Nové řazení vlaků DB naleznete na stránkách www.fernbahn.de. K otevření jednotlivých souborů potřebujete program AcrobatReader. Stránky jsou v německém jazyce.
Haifa - Izrael plánuje podle deníku „Neue Züricher Zeitung“ obnovení železničního spojení s územím Západního břehu Jordánu a státu Jordánského království. Izraelské ministerstvo dopravy sdělilo v úterý, že trať má spojovat Haifu s jordánským Ibridem. Usiluje se také o rozdvojení tratě, kdy druhá část by vedla do města Jenin na Západním břehu Jordánu. Výstavba této tratě by oživila část historické dráhy „Hejáz“, která dříve vedla ze syrského Damašku do Mediny na Arabském poloostrově.
Zdroj: Lok-report
Foto: www.railnewsil.com
Cestopis - CSPSV uskutečnila další ze svých výletů, tentokát do Maďarska a Srbska a Černé Hory. V tomto článku se s Vámi chceme podělit o naše zážitky z cesty.
Praha / Ostrava - V neděli 11.12.2005 vyjela na české koleje nová kategorie vlaků SuperCity Pendolino, která je provozována mezi hlavním městem Prahou a 3 krajskými městy - Pardubicemi, Olomoucí a Ostravou.
První spoj SC PENDOLINO (SC 502/OK 4003) vyjel z Ostravy v 5:45 hod. a do Prahy přijel na minutu přesně v 9:18 hod. Prvním spojem cestovalo přibližně 100 cestujících, z nichž 7 využilo spoje SCP jako pravidelné linky ČSA, s kterými ČD tyto spoje provozují. Cestující prvního spoje obdrželi pamětní certifikát potvrzující absolvování jízdy historicky prvního spoje SCP. Certifikát podepsali generální ředitel ČD, a. s. Josef Bazala a prezident ČSA Jaroslav Tvrdík.
V průběhu prvního dne provozu využilo spojů SCP přibližně tisíc cestujících. Podvečerní spoje z Ostravy do Prahy byly zaplněny takřka na úroveň celkové kapacity vlaku. Průvodčí ve speciálních modro-žluto-šedivých uniformách, které jsou určeny pro spoje SCP, odbavili i řadu cestujících s elektronickou jízdenkou. Včera večer dosahoval počet prodaných jízdenek přes internet několik stovek.
Zdroj : Tisková zpráva ČD, a.s.
Foto : Archiv ŽelPage
Mělník - Dnes ve 3.02 hodin v Hněvicích při jízdě na vlečku Elektrárny Mělník vykolejily čtyři z třiceti ložených vozů nákladního vlaku OKD Doprava, a. s. Drážní inspekce šetří příčiny nehody, prvotní závěry šetření ukazují na technickou závadu vozu (horké ložisko), zkoumat se nicméně bude i technický stav kolejiště a vliv lidského činitele.
Při vykolejení nebyl nikdo zraněn, škoda zřejmě přesáhne 2 miliony korun. Odklízecí práce budou s největší pravděpodobností probíhat až do večerních hodin.
Ilustrační foto : Martin Nožička (srážka u Želenic na Mostecku)
Zdroj : Drážní inspekce

Zvláštní vlak/PMD - Doplněno 11.12.2005 - V noci ze soboty na neděli byl ukončen provoz na hrabovské spojce mezi Prahou hl.n. a Praha Masarykovo nádraží-Hrabovka.
Od 11.12.2005 není přes Hrabovskou spojku trasován žádný vlak, ale jeden tudy ještě pojede - v pondělí. Abych byl přesný, nebude to vlak, ale posun mezi dopravnami.
Společnost SKANSKA si na 12.12.2005 objednala zvláštní vlak/PMD z Prahy-Libně (odj. cca. 11.20) přes Hrabovku do Prahy hl.n. (příj. cca. 11.40).
Po této jízdě pojede Albatros rovnou do Velenic a pozor, pojede vlastní silou.
Přibližné časy:
Praha hl.n. (odj. 12.08), Čerčany (12:58 - 13:50 zbrojení vodou), Votice (14:44 - 15:00), Tábor (15:50 - 16:13), Veselí n.L. (16:52 - 17:30 zbrojení vodou + otočení na točně), České Velenice (příj. 18.40).

Bohumín - Dne 30.11.2005 byla v železniční stanici Bohumín na téměř 3 km ukončena kompletní modernizace včetně nástupišť, podchodů, budov DKV, zabezpečení atd. Cena investice tohoto projektu se dle SFDI vyšplhala na něco přes 2 mld. Kč. Jelikož se jedná o poměrně výjimečnou stanici s velkým počtem končících a začínajících významných spojů, jsou zde zbudovány potřebné technologické objekty. Studie firmy ILF Consulting též řešila přechod mezi levostranným a pravostranným provozem, který se nyní nachází právě v Bohumíně.

Rychlovlak Pendolino, novinka Českých drah, se potýká s nepříjemným problémem. Z jeho vagónů se téměř nedá telefonovat. Situace by se měla začít řešit, otázkou je, kdo to zaplatí. Dráhy se musí domluvit s našimi operátory. „Prosím, tady Pendolino. Aha, to je pro tebe,“ říká strojvůdce českého rychlovlaku těsně před Českou Třebovou na cestě z Ostravy do Prahy a podává telefon v kokpitu kolegovi. „Kontrola, manželka,“ dodává. Zatímco hovor z kabiny proběhl bez sebemenších problémů, ministr dopravy Milan Šimonovský, který seděl o pár metrů dále ve voze, se nemohl dovolat. „Už potřetí jsem se snažil namluvit něco do rozhlasu a potřetí nám to vypadlo,“ říká při jízdě Šimonovský. „Možná by se na to měla kolegyně kouknout,“ dodává a otočí se k přísedící ministryni informatiky Daně Bérové. „Je to nešťastná kombinace, za kterou Pendolino nemůže,“ vysvětluje Stanislav Beneš, šéf ČD Telematika, dceřiné společnosti Českých drah, jež má na starosti komunikaci nejen mezi vlaky. „V Pendolinu se spojuje problém horšího pokrytí okolo tratí a kovové konstrukce vlaku, která brání pronikání signálu,“ dodává Beneš. Dráhy mají vlastní mobilní síť, strojvůdce se z drážního mobilu dovolá skoro kdekoliv podél hlavních tratí. „Ale normální mobil se do této sítě nepřihlásí,“ říká Beneš. Aby se dovolali i cestující a třikrát za sebou jim v luxusním vlaku nespadl hovor, to se má nyní řešit. Jedna možnost je převést mobilní signál, který mají dráhy, do vagonu tak, aby v nich fungovaly i normální telefony. Princip, který je podobný mezinárodnímu roamingu - jako když se člověk v Rakousku připojí do jedné z tamních sítí. Druhou možností je nainstalovat do vagonu zesilovače běžného mobilního signálu. Ty zase funguje podobně jako handsfree sada v autě. Lidé by volali dál prostřednictvím svého operátora. V obou případech se musí dohodnout dráhy a čeští operátoři. Technicky to není problém, ve hře jsou především peníze. „Vznikla pracovní skupina, která se nedávno shodla na technických parametrech. Teď zbývá dořešit obchodně právní záležitosti,“ říká mluvčí Oskar Vodafone. Jde o to, kdo to zaplatí. Pro operátory je levnější instalovat zesilovače než varianta s roamingem či stavba nového vysílače podél tratí. Taková investice je pro ně údajně nenávratná, problémy jsou i s nájmy pozemků okolo kolejí.
Oskar a T-Mobile horší pokrytí v neobydlených místech okolo tratí přiznávají, Eurotel trvá na opaku. A to i přesto, že podle železničářů to s jeho pokrytím není jiné než u ostatních. O tom se přesvědčil i ministr Šimonovský. „Nemůžeme souhlasit s tvrzením, že by pokrytí na hlavních železničních trasách na území Česka bylo minimální,“ říká mluvčí Eurotelu. Podle něj na základě výsledků testovacího měření spolu s Českými drahami s využitím externí antény na hlavních koridorech je pokrytí signálem 99,6 procenta. „Nicméně kovová a nepropustná konstrukce železničního vagonu dostupnost signálu pro cestující uvnitř vozidel brání,“ vysvětluje mluvčí Eurotelu s tím, že právě proto v současné době operátoři společně s Českými drahami pracují na projektu, který má zlepšit dostupnost signálu také uvnitř vozů.
Zdroj: MF DNES (Jan Cízner)
Foto: archiv Želpage
Uherské Hradiště - V úterý 6. prosince byl v Uherském Hradišti otevřen podjezd pod železniční tratí 340, o kterém se uvažovalo již ve 30. letech 20. století. Stavba je důležitá především pro obyvatele místního sídliště Štěpnice a lékaře i pacienty nedaleké nemocnice. Podle průzkumu radnice v Uherském Hradišti zůstávaly závory během dne staženy přibližně asi čtyři hodiny.
Zdroj: www.drahari.info

10.12.2005 - 12:03 - Na dánských kolejích opět rychleji
Kodaň - V srpnu letošního roku byla snížena maximální rychlost mezi dánskou Kodaní a Aarhusem na 120 km/h kvůli technickým závadám na trati. Po přezkoušení technických parametrů začaly od 28.10.2005 jezdit vlaky rychlostí až 160 km/h, avšak jízdní řád nebyl ani tak dodržován. Od pondělí 12.12.2005 bude maximální rychlost zvýšena o dalších 20 km/h na původních 180 km/h, čímž bude docíleno i dodržování jízdních dob a řádu.
Vlaky překonají vzdálenost 284 km mezi Kodaní a Aarhusem, který má i přímé vlakové spojení vlakem EC s Prahou, za 2 hod. 48 min. (kategorie Ex Lyntog) či o 20 minut déle trvá cesta vlakům IC.
Zdroj: Tisková zpráva DSB, Foto: Archiv ŽelPage
Praha - Od 1.8.2005 funguje cestovní kancelář Českých drah pod názvem ČD travel, s. r. o., jejímž zakladatelem jsou ČD, a. s. Od 1.1.2006 bude mít ČD travel pouze 3 pobočky, a to v Brně na hlavním nádraží a 2 v Praze - v ulici V Celnici a na hlavním nádraží. Celkový počet zaměstnanců se sníží na 14. V současné době se pracuje na uzavření smluv o prodeji produktů ČD travel ve všech ČD centrech na síti ČD, a. s.
Cestovní kancelář Českých drah byla založena v roce 1991 jako součást ČD. V současné době se její pobočky nacházejí v Praze, Brně, Českých Budějovicích, Hradci Králové, Olomouci, Ostravě a Plzni.
Své služby nabízí nejen pracovníkům ČD, ale i klientům mimo ČD. Na rozdíl od jiných cestovních kanceláří je nabídka rozšířena o prodej vlakových mezinárodních jízdenek, rezervaci míst, lůžek, lehátek v systému ARES, autobusových jízdenek do zahraničí, letenek, lodních lístků na trajekty a prodej drážních cenin DB v systému KURS 90.
Zdroj: Internetové stránky ČD, a. s., Týdeník Železničář
Foto: ČD travel
Brno - Je neděle 27.11.2005, kolem půl páté ráno. Začíná chumelit, a v ulicích rozespalého Brněnského "štatlu" zůstává ležet první sníh. V tomto počasí, které sice není zcela dle našich přání, avšak mohlo by být i výrazně horší, se začínají v depu Brno-dolní scházet první lidé, kteří neváhali vykonat dlouhou cestu nočními vlaky, aby se zúčastnili jedné zvláštní jízdy po jižní a střední Moravě. V přítmí jedné z hal depa pro ně stojí připravený motorový vůz M240.0113 Klubu přátel kolejových vozidel, se kterým je tato jízda podniknuta. Zatímco pro první cestující je připraven a předtopen "malý" oddíl na dospání, v hale personál vykonává poslední přípravy na motoráku. Za stále intenzivnějšího sněžení se rozední, lidé se postupně scházejí, a kolem osmé hodiny ranní, kdy dorazí poslední z asi padesátky cestovatelů a fotografů ze čtyř evropských zemí, se může vyrazit na trať.
Lublaň - V neděli 11.12.2005 vyjede poprvé přímý vlak, který spojí slovinskou Lublaň s Prahou. Jedná se o Ex/EC 100/101 Jože Plečnik, který je na českém území veden v kategorii bezpříplatkového expresu, na území Rakouska a Slovinska jede jako EC. Slovinské železnice (SŽ) budou poskytovat na přepravu mezi Lublaní a Prahou zvláštní slevu nazvanou Vozovnice Praga Spezial, jejíž cena bude za jednosměrnou jízdenku 29€.
České Budějovice - V pátek večer se kolem dvacáté hodiny na přejezdu bez závor s výstražnými světly v činnosti střetl nákladní vlak s dodávkou. Řidič byl težce zraněn a odvezen do nemocnice.
Zdroj : www.idnes.cz
Bratislava - Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) dohodla přímé vlakové spojení v letních měsících roku 2006 mezi Slovenskem a Splitem. Původně dohodnutý charterový vlak z Bratislavy přes Vídeň, Celje a Záhřeb do chorvatského Splitu nebude zaveden ani v letní turistické sezóně 2006. Důvodem jsou vysoké finanční požadavky slovinských (SŽ) a chorvatských (HŽ) železnic. Během letní sezóny budou zajišťovat ŽSSK sezónní lehátkové a lůžkové vozy pouze do Bulharska a Řecka, které však budou řazeny na pravidelných spojích.
České dráhy provozují také jeden charterový vlak mezi Prahou a Splitem - Jadran Express. Ten v letošní sezoně přepravil během 3 měsíců 5.602 cestujících a 795 aut a motocyklů. Průměrná obsazenost spoje o 10 - 11 vozech činila 68%. Před cestou bylo rezervováno 2.356 jídel v jídelním voze. ČD, a. s. připravují i další charterové vlaky, na které si však budeme muset ještě nějaký čas počkat.
Foto: Archiv ŽelPage
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2025 Spolek ŽelPage