..: Aktualitások és cikkek - ČR Středočeský :..

Ilustrační obrázek Velim - Na zkušebním železničním okruhu VÚŽ Velim nedaleko Prahy se testuje prototyp rychlovlaku AGV, jež je nástupcem francouzských souprav TGV. V běžném provozu bude jezdit až 360 km/h, výjimečně však může vyvinout rychlost i přes 500 km/h. Výrobcem těchto rychlovlaků je společnost Alstom. Vlak budoucnosti s nezvyklými aerodynamickými tvary bude po okruhu jezdit do září, a to s maximální rychlostí omezenou na 200 km/h.

23.6.2008 - 1:00 - Večerní nehoda SC 509 - sražen člověk v Kolíně

Ilustrační obrázek Kolín - Krátce po 18. hodině došlo k nehodové události, která ochromila první tranzitní koridor. V úseku trati 011 odb. Lučebná - Kolín srazila souprava řady 680 muže staršího věku, který na místě zraněním podlehl. Důvod jeho vstupu na trať je věcí šetření policie. Protože tento úsek je z důvodu rekonstrukce uzlu Kolín v současné době jednokolejný, došlo přerušení provozu. Vlaky byly odkláněny na trať 231 přes Nymburk a Lysou nad Labem. I tak ale nabraly některé zpoždění. Samotné SC 509 bylo opětovně vypraveno se zpožděním 75 minut. V současné době je již provoz obnoven.

Zdroj: Kolínský deník

Ilustrační obrázekPraha - Vláda přišla s návrhem, jak financovat stavbu rychlodráhy z centra Prahy na letiště v Ruzyni. Podle Ministerstva dopravy by měl pomoci soukromý investor. Šlo by tak o jedno z prvních využití nového projektu PPP, jež se spoluprací státního a soukromého sektoru v České Republice zabývá. Podle mluvčího MD Karla Hanzelky je tento způsob financování zvláště výhodný. "Finanční výsledky modelu jsou natolik příznivé, že umožní dostatečnou efektivnost i v případě, že se zcela nepotvrdí současné odhady poptávky po letištním expresu," uvedl Hanzelka. Vybraný soukromý investor by pak dráhu také sám provozoval.

Ilustrační obrázekŠumperk - Dnes v ranních hodinách na trati 290 mezi stanicemi Šumperk a Nový Malín v Olomouckém kraji došlo v 9.25 ke srážce osobního vlaku 3619 s osobním automobilem. Událost se stala na přejezdu vybaveném výstražnou signalizací. Ta byla podle šumperské policie v době nehody v pořádku. Řidič podle dosavadních informací přehlédl signalizaci PZZ. První kusé informace mluvily o jedné oběti, což později šumperská policie vyvrátila. Řidič osobního vozu byl podle ní jen lehce zraněn. Bezprostředně po mimořádné události byl na trati zastaven provoz, který je již pravděpodobně obnoven v plném rozsahu. Počet střetů automobilů s drážními vozidly má však v poslední době vzrůstající tendenci. K nehodám však bohužel dochází i na samotných kolejích.

13.6.2008 - 22:44 - U Čerčan vykolejila kolejová pole, traťová kolej Čerčany - Týnec n/S již průjezdná

Ilustrační obrázek aktualizováno 22:45 - Pecerady - Dnes kolem třetí hodiny odpolední vykolejila kolejová pole naložené na podvozcích vzor 53 v kilometru 7,3 u zastávky Pecerady v mezistaničním úseku Čerčany - Týnec nad Sázavou na trati 210. Kolejová pole byla přepravována z Čerčan do Týnce n/S jako vlak 1.nsl 85572.
Vlaky byly až do 22:30 nahrazeny náhradní autobusovou dopravou.

zdroj: Vlastní zjištění

10.6.2008 - 11:04 - Aktualizováno: Omezení provozu mezi Lysou nad Labem a Prahou

Praha-Vysočany - Krátce před půlnocí došlo k nehodové události poblíž odbočky Skály, která se nachází mezi stanicemi Praha-Horní Počernice a Praha-Vysočany na trati 231. Při průjezdu nákladního vlaku došlo k sesunutí sestavených kolejových polí z transportních podvozků na trať. Pravděpodobnou příčinou nehody je technická závada. Mezi stanicemi Praha-Vysočany a Praha-Satalice na trati 070 byl provoz obnoven kolem šesté hodiny ranní. V půl desáté dopoledne byla zprovozněna jedna kolej do Prahy-Horních Počernic, což umožnilo zrušení náhradní autobusové přepravy za osobní vlaky z/do Lysé nad Labem. Úplné zprovoznění trati se předpokládá v průběhu odpoledne, rychlíky z Hradce Králové a odklonové rychlíky z Brna přes Havlíčkův Brod budou do té doby jezdit po odklonové trase z Nymburka přes Sadskou po trati 060 do Poříčan a dále po trati 011 do Prahy.

Doplněno: Od 16:45 by měla být trať již plně průjezdná, v inkriminovaném úseku by vlaky měly projíždět jen s minimálními zpožděními.

zdroj: ČD

Ilustrační obrázekPečky - V sobotu 7.6.2008 proběhne další ročník "Jede, jede mašinka aneb dětská pouť v Pečkách". Kromě tradičních pouťových atrakcí, stánků s občerstvením a kulturních vystoupení (letos například Petr Kolář, Čejka band, Smokie revival, Keks, Vláďa Hron a další) je připravena zábava na celý den. Pro děti to jsou různé soutěže, ukázky vybavení Policie ČR, zásahu Hasičského záchranného sboru, výstava motocyklů a večer zakončí ohňostroj. Příznivce železnice ale nejvíce zaujme provoz historických kolejových vozidel na trati 012 Pečky - Kouřim/Bečváry a největší výstava modelové železnice v ČR.

31.5.2008 - 14:19 - Aktualizováno: spadlá trolej v Úvalech zastavila provoz na koridoru

Úvaly - Dnes dopoledne kolem 11. hodiny se opět zastavila doprava na páteřním koridoru z Prahy do České Třebové. Tentokrát ji ochromila stržená trolej na všech třech traťových kolejích ve stanici Úvaly na trati 011. K nehodě došlo při průjezdu vlaku EC 107, který dle vyjádření mluvčího ČD Ondřeje Kubaly strhl troleje v celé stanici. Dálkové vlaky jezdïly až do 15:35 odklonem po trati 231 přes Lysou nad Labem a Nymburk, kde nabíraly značná zpoždění. Vlaky z Německa dále na východ a opačně jely kvůli úvrati ve stanici Praha-Libeň v druhé půli své trasy v opačném řazení. Osobní vlaky mezi Prahou a Úvaly převzala náhradní autobusová doprava; celá dopravní situace se normalizovala až během večera.

Zdroj: ČT24. Aktualizace: JTB

Ilustrační obrázek Kutná Hora - Železniční stanice Kutná Hora město je zařazena mezi nádraží, která by měla být v rámci projektu Českých dráh zrekonstruována. „Hledáme partnera, který zainvestuje opravy a za to dostane dlouhodobý pronájem komerčních prostor,“ vysvětluje podstatu projektu „Živá nádraží“ Markéta Krausová z tiskového oddělení ČD. Jedním ze zájemců, který se o rekonstrukci nádraží uchází, je také samotné město Kutná Hora, které se tak může stát případným investorem.

Ilustrační obrázek Netřeba - Včera po osmé hodině večerní došlo na železničním přejezdu mezi zastávkami Chlumín a Netřeba na trati 092 (Kralupy n/V - Neratovice) ke srážce nákladního vlaku 1.nsl. 60570 (odklon vlaku 52630 Brno Maloměřice - Most n.n., dopravce ČD Cargo) s nákladním automobilem převážejícím osobní automobily. Při srážce byl zraněn strojvedoucí nákladního vlaku.
Po srážce vykolejila lokomotiva (751.092) a tři vozy (prázdné cisterny) za ní. Vykolejené vozy zničily traťovou kolej v délce cca. 100 metrů, což si vyžádá výměnu svršku. Oprava potrvá 7-10 dní a během této doby je zavedena náhradní autobusová doprava v úseku Úžice - Neratovice. V současné chvíli na místě zasahuje pomocný vlak a jeřáb z České Třebové.

Ilustrační obrázek Benešov u Prahy - Od 1. května je na trati č. 222 Benešov u Prahy - Trhový Štěpánov nově zaveden specifický způsob odbavení cestujících. Ve vlacích nejezdí průvodčí a jízdenky prodává přímo strojvedoucí. „Tento způsob odbavování je obvyklý na méně frekventovaných tratích, kde není potřeba vlakový doprovod. Cestující se s ním setkají například mezi Olbramovicemi a Sedlčany nebo třeba na městské lince Praha-Libeň – Roztoky u Prahy,“ vysvětluje ředitel Krajského centra osobní dopravy ČD pro Středočeský kraj Alois Kašpar.

Ilustrační obrázekBřeznice – Ve čtvrtek 1.5.2008 vyjel poprvé tradiční, v letošním grafikonu již jen sezónní R 1590/1591 Otava. Díky svému klasickému řazení začal tímto dnem zpestřovat všechny tratě ležící na jeho trase (Praha–Smíchov, Zdice, Březnice, Ražice, Horažďovice předměstí a Sušice). Na první květnový den jsem se proto dlouho těšil. A s kolegy jsem se rychlík, jehož čelo tvoří řada 749, vydal poblíž Březnice vyfotit.

Ilustrační obrázek Praha - Zástupci státní správy, pražského magistrátu a Středočeského kraje se dohodli na konečné variantě rychlodráhy z Prahy do Kladna s odbočkou na letiště. Podle memoranda, podepsaného ministrem dopravy Řebíčkem, primátorem Bémem, hejtmanem Bendlem, zástupcem kladenského primátora a dalšími představiteli státních organizaci i samosprávy, by se první cestující měli svézt vlakem na pražské letiště koncem roku 2013.

810.177 Železniční stanice Příbram leží na trati 200 z Protivína do Zdic. Nádraží je dlouhé přibližně 850 metrů a disponuje sedmi staničními kolejemi, z nichž koleje 2 a 3 jsou určeny pro osobní dopravu. Třetí kolej je stanicí rovně průjezdná, sedmá kolej je kusá a je přístupná pouze ze Zdického zhlaví, byť již pěje svou labutí píseň. První kolej je využívána pro odstavení staniční zálohy, kterou obvykle obstarává lokomotiva řady 742. V pracovní dny odpoledne zde nalezneme také odstavenou soupravu "blatenské lokálky", která zde čeká na svůj další výkon. Na této koleji nalezneme také odbočku do lokomotivního depa.

Ilustrační obrázekPlzeň - Společnost Student Agency zdražila od dubna jízdné svých autobusů mezi Prahou a Plzní. Cena tzv. otevřené jízdenky (není předem prodána na konkrétní datum) se zvedla na 90 korun. Dle slov majitele Radima Jančury k tomu mělo dojít již v lednu, kdy se zvedala DPH z pěti na devět procent, ale na tuto trasu se jaksi "zapomnělo".

« Újabb hírek | 1 ... 10 11 12 13 14 ... 31 | Régebbi hírek »    
ŽelPage - az elektronikus vasutas magazin
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
A tartalom nyilvános használata kizárólag a szerző beleegyezésével lehetséges.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2025 Spolek ŽelPage
:. Bejelentkezésopen/close
 
 
  
 
Elfelejtett jelszó   
Regisztráció   
:. Vonatkésés Csehországopen/close
Vonatkésés Csehország
 
:. Keresésopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info fotósok számáraopen/close
Fotózási feltételek
Csehországban

Nap
kel: 05:48
nyugszik: 20:12