyto vozy nově vypravovány s řídícím vozem řady 954. Další změnou v obězích vozidel je zavedení 3 lokomotiv řady 714 pod domovskou stanici Znojmo. V pracovní dny se budou tedy tyto lokomotivy podílet na vozbě osobních vlaků na trati mezi Břeclaví a Znojmem.

Zdroje: České dráhy, ČT24 a iDNES; námět: Fixi


Adys Poslat mail autorovi | 4.12.2008 (8:00)
Related newsopen/close

More on Jízdní řád

More from ČR Jihomoravský


  1 ... 8 9 10 11 12      Zpráv na stránku:   
Registered user M 
04.12.2008 (16:19)  
prednosta stanice - no jde asi aji o to, ze kdo chce na vanocni trhy, tak tam nepojede na sestou rano, ne? Prijet tam v poledne je akorat... Nemluve o tom, ze driv prijet, znamena i driv vyjet (jak zde jiz padlo...)
Pokud jde o tu vyssi klientelu, tak asi takto - pokud je vlak, kterej prijede v 10 na hovno, tak v kolik je v pohode? V 8? Uz vidim tu vyssi klientelu, tak vstava ve tri, aby CIMKOLIV jela do Vidne na osmou:-)) Pocitam, ze ty k te vyssi klientele patrit nebudes, takze se tim netrap:-)

Zikmund - ze by ta sluzba spocivala v garantovanem miste? Ja myslel, ze presne tohle je princip povinne mistenky. Ale asi jsem se spletl:-)
A pokud jde o tu ironii se Chopinem, tak opravdu nemuzu jinak, nez takto: Jasne vole, kdo jede do Vidne na vanocni trhy, tak tam potrebuje byt v sedm rano...
Fakt, nekteri lidi jsou uplne vypatlani - holt, z Prahy je to do Vidne dal nez do Kralup. Kdyz ten vlak prijede moc pozde, tak budete drzkovat, ze to prijede pozde (deje se ted). Kdyz naopak prijede brzo, tak uplne stejni lidi budou drzkovat, ze ten vlak vyjel moc brzo. Ze nekdo ma osobni problem s 680, tak to je skutecne jen jeho problem. Ve skutecnosti pro cestu do Rakouska plati uplne stejny tarif jako pro jiny vlak. A holt, kdo by chtel primo, tak si priplati (nebo pojede jinym vlakem). Vazne takovej problem?

Praha-Viden jezdi denne 8 primejch vlaku, k tomu dva prestupy EC-EC v Breclavi. Prvni vlak prijizdi v 10, posledni v 22. To dela v podstate spojeni co hodinu! Opravdu by zajimalo, jak by to nekteri radobyodbornici (ja to vim milionkrat lip nez pitomci z CD) udelali lip...

Prvni vlak z Prahy ve tri - protoze vychod Slunce nad jarni Vidni je uzasnej? Jiste by takovej vlak jezdil pravidelne narvanej...
Registered user messah 
04.12.2008 (16:14)  
to mám obrovskou radost, že mezi znojmem a břeclaví ubudou 842. už se těším na vyděšené obličeje neznalých lidí, až si sednou do posledního ze čtyř Btxů a před bořím lesem začnou vyskakovat ze sedadel a něco na spodku vagónu začne mlátit o koleje. nejdřív nechápavé obličeje, a až děti zjistí, že skupinka lidí bypadá klidně a že asi o nic nejde, začnou si tuto horskou dráhu užívat... před tímhle byla 842 jediným útočištěm.
04.12.2008 (15:43)  
Přednosta stanice : nevím odkud jste, ale vám se opravdu nelíbí odjezd ve 4.59 Chopinem z Břeclavi nebo osobníkem v 5.25 (4.19 z Brna, Praha 0.42) ? To je přece skvělá nabídka váženým zákazníkům.
Je velká škoda, proč se nikdo z novinářů neptá tiskového mluvčího, proč je Potěmkin na českých kolejích povinně místenkový, resp. jakou "rezervační" službu poskytují ČD tím, že během jízdy z Břeclavi směr Brno atd. inkasují od cestujících jedoucích "aus ÖBB" částku za místenku.
04.12.2008 (13:44)  
Brnem bude projíždět nový dálkový vlak Praha – Brno – Budapešť – Bělehrad, z Brna pojede v 8:16.
V Brně bude zastavovat nový spoj EN Budapešť/Vídeň – Praha – Berlín. Z Brna odjede v 0:52 a na berlínském hlavním nádraží zastaví v 9:17.


Já vím, že jsem strašnej hnidopich, ale říkám si, jestli se jim v Bělehradě a Berlíně nezačnou časem hromadit soupravy...:-)
Correspondent or Member of ŽelPage mouka  mail  
04.12.2008 (13:44)  
Mezi Břeclaví a Znojmem budou jezdit lachtani denně, i když o víkendu samozřejmě v menší míře.
04.12.2008 (13:29)  
Přednosta: Supershit je povinně místenkový pouze v úseku Praha-Břeclav. Je to i uvedeno v online jízdním řádu na oebb.at. Zpáteční jízdenka Praha-Wien se dá při vhodné kombinaci sehnat, pokud teda máte Inkartu, za cca 7 kilo.
04.12.2008 (13:27)  
A) To se dostáváme zase k diskuzi o InKartě... Ale i občasný turista si nejspíš tu InKartu koupí, když mu na jedné jízdence zpáteční jízdence z Prahy ušetří asi 470 Kč.
B) IDOS tvrdí "povinná rezervace míst - nutno zakoupit místenku (Břeclav->Praha-Holešovice)", ÖBB Fahrplanauskunft tvrdí obdobně "Reservierungspflicht (Breclav --> Praha-Holesovice)". Na Wienetronech je sice "Reservierungspflicht in Tschechien", ale to jen kvůli úspoře místa.

Edit: od nového GVD je to SC v ČR, EC v Rakousku:
EC 16, Richtung: Praha hl.n. (Wien Südbahnhof (Bstg. 01-09) --> Breclav)
SC 16, Richtung: Praha hl.n. (Breclav --> Praha hl.n.)
04.12.2008 (13:12)  
Ad Vít Špinka):
A) pro normálního občasného cestujícího - turistu je cena 24e
B) můžete, prosím, upřesnit jak je to s tou místenkou? žiji v domnění, že místenka není povinná jen na území Rakouska (tedy jedu-li z Břeclavi, tak ji potřebuju) Díky
Teď jsem se díval, že od nového GVD tam mají i OEBB kategorii SC!
04.12.2008 (12:51)  
Ad Roman Slavíček: Nepojedou - je tam jedna díra s periodou 60 minut, takže akorát je člověk vystaven situaci, kdy si to myslí, ale spálí se, až přijde v Kuřimi na vlak v 7.01, který neexistuje:-)
Co na to říct - Brňáci umí vždy vše nejlépe! I naštvat cestující:-)
Registered user Bartisko  mail  
04.12.2008 (12:20)  
No spoje o hodně lepší než nyní, ale z kvalitou některých souprav to už bude horší
  1 ... 8 9 10 11 12      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko