Praha - Zcela nový tarif čeká od 10. prosince na cestující Českých drah. Mezi nejzásadnější změny lze počítat zrušení tarifních pásem, které nahradí jízdné podle přesného počtu kilometrů; zrušení příplatku na vlaky kategorie EC/IC či zdražení KMB na 1600 Kč. Novinkou je i věrnostní program, slevy by se měly od nynějška počítat podle určitého procenta z obyčejného jízdného, ne podle vlastního ceníku. ČD to dnes oznámily své dopolední tiskové konferenci.
Doplněno 12:22
Zrušení pásmového tarifu
Cestující nově platí jen za skutečně ujetou vzdálenost. Ta bude do 120 km stanovena ceníkem, do 600 poplatkem za každý další kilometr a nad 600 km bude cestující již přepraven zdarma. Zmizí tak kritizované tradiční paradoxní cenové rozdíly, kdy např. mezi pražským a ostravským hlavním nádražím byla cena o široké pásmo 50 km vyšší než mezi Prahou-Libní a Ostravou-Svinovem nebo vzdálenost z Prahy do Brna těsně převyšovala 250 km.
Sjednocení základního tarifu
Namísto obyčejného a zákaznického jízdného bude stanoveno výše uvedené základní jízdné. Všechny další nabídky a slevy z něj budou odvozeny přesnou procentuelní výší slevy – a to i u traťových jízdenek.
Zpáteční sleva 10% bude poskytována prakticky ke všem nabídkám. Beze změn zůstává i skupinová sleva (první 2 cestující mají slevu 25%, každý další 50% - bez dalšího prokazování).
Na kartu ISIC bude nabízena sleva 25% na síťové jízdenky KLASIK. Od 21. června do 21. září budou všem cestujícím do 26 let věku nabízeny stejné slevy jako držitelům karty In-junior.
Dochází ke zdražení kilometrické banky na 1600,- Kč. I když ji bude možné koupit v baličku pěti bank se stejnou platností za 7200,- Kč, stává se tak s ohledem na zrušení EC/IC příplatků a zrušení pásmového tarifu v podstatě zoufale neatraktivní.
In-Karty
In-zákazník | In-junior | In-senior | In-gold | In-gold all inclusive | |
---|---|---|---|---|---|
Cena | 600 | 600 | 600 | 20000 | 50000 |
Platnost | 3 roky | 1 rok | 1 rok | 1 rok | 1 rok** |
Sleva na jednorázovou jízdenku | 25% | 50% | 25%* | 1 | 1 |
Sleva na zpáteční jízdenku | 32,5% | 55% | 25%* | 1 | 1 |
Sleva na traťové jízdenky | 25% | 25% | 25% | 1 | 1 |
Sleva na síťové jízdenky (KLASIK) | 25% | 25% | 25% | 1 | 1 |
* sleva ze zvláštního jízdného pro důchodce, v osobních a spěšných vlacích zcela zdarma
** nebo 23500 čtvrtletní, 9750 měsíční, 3000 týdenní
U všech variant dále 25% sleva na jízdenky do zahraničí (Rail Plus) a sleva místenky na vlaky Supercity (86,- místo 200,-) a další vlaky (30,- místo 86,-)
In-gold all inclusive umožní bezplatný odběr místenek v eshopu ČD, odbavení ve vlaku Supercity bez místenky bez přirážky, bezplatnou přepravu psa, spoluzavazadla nebo použití úschovny během přepravy.
Zvyšuje se poplatek za vydání jízdenky ve vlaku v obsazené stanici na 30 Kč. Přepravné za psa je nově drasticky zjednodušeno na 10 Kč za jeden vlak, respektive 20 Kč za celodenní lístek, asistenční a vodicí psi jsou přepravováni bezplatně.
Cena za přepravu spoluzavazadla (např. jízdního kola) bude 25 Kč za jeden spoj nebo 50 Kč za celodenní doklad. U úschovny během přepravy to bude 30 Kč za jeden spoj nebo 60 Kč za celý den. V případě využití úschovny s lístkem na spoluzavazadlo se pouze doplatí. V platnosti zůstanou kombinované doklady pro jízdní kolo (spoluzavazadlo + úschovna během přepravy + úschovna na nádraží).
Další informace: tisková zpráva ČD

normalni jednosmerna jizdenka 40 Kc, po uprave tarifu porad 40 Kc, normalni 3zonova jizdenka IDS k salinkarte 19 Kc, autobus 24 - 28 Kc
normalni zpatecni jizdenka drive 50 Kc, ted 72 Kc (tak to me vazne pobavilo :)) jediny duvod proc jezdit vlakem (relativne levne zpatecni jizdne je pryc..), 2x jizdenka IDS 38 Kc, autobus 48 - 56 Kc
mesicni jizdenka zpatecni, drive tusim 756, ted 1120. Moje petizonova jizdenka, tedy salinkarta plus 3 zony do Slavkova, po kterych muzu jezdit uplne libovolne jak vlakem tak autobusem, 1010. jizdenka CD s kterou bych musel po Brne jezdit nacerno nebo si dokoupit salinkartu za 380, je drazsi! tak tomu neda rict jinak nez modra demence :))
Strategie CD je zkratka jasna, orientuji se na dusevne menecenne zakazniky, protoze ostatni s nimi budou jezdit jen tehdy, kdyz to bude v ramci nejakeho integrovaneho systemu, tedy ne za jejich ceny, anebo v pripade ze to bude opravdu jedine moznost, jak se nekam dostat :)
jen tak dal, soudruzi z Cerne Diry..
První z nich je svoboda pohybu: pokud si koupím KMB, tak vím, že v případě potřeby jsem mobilní i pokud budu mít neplánovaná vydání a před výplatou už žádnou hotovost nemám. Vzhledem k nákladnému koníčku (cestování veřejnou dopravou po Evropě) u mě tato situace nastává celkem často. Pokud by KMB úplně zrušili, budu jezdit autobusem- na většině relací je to totiž jak rychlejší, tak pohodlnější a často i levnější než zaplivané B, 810 nebo parodie na EC typu Jaroslav Hašek.
A druhá výhoda je, že když si koupím IR Global (tedy můžu volně jezdit po celé Evropě a nejsem až tak vázán datem návratu), můžu si KMB vyplnit až ve vlaku před hranicí. Pokud si koupím běžnou jízdenku "z-do" v předprodeji a v itálii budou zase stávkovat (takže přijedu domů o 2 dny později), taková jízdenka propadne a mě nezbyde než si za drahé eura pořizovat bilet dle TCV tarifu. A opět platí, že za takové zoufalé služby, jež ČD nabízí, si TCV tarif nezaslouží už z principu!
Když máš jako já zahraniční (komerční) slevy, tak je KmB do/z pohraničního bodu dobrá.
Jedna z jejich nemalých výhod je možnost kdykoli si vystavit jízdenku (a vyhnout se tak pokladnám např. v Praze, nebo při cestě z ciziny).
Pořád se vyplatí, a koupit se dá do zásoby, i s platností posunutou až o 3 měsíce a extrémní šetřílci si můžou vytvářet "nákupní souručenství", aby získali 10% slevu.
Jen nevím, proč v Rakousku kdysi zrušili podobnou Zelenou banku (Grüne Bank), 2000 oskm za 2000 ATS (v dnešním kursu cca 2 Kč/oskm).
Semík: Ta DPH se platí (snížená), kromě mezistátní dopravy.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
