..: České dráhy zavádějí In-kartu – nový snadnější způsob výhodného cestování :..
Praha - České dráhy zavedou od 1. 6. 2006 pro své zákazníky bezkontaktní čipové karty, které nahradí téměř milion dosavadních papírových zlevněných jízdenek a slevových karet. Tyto víceúčelové karty se objeví pod obchodním názvem In-karta a bude je možné využít jako průkaz na slevu, elektronickou jízdenku ve vlacích a do budoucna i v ostatních druzích veřejné dopravy a jako elektronickou peněženku. Aplikace In-karty plynule nahradí papírové průkazy Z karta, Junior pas a Senior pas, které však budou vydávány až do 31. 5. 2006, a to standardně s roční platností. Karta bude vydávána v těchto variantách:

- In-zákazník (600,00 CZK / 3 roky)

- In-junior (600,00 CZK / 1 rok)

- In-senior (600,00 CZK / 1 rok)

- In-Gold (22.000,00 CZK / 1 rok) – možnost neomezeného cestování (včetně lanovky na Ještěd) bez příplatků IC/EC s možností cestování v 1. třídě bez doplatku

(ke všem bude přidána možnost čerpání mezinárodní slevy Rail+)

In-karta plní několik základních úkolů. Použití moderní technologie In-karet při odbavovacím procesu zvyšuje konkurence schopnost Českých drah na liberalizovaném dopravním trhu, podporuje systémovou integraci a zároveň nabízí větší komfort cestovaní pro zákazníky Českých drah. In-karta v budoucnu zastřeší systém obchodních nabídek ČD v nové elektronické podobě. Bude to např. digitální forma kilometrické banky nebo předplatních jízdenek. Systém rovněž umožní poskytovat klientům další služby a výhody – např. věrnostní program podobný tomu, který nabízejí letecké společnosti, mobilní operátoři a podobně. Karta je začleněna do systému karet Sphere Card a její držitelé mají slevu při nákupu také u řady dalších obchodních partnerů (prodejny textilu, oděvů, obuvi, sportovních potřeb, kina, cestovní kanceláře a další).

In-karta současně přispěje k získání přesnějších statistických údajů o přepravě cestujících tak, aby mohly být využity při objednávce a úhradě služeb ve veřejném zájmu ze strany státu a krajů. Předpokládá se také využití In-karty jako elektronické jízdenky a peněženky vhodné pro rychlou úhradu drobných plateb při cestách na kratší vzdálenosti, kde dosavadní bankovní karetní systémy nejsou dostatečně efektivní a pružné. Karta tak bude v budoucnosti sloužit například k úhradě jízdného Českých drah, ale také ostatních železničních dopravců, autobusových a městských dopravních podniků a v rámci integrovaných dopravních systémů. In-karta také otevře větší možnost při nákupu služeb – jízdenek, rezervací atp. – prostřednictvím internetu.

Novinky pro seniory ze zahraničí – slevy na cestování vlakem po ČR

České dráhy především v návaznosti na rostoucí zájem zákazníků ze sousedních zemí rozšiřují možnost využití obchodních nabídek určených seniorům tak, aby tyto mohly být použity bez podmínky trvalého pobytu v České republice. Důchodci, zejména ze sousedních států, tak budou od 1. března nově moci ušetřit s kartou Z a senioři starší 70 let s roční síťovou jízdenku pro osobní a spěšné vlaky „senior pas“. Přes tuto novinku však zůstane cena zákaznického jízdného i karty Z nezměněna. Také roční senior pas zůstává v ceně 600 Kč. Tento krok umožnila změna regulace zvláštního jízdného pro důchodce vyhlášená ministerstvem financí, na základě které získávají právo na jednotné poloviční zvláštní jízdné všichni důchodci bez ohledu na trvalý pobyt nebo účast v odboji.

Zdroj a foto: ČD, tisková zpráva (výtah)


CSPSV | 7.2.2006 (13:08)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Tarify

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 9      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel M 
09.02.2006 (12:45)  
Skalicak - tak to je ale zaludny nick a srazil mi vaz:-)

Panther - pro ty, kteri si kupuji sitovku (a proti nynejsku usetri 6000). Co to je za lidi, necham na laskavem ctenari...
09.02.2006 (12:18)  
Vážení kolegové, je zde tolik příspěvků, že je nečtu, takže budu možná něco opakovat.

Velmi mne zaujala skvělá karta pro Zlatou mládež In-Gold. Abych ji využil jako KMB, včetně té 1. třídy, tak bych musel najezdit 20-30 tis km. To při průměrné rychlosti našich vlaků znamená denně 2 hodiny cestování. To fakt nevím pro koho to je.

Ale teď mně to došlo - je to skvělá nabídka pro bezdomovce, kteří nepracují, berou nějakou podporu a za 22 tisíc mají roční ubytování v 1. třídě. To jim určitě vyjde levněji než nájemné v paneláku. Určitě by jim stačila In-Silver pro druhou třídu za 15 tis.Kč. Doufám, že na to manažeři ČD také přijdou.
registrovaný uživatel Skaličák  mail  
09.02.2006 (8:33)  
A mimochodem su (taky) z Brna:-)
registrovaný uživatel Skaličák  mail  
09.02.2006 (8:32)  
Jednorázově je to trochu velkej výdaj - mimo cenu jízdenek a rezervací ještě 4x600Kč. "Ber nebo nech být" - jo, tahle fráze je OK, akorát že se na vlak normálně smýšlející člověk vykašle a prostě ho vůbec nepoužije.
Chtěl jsem ještě přesvědčit známý, aby s námi jeli vlakem (jinak jezdí pouze autem), ale kvůli té šaškárně se Z-kartama z toho sešlo.
Předpokládám, že nám tu všem jde o to, aby ty vlaky nejezdily úplně prázdný.
registrovaný uživatel M 
09.02.2006 (0:01)  
Co kdyz rodina ze Skalice do Vidne pojede i v letech 2007 a 2008? Potom je "Z-karta" za 600 rovna trem po 200, ne?
registrovaný uživatel Skaličák  mail  
08.02.2006 (23:14)  
Přidám svůj vlastní případ, abych ukázal proč odmítám Z-kartu s tříletou platností: Celá rodina chceme jet do Vídně, což mne přinutí k hromdnému nákupu Z-karet. Ta se pro slevu EURegio v pohodě zaplatí (úspora asi 600 Kč, -200=400 Kč).
Je ale trochu podivné kupovat pro celou rodinu Z-karty za 800Kč, potom ještě jízdenky za 1000,- a místenky za cca 250Kč. Svoje vlastní svědomí utišuji (pro mně velkým) rozdílem mezi žlutým busem a vozem Bpmz73 (+WRmz atd.:-).

Pokud bych ale ještě před koupí jízdenek měl dát za Z-karty 2400Kč, tak bych už určitě zvolil žlutý bus (resp. vlastní IGK prostředek). Myslím, že zvláště pro tyhle případy bude opravdu škoda, pokud tu nabídku zavedou v té podobě, jak ji prezentují.
registrovaný uživatel waszyn 
08.02.2006 (14:01)  
no u normálních firem je zákazníkem každý kdo chce využít jejich služeb. ne, že nejdřív zaplatí, aby se jím mohl stát, potom zaplatí za samotnou službu, a pak to ještě pořádně zadotuje z daní...
registrovaný uživatel M 
08.02.2006 (13:26)  
Racek: Pokud ten, kdo utrati 10000 Kc utrati vse za obycejne jizdne, tak to neni zakaznik, ale idiot.
Pokud pouzije nejakou z nabidek CD (ktere jsou nabidnuty prave ZAKAZNIKUM CD), tak je i on zakaznikem. Smesne je spise to slovickareni nad nazvem Z (zakaznicke?) - karty...
Rekl bych, ze nazvy jako Zakaznicka banka (tj. KMB), zakaznicky junior pas, zakaznicka zpatecni sleva atd. by se taky moc nelibily. Nebo ano?
registrovaný uživatel lada 
08.02.2006 (13:16)  
Jeste me zaujala jedna vec. Kdyz CD pred 2 tydny podobnou vec oznamovaly a nasledne hned odvolaly, tak se tam psalo i o "optimalizaci" zpatecniho jizdneho (5% sleva bez ohledu na vzdalenost). A ted po tom neni v novem ceniku ani pamatky.
registrovaný uživatel Racek 
08.02.2006 (12:58)  
ad Olda_K.: k vzteku je na tom spíš to, že kdo utratí 10000 není zákazník, ale kdo si koupí kartu za 200 a jede 2x do Ostravy, tak zákazník je ... nebo je to spíš směšné?
  1 2 3 4 5 ... 9      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2025 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko