Třebívlice — Regionální železniční trať s číslem 113, vedoucí z Čížkovic do Obrnic, toho zažila již mnoho. Po zastavení pravidelné objednávané osobní dopravy se v některých chvílích spekulovalo i o jejím úplném konci, pak však přišel výrazný obrat. Nejdříve dodal jistotu Ústecký kraj se svým konceptem turistických linek, poté trať přešla do soukromých rukou. Z područí Správy železniční dopravní cesty se dostala do majetku výrobce železniční zabezpečovací techniky AŽD Praha. Ten trať plánuje využívat jako testovací polygon pro své produkty, zároveň však garantuje zachování turistického provozu. Před zahájením letošní sezóny navíc proběhla výrazná oprava trati včetně dosazení zabezpečovacího zařízení a zvýšení kapacity dráhy. Letošní provoz byl slavnostně zahájen právě o uplynulém víkendu.
Během prvního víkendu provozu se na trati vystřídalo hned několik vozidel. Hlavním lákadlem byla určitě bardotka 749.039 v barvách AŽD Praha s vlečným vozem, dále pak mohli fotografové zvěčnit také motorový vůz řady 810 s přívěsným vozem 010 či zapůjčený stroj řady 831 od společnosti Rail System.
Samotná proměna trati potom kromě úprav železničního svršku spočívala také v doplnění zabezpečovací techniky. Byla obnovena stanice Třebívlice, kde bylo instalováno moderní staniční zabezpečovací zařízení ESA 44, obsluhované z jednotného obslužného pracoviště (JOP) v Čížkovicích. Výhybky ve stanici jsou nově přestavovány pomocí elektrických přestavníků a je tak možné bezproblémové a rychlé křižování vlaků. Pro kontrolu volnosti kolejových úseků jsou použity počítače náprav typu Frauscher FAdC. V přilehlém mezistaničním úseku Čížkovice – Třebívlice je jízda vlaků zabezpečena v součinnosti výpravčího železniční stanice Čížkovice a zabezpečovacího zařízení. V úseku Třebívlice – Obrnice je pak instalováno automatické hradlo AHP-03D.
Turistické vlaky linky T4 jsou v provozu každou sobotu, neděli a svátek až do 29. října 2017. Jízdní řád naleznete například na webu dopravce, další informace pak v letáku objednatele. Provoz v obdobném rozsahu jako vloni byl zahájen i na ostatních turistických linkách v Ústeckém kraji.
Zdroj: AŽD Praha


Doufám, že až bude zapojené a zprovozněné všechno to zabzař, kraj podle toho upraví jízdní řád, aby byla trať použitelná pro veřejnou přepravu.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
