Praha — Jan Konrad nepolevuje ve zdokonalování svých simulátorů řízení železniční dopravy, přičemž první z nich, dnes už legendární Gordikon, vyšel již v roce 1996! Jejich počet neustále roste, aktuálně dosáhl 20 (v některých případech jde o více verzí jediné tratě podle jejího reálného historického vývoje, v jiných zase více úseků jediné tratě) a všechny jsou i nadále volně k dispozici. Od druhého se jmenovaly Multikon a aktuálně dospěly k vývojové verzi 3.42. Letos ale v jejich vývoji nastal významný mezník.
Zatímco donedávna bývalo nepsaným pravidlem, že k Vánocům přicházely nové Multikony, tentokrát pan Konrad připravil příznivcům kvalitních a netradičních simulátorů doslova druhé Vánoce už počátkem prázdnin, když 1. 7. 2019 vydal zcela nový program Unisim. Ten není ničím jiným, než jednoduchým, ale plně funkčním zastřešením všech dosavadních simulátorů, které tak lze mít pohromadě pod jedinou ikonou a v jediném adresáři, který nadále zůstává skromný co do prostorových nároků. Na disku zabere zanedbatelných 15 MB, což je mnohem méně, než kumulativní součet všech adresářů s jednotlivými simulátory. Kromě toho ušetří hodně práce s aktualizacemi. Nadále nevyžaduje instalaci a spolupracuje i s nejnovějšími Windows. Již 4. 8. vyšla první aktualizace programu Unisim, verze 1.02, opravující některé chyby a přidávající jednu další funkcionalitu. 17 dní následovala další s podobnými příznaky a konečně prvního září vyšla třetí. Aktuálně si tedy stáhnete již verzi 1.04.
To ale není vše. V balíčku editorů, které se od nynějška již nejmenují Gordikon ani Multikon, ale mají přidělen pouze hexadecimální kód s názvem příslušné tratě v rozbalovacím menu programu Unisim, totiž přibylo i další příjemné překvapení. Autor totiž nově zpracoval i trať Masarykovo nádraží - Libeň se všemi příslušnými odbočkami, hrabovským trianglem, Novým spojením i Negrelliho viaduktem (oproti současnému stavu samozřejmě sjízdným) a přidal další zajímavý úsek pražského uzlu. Podle první zkušební sehrávky je sice dotyčný úsek o něco jednodušší a méně zatížený nákladní dopravou, než jsme zvyklí z dosavadních, avšak synchronizace extrémně častých průjezdů osobní dopravy s výjezdy nákladních vlaků na běchovickou tříkolejku a zejména příjezdy od Malešic, bloukující celé běchovické zhlaví v Libni, jsou přesto zdrojem velmi zábavných momentů. Nová je i verze již existující tratě Lysá nad Labem - Kolín v budoucí teoretické podobě s libickou spojkou. Je to vůbec poprvé, kdy máme možnost vyzkoušet si dosud nepostavenou trať. Všem zájemcům Unisim i z tohoto důvodu vřele doporučuji a doufám, že pan Konrad po čtvrtstoletí tvorby není ještě příliš unaven.
Zdroj: Softikon


Drív to nebyl problém ale mohi jste sa tim neco udelat
Pro znalé: Zkoušel jsem nainstalovat 32bitový Wine na Windows Subsystem for Linux, jenže ten 64bitový Microsoftí kernel zřejmě neumí vůbec spouštět 32bitové linuxové binárky (a 64bitový Wine zase nespustí 32bitový Unisim)
A jelikož tento projekt děláme (spolu s dalšími správci) ve volném čase bez nároku na odměnu, někdy se může holt na opravu (nebo přidání tabulky) čekat 14 dní, než na to bude čas (a chuť).
:-P
Je nepříjemé, když mi do Všetat přijede nákladní vlak, který čeká na lokomotivu od jiného velmi zpožděného nákladního vlaku, tak má na přípřeži pro sebe lokomotivu a jako druhou tu, která bude odstupovat, no a pak po příjezdu toho zpožděného vlaku, který veze lokomotiva pro ten první vlak, mi jedna lokomotiva zbyde. To by v reálu nenastalo, vlak by musel čekat, nebo by odněkud z depa vyjela lokomotiva náhradní. Zajímavé je, že zrovna v případě Všetat na přípřeži od Byšice přijede vlastně lokomotiva elektrická.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
