Praha - Lidé, využívající osobní vlaky integrované do PID pro svou cestu po hlavním městě České republiky Praze, se možná dočkají další nabídky zpříjemňující jejich cestování. České dráhy jim totiž chtějí umožnit použití SMS jízdenky, která již v současné době platí pro metro, tramvaje a autobusy. Podle tiskového mluvčího ČD Ondřeje Kubaly padne konečné rozhodnutí o připojení se do tohoto projektu v prvním čtvrtletí letošního roku. Od kdy by pak upravený systém plně fungoval, není jasné. "Střílel bych od boku, zatím jsme se nerozhodli, jestli do toho vůbec půjdeme nebo ne," řekl Kubala.
"Zájem ze strany Českých drah nás těší," prohlásil ředitel marketingu DPP Jan Svoboda. Jedním z problémů, který by mohl celý projekt ohrozit, je ověřování pravosti SMS průvodčím při kontrole jízdenek. "Čety musí mít možnost ověřit si platnost jízdenky přes SMS, a na to nejsou standardně vybaveny," upozornil Kubala. Varianta, kdy by pověřený zaměstnanec drah vyťukal kód z elektronické jízdenky do služebního mobilního telefonu a čekal na jeho zpětné ověření, je sice technicky proveditelná, ale podle Kubaly příliš zdlouhavá. V případě úspěšnosti tohoto projektu nevyloučilo generální ředitelství Českých drah ani rozšíření SMS jízdenek na další spoje jedoucí mimo území Prahy. Tato služba by pak měla doplňovat již odzkoušené telefonní jízdenky prodávané pod obchodní značkou TeleTiket.
Služba SMS jízdenek funguje v Praze již od poloviny loňského listopadu. Cestující si ji mohou zakoupit tak, že odešlou SMS ve tvaru DPT na číslo 902 06 26. Klientovi chvíli na to přijde potvrzující SMS s číselným kódem pro revizory. Cena činí 26 Kč. Zákazník pak může služby pražské hromadné dopravy využívat až 90 minut od jejího doručení.
Využili byste službu SMS jízdenky pro cestu vlakem? Odpovězte v naší anketě.

http://194.213.60.6/Obrazky/PDF/303/20080101/303_(897_5)T.pdf
Prostě rozvoj okrajových obcí, jen Bílovice mají tu výhodu, že to mají opravdu kousek. Opačný příklad jsou třeba Modřice, ty se drží z Brna zuby nehty..
PS: celé je to OT
PS2: Abych se vyjádřil k sms jízdenkám - na to jak jsem mladej jsem dost konzervativní, takže mi to přijde jako výmysl pro moderního lenocha (vím, že lenost je motorem pokroku, ale nic se nemá přehánět)
Me proste 100 + 101 smysl dava
P.S.: mozna by se mel vyjadrit taky IDeeSak :)
Coz o to, libit se vam IDS JMK nemusi. Ale nechapu, proc rikate, ze neni integrovany do MHD, pokud vim, tak autobusy DP zajizdi konci v okrajovych castech nebo i mimo Brno a tam na ne navazuji dalsi linky IDS jinych dopravcu (bus, vlak). Taky autobusy a vlaky jinych dopravcu sdruzenych v IDS JMK logicky zajizdeji do Brna, kde na ne navazuji spoje MHD.
To co pisete o IDOSu, proste neni pravda. Na cestu po meste IDOS nabidne spojeni mimo IDS pouze v pripade ze je to rychlejsi (jinak to, ze to najde autobus dopravce mimo MHD jeste neznamena, ze to neni v IDS, je potreba se podivat do poznamek). Je sice pravda, ze by se v IDOSu hodila nejaka volba "jen spoje integrovane do IDS JMK" ale to same by muselo byt udelane i vzhledem k ostatnim IDS a hlavne to neni chyba IDS, ze to tam neni.
Pocet zon mi pripada optimalni, v automatu neni problem koupit jizdenku na temer libovolny pocet zon, takze opravdu nechapu v cem je problem.
Od zrizeni IDS JMK muzu jezdit mimo Brno za cenu, o ktere se mi mohlo predtim jenom zdat (a s frekvenci a navaznosti spoju o ktrerych se mi taky mohlo jenom zdat).
Ve srovnani s prazskym integrovanym systemem, mohu-li soudit podle toho, co se tu pise, mi IDS JMK pripada asi 100x logictejsi a 10x jednodussi. A to, ze nejak koexistuje integrovany system prazsky s IS pro stredocesky kraj, mluvi samo za sebe..
milan - no, myslim, ze ta hranice 101/100 vede po okruhu, ne? Nevim sice, jestli je to u "oficialni" hranice, ale je to proste "city" a "suburb":-)) A myslim, ze nejaka logika tam je...
Jinak mohl bys nejak rozepsat ty Bilovice? Oni si to nejak nekde vymohli nebo neco?
Jinak v te Blave to snad nejde ani v elektricke, ale ani v busu (coz mi vlastne dochazi, ze ne, protoze klasickej problem je letiste, kdyz clovek nema drobny a ty kurvy to dobre vedi...:-))
Jo a ještě něco, ohledně jízdenky v automatu, celý IDSJMK je řešen tak, aby nebylo možné se dostat z místa A do místa B přes jiný počet zón, pokud nepojedete vyloženě obklikou. Samozřejmě to není dokonalé a mapa to řeší, myslím si, že to je opravdu jeden z menších problémů...
MZ: Zóny 100 a 101 vznikly víceméně ze tří důvodů - 1) z nostalgie(1. a 2. pásmo) a 2) kvůli Bílovicím - stačí jim šalinkarta na dvě zóny.
Pak je tu ten třetí, věčně omílaný, a to dojíždění do průmyslových zón. Ono by se kraji dost prodražilo kdyby bylo celé město v jedné zóně. Takhle, když jede někdo do Slatiny do fabriky tak si musí koupit pro cestu do centra ještě zónu navíc a to nejsou malé peníze.
Oficálně je rozdělení 100 a 101 jakožto střed a okraj města. Obdoba pražského P a 0.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
