..: Stavba železničního koridoru z Bystřice nad Olší na hranice se Slovenskem :..

Ilustrační obrázekMoravskoslezský kraj - 20. listopadu byla slavnostně zahájena další koridorová stavba na trati 320: úsek Bystřice nad Olší - Mosty u Jablunkova, státní hranice. Je součástí III. tranzitního koridoru vedoucího od hranic se Slovenskem přes Mosty u Jablunkova, Dětmarovice, Ostravu, Přerov, Olomouc, Českou Třebovou, Prahu, Plzeň a Cheb až na státní hranici s Německem. „Slezská část III. železničního koridoru je velmi důležitá z hlediska České republiky i východní Evropy. Dnes zahájený úsek výstavby měří sice jen necelých 20 km, ale na stavbaře čeká velmi náročný terén Beskyd," řekl Jan Večeřa, generální ředitel investora stavby - Správy železniční dopravní cesty.

Stejně jako u ostatních koridorových tratí, i zde je důvodem optimalizace zvýšení maximální traťové rychlosti ze současných 100 až na 160 km/h. Budovaný úsek leží mezi km 286,539 do km 305,807 tratě 320 a nachází se na něm tři železniční stanice - Mosty u Jablunkova, Jablunkov-Návsí, Bystřice nad Olší - jako i tři zastávky - Mosty u Jablunkova zastávka, Bocanovice a Hrádek ve Slezsku. Součástí projektu je i tunel mezi stanicemi Mosty u Jablunkova a sousední zastávkou ve stejné obci. Bude mít dva samostatné tunelové tubusy pro jednotlivé traťové koleje. V optimalizovaném úseku se v současnosti nachází 15 úrovňových přejezdů. Kromě nezbytných oprav železničního spodku a svršku bude rovněž renovováno trakční vedení, které již nevyhovuje současným požadavkům; dále modernizováno zabezpečovací zařízení; bude rekonstruováno 22 mostů a čtyři nové budou postaveny. Navíc zde vyroste pět nových podchodů, šest lávek a řada dalších prvků, jako přístřešky pro cestující a protihlukové stěny. Všechny železniční stanice a zastávky budou vybaveny zvýšenými nástupištěmi (550 mm nad temenem kolejnice) pro pohodlnější nástup a výstup cestujících. Samozřejmostí budou také bezbariérové přístupy pro osoby se sníženou pohyblivostí a nové informační systémy. Specifikem a měřítkem náročnosti pro tuto stavbu bude i to, že trať prochází chráněnými oblastmi s přirozenou akumulací vod na Jablunkovsku a v Beskydech, a zároveň bude v budoucnosti tvořit hranici Přírodního parku Slezské Beskydy.

zdroj:silnice-zeleznice.cz


PPeťa | 25.11.2007 (10:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Moravskoslezský


  1 ... 6 7 8 9 10      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel ICN 
25.11.2007 (19:00)  
Jan Večeřa, generální ředitel investora stavby - Správy želelezniční dopravní cesty;
pomíjím želelezniční, ale generální ředitel investora stavby - Správy železniční dopravní cesty se jmenuje Jan Komárek...
25.11.2007 (19:27)  


hned to opravím!
25.11.2007 (17:44)  
Výběr ze zpráv, koncepcí a posouzení vlivu na ŽP modernizace 320 (můj příspěvek z k-reportu):

Pro cestující veřejnost optimalizovaná trať přinese vyšší standard služeb nabízených Českými drahami, který se projeví zejména vyšším stupněm bezpečnosti, pohodlí a rychlosti dopravy (výjimku tvoří úsek mezi žst. Karviná a louky nad Olší, kde trať prochází poddolovaným územím).

Železniční stanice
Budou řešeny úpravy následujících železničních stanic :
• Po dohodě s O 16 GŘ Praha a OPŘ Ostrava budou zrušeny stávající železniční zastávky Ro-pice a Louky nad Olší
• Nově bude vybudována železniční zastávka Třinec město s úplným vybavením cestujících
Dle rozhodnutí odboru 16 GŘ ČD Praha budou všechny vlaky kategorie IC, EC zastavovat z frekvenčních důvodů v žst .Český Těšín ( přípoje z Polska,Havířova a Frýdku – Místku), vybrané vlaky této kategorie i v Karviné a v nově vybudované železniční zastávce Třinec město. Časový horizont reali-zace 2007-2010. Celkové investiční náklady činí 11,423 mld.Kč

Trať č. 320 Optimalizace poddolované části tratě
Odhadované náklady 500 mil. Kč. V rámci modernizace III. železničního koridoru bude trať upra-vována pouze na rychlost 60km/hod proti současným 50km/hod (dříve 30km/hod), protože v úseku od km 326,300 do km 331,700 nebudou v době výstavby v letech 2007 až 2010 zcela doznělé důlní vlivy. Z toho důvodu je nutno ve výhledu uvažovat s dodatečnými úpravami tratě protože zde bude skokově omezena traťová rychlost z okolních 120 až 160km/hod na 60km/hod.
25.11.2007 (14:37)  
Lukess:
Navždy ne, předpoklad je 10 roků po ukončení těžby pod tratí, ale zatím se furt těží. A týká se to jenom úseku karviná-Darkov - Louky, jinde se trať nepropadá.
25.11.2007 (13:13)  
hm-minulý rok měli ČD ohranou výmluvu, že IC,EC směrují přes valašsko kvůli výstavby koridoru na 320tce... celý rok se nic nedělo a teď, když se IC,EC vrací na 320tku se začně dělat koridor...to bude radosti!
25.11.2007 (12:58)  
Doufám, že u nás v Bystřici budou díky výlukovému jízdnímu řádu stavět i nějaké rychlíky... Ví o tom někdo něco?
25.11.2007 (12:42)  
Patnáct úrovňovejch přejezdů na 20 km, vmax=160 km/h... To budou mít zase na pitevně frmol...
registrovaný uživatel Tom  mail  
25.11.2007 (12:21)  
DOZ by měla byt oblsuhována z Třince až po státní hranici,ale zatím se počítá i s místní oblsluhou v Mostech u Jablunkova...ale to jen dočasně...
registrovaný uživatel Tom  mail  
25.11.2007 (12:20)  
Přeložka bude mezi Hrádkem a Jablunkovem,jedná se tam až o přesunutí tratě o 40m kvůli tomu obchvatu...A další přeložka bude za Jablunkovem, kde bude postavený nový most, z důvodu narovnání tratě v oblouku.Stavba se také dotkne obou Jablunkovských tunelů, kdy tunel Jablunkovský II bude zdvojkolejněn a Jablunkovský I ( starší ) bude z poždavků složek Hasičského záchranného sboru propojen s novým tunelem a bude sloužit jako úniková cesta v případě nehody. Bude ale použita pouze jedna polovina tunelu, ze směru od Čadce z důvodu jednodušší přístupnosti záchranných vozidel. Druhá polovina bude zasypána.
25.11.2007 (12:20)  
dálkovina
25.11.2007 (12:03)  
Je součástí stavby i DOZ?
25.11.2007 (12:13)  


co je to DOZ?
  1 ... 6 7 8 9 10      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2025 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko