Praha - Nemilého překvapení se dočkali zákazníci ČD, kteří se v první den platnosti nového GVD snažili nakupovat přes eshop. Elektronický obchod ČD totiž místo avizovaných úspor nabídl jen další náklady navíc, neboť zákazníkům vnucoval ke každé jízdence automaticky i místenku za 35 Kč. K reakci přiměl České dráhy až dotaz ŽelPage, dnes odpoledne ale chybu uznaly a slíbily ji napravit i s malým odškodným.
U našeho online článku ze začátku GVD se v diskusi objevila během neděle dopoledne zajímavá poznámka od čtenáře, který zrovna obstarával jízdenku a už ze zvyku k tomu použil eShop. Jaké bylo jeho překvapení, když zjistil, že se cena proklamovaná v tarifu se liší od skutečné ceny o 35 Kč. V zákazníkův neprospěch.
„Zprvu jsem usuzoval, že udělali nějakou chybku v zadání, to však bylo vyloučeno během několika vteřin. Důvod byl prostý: ČD začaly přičítat cenu místenky. Zarážející ale je, že cestujícímu chybí možnost místenku nezakoupit,“ popsal nečekaný stav čtenář Michal Doležal. Během neděle jsme se tedy pokoušeli kontaktovat tiskové oddělení ČD.
Odpověď přišla dnes odpoledne a rovnou v omluvném tónu. „Došlo k tomu kvůli chybnému zadání nového nastavení podmínek eShopu,“ vysvětlil dnes stanovisko ČD mluvčí Radek Joklík. Zdá se, že chyba v systému byla poměrně hluboká, zákazník by na ní měl ale jen vydělat. Až do 8. března totiž budou místenky ke každé jízdence zdarma, tedy tak, jako tomu bylo doposud. „Od 8.března plánujeme, že si bude moci každý zákazník vybrat, zda bude chtít jízdenku i s místenkou, nebo bez ní. Za připočítávání povinných místenek za 35 Kč v těchto dvou dnech se všem cestujícím upřímně omlouváme," dodal Joklík s tím, že s reklamacemi a žádostmi o vrácení peněz za nechtěnou místenku se mají cestující obracet na odbor osobní přepravy Českých drah.
Autorský text ŽelPage.

Mozna by to mohl byt zajimavy clanek - kdo muze vystavit co a kdy; na koho se v typickych pripadech obracet, kdyz ve stanici nekdo je a kdyz neni. Mozna i zatlacit na CD, aby vydali na toto tema brozurku pro cestujici.
PS: Hlaseni o zpozdeni je volitelne, ale zrychli to pripadna nasledna jednani v dalsich vlacich.
-- jmenovite, SPPO strana 60 --
301. Pokud vlak [...] dojede do přestupní stanice zpožděn, případně je zřejmé, že do přestupní stanice dojede opožděn tak, že cestující ztratí přípoj směrem ke své cílové stanici [...] , má cestující právo zvolit jednu z
následujících možností:
a) být přepraven do své cílové stanice nejbližším vhodným vlakem ČD (mimo vlaku s povinnou rezervací) i po jiné trase nebo vlakem, pro který neplatí předložená jízdenka (mimo vlaků s povinnou rezervací) ve vozové třídě, pro niž má platnou jízdenku [...] Tato opatření mohou cestující využít v případě, pokud jsou o tom pověřeným zaměstnancem ČD informováni ústně, staničním rozhlasem nebo na vývěsce;
M: Reklamuji az v momente, kdy se mne zalezitost tyka; jinak bych to musel delat na HPP. Zatim se mi to bohuzel nedari srazit pod jednu reklamaci za tyden (temer vyhradne opravnene).
[a uz toto tema nejspise opustme, prestava se tykat oblasti vymezene clankem]
suri - mozna nechapu uplne presne. Zkusil jsem R356 Plzen-Domazlice a dosel jsem az ke vlozeni do kosiku (dal uz se mi nechce:-)
Pak jsou nesrozumitelné celé SPPO, co například znamená poznámka "cestující jsou odbaveni jako ve spěšném vlaku". Našel jste někde jasný a DESETILETÉMU dítěti bez složitého vysvětlování srozumitelný odstavec s nadpisem "odbavení ve spěšném vlaku".
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
