Sendražice — Je tomu již bezmála osm let, co byl na obnovené Kolínské řepařské drážce zahájen provoz. Cesta k němu nebyla vždy lehká a stálo za ní tisíce odpracovaných hodin nadšenců, kteří přiložili ruku k dílu, aby obnovili původní řepnou dráhu. Ta původně sloužila téměř 70 let ke svážení cukrové řepy z polí na kraji Kolína do místního cukrovaru. Slavnostním zahájením provozu však práce neskončila, po etapách byly stavěny další úseky tratě, až konečně na jaře 2015 koleje Kolínské řepařské drážky dosáhly okraje obce Býchory a trať tak byla úspěšně znovu postavena v úseku, který si Klub pro obnovu Kolínské řepařské drážky vytyčil. Do Býchor se mohli první cestující svézt vlakem taženým parní lokomotivou BS 80 již během Velikonočních jízd konaných od 4. do 6. dubna.

21.3.2013 - 7:00 - Na kolínské řepařce se bude po zimě opět jezdit
Sendražice – Zima je definitivně za námi, podle astronomů začalo 20. března po poledni jaro a spolu s přírodou ožívá i provoz na Kolínské řepařské drážce. Již o víkendu 30. a 31. března a také na Velikonoční pondělí se mohou návštěvníci v rámci velikonočních jízd svézt parním vlakem, i když zatím pouze na výhybnu Mlýnek, která je dočasnou konečnou. Dobrou zprávou je, že také již pokračují stavební práce dále směrem k obci Býchory. První máj pak mohou zájemci oslavit opět na řepařce, kdy budou vypraveny parní vlaky v rámci slavnostního zahájení provozu sezóny 2013. Novinkou na drážce jsou i koleje položené na opačnou stranu od výchozí stanice Sendražice – k místnímu hřbitovu, na kterých jezdí nová drezína postavená v tamním depu. Ve výčtu novinek by neměl chybět ani nově opravený vůz přezdívaný „Kopidlno“, který dostal svou přezdívku podle svého bývalého působiště, kde vozil řepu. Přehled všech akcích a novinek naleznete na internetových stránkách KŘD.

14.6.2011 - 16:00 - Řepařská drážka je prodloužena
Sendražice — Výstavba Kolínské řepařské drážky i nadále pokračuje. Do oficiálního provozu byl totiž uveden nový úsek, ukončený na provizorní výhybně Mlýnek, z níž by se měla po prodloužení trati k obci Býchory stát zastávka. Nový úsek byl po kolaudaci, která proběhla 20. května, prohlášen kolaudačním komisionářem za sjízdný. První vlak vyjíždí ze stanice Sendražice v 10.00, v sudé hodiny se jezdí do stanice Výrovna, kam trvá cesta tam i zpět přibližně 30 minut. V liché hodiny pak na Mlýnek, celková doba jízdy je asi 45 minut. Poslední vlak mimo sezonu vyjíždí v 16.00, v době letních prázdnin jede také v 17.00. Vlaky jezdí během sezóny každý víkend, mimo ni pak během akcí na drážce. Kompletní jízdní řád, ceník jízdného i program akcí je k dispozici na internetových stránkách drážky. V současné době probíhá výstavba železniční naučné stezky Za historií řepařské drážky a okolí, jejíž slavnostní otevření je naplánováno na víkend 25. – 26. června, necelé čtyři roky od slavnostního zahájení provozu drážky.

ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2025 Spolek ŽelPage