Aktualizováno - 17:40 - Řím - V úterý 25.10. ráno v 6:40 vykolejil v Itálii rychlovlak Eurostar mezi stanicemi Acquaviva delle Fonti a Sannicandro di Bari. Pod jedoucím vlakem došlo k sesuvu rozmáčené půdy a vlak vykolejil. V místě, kde se vytvořila velká jáma naštěstí zůstala viset jen asi třetina posledního vozu. Ve vlaku bylo zraněno 22 osob, z toho 5 těžce, včetně strojvedoucího vlaku, který má pohmožděný hrudník. Šestivozová elektrická jednotka ETR500 (spoj Eurostar 9410) jedoucí z Taranta do Milána vezla asi 60 cestujících.
K sesuvu naštěstí došlo ve chvíli, kdy větší část vlaku již projela kritickým místem. V místě vznikla jáma přibližně o délce 20 m a hloubce 12 m. Ministr dopravy Pietro Lunardi oznámil sestavení vyšetřovací komise, která bude mít za úkol objasnit příčiny nehody. Komise byla okamžitě ustavena a vyrazila na místo nehody.
Ačkoliv rychlovlaky ETR500 mohou jezdit až 300 km/h, v inkriminovaném úseku se jedná o běžnou trať, kde je povolena max. rychlost jen 160 km/h.
Fotografie : N-TV.de , Corriere.it, Zdroj: Corriere.it : Maltempo in Puglia / DERAGLIA UN TRENO, Za přispění čtenářů upravil: -jr-





Nemas pravdu s tim stejnym pusobenim. Cim vlak jede rychleji, tim vetsi sila vznika pri jeho prujezdu. Sila je vyssi, pronika do vetsi hloubky, ale pusobi kratsi dobu.






kdyztak se do me znalosti fyz. zakonu pustte hlava nehlava - rad si to necham vysvetlit, dekuji


to jakoze na nej nepusobi odpor vzduchu, valivy odpor a pri brzdeni to to 100% rekuperuje?
a zminovane to vozidlo mate v CADu, nebo i v CADu maji kontrolu fyzikalnich zakonu?
ETR500-P je Vmax 330 km/h.
Ted k te nehode, kdyz jsem videl ty fotky, pilot aby se dal na modleni a dneska se sel ozrat, protoze se podruhy narodil, nechci ani domyslet co by se mohlo stat... myslim ze by se to dalo porovnat s nehodou u Eschede.
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
