Jindřichův Hradec — aktualizováno 30. 6. 20:15 — Nepříliš dobrá finanční situace přiměla Jindřichohradecké místní dráhy k nepopulárnímu kroku. Připravované jízdy parních vlaků z Jindřichova Hradce do Kamenice nad Lipou a Černovic u Tábora jsou zrušeny. Úspory budou použity na provoz osobních vlaků vedených v objednávce Kraje Vysočina a Jihočeského kraje. Dle tiskové zprávy JHMD kraj kompenzuje dopravci ztrátu ve výši asi 60 korun za vlakový kilometr, ačkoliv v současnosti požadovaná částka je o 30 korun vyšší. Kraje navíc s dopravcem vedou spor ohledně modernizace motorových vozů, kdy krajské úřady nechtějí uznat požadavek na hrazení odpisů; problematickým je i poplatek za dopravní cestu, který prý dopravci nenáleží, neboť je sám o sobě provozovatelem dráhy. Ani společné jednání JHMD se zástupci krajů a obcí nepřineslo nové výsledky – Vysočina i Jihočeský kraj tvrdí, že svoje závazky řádně plní, dopravce má však jiný názor. Pro srovnání uvádí, že úhrada prokazatelné ztráty Českým drahám činí přibližně 110–120 korun za vlakový kilometr.
Aktualizace: JHMD a Jihočeský kraj ve středu 29. června uzavřely Dodatek smlouvy o závazku veřejné služby na rok 2016, který navyšuje platby za dopravní výkony objednané Jihočeským krajem. Toto navýšení reflektuje i odpisy za modernizaci motorových vozů řady M27. Nová výše úhrady za jeden vlakový kilometr v Jihočeském kraji tak činí 72,69 Kč, pro rok 2015 byla o 11,66 Kč nižší. Zastupitelstvo Jihočeského kraje rovněž schválilo možnost přímého zadání dopravních výkonů na jindřichohradeckých úzkokolejkách po roce 2019 na dalších 5 let.
Za parními vlaky se můžete vydat na novobystřickou úzkokolejku, jejich provoz nebude omezen. Aktualizované termíny jízd najdete v kalendáři akcí.
Zdroj: JHMD
1 2 | Zpráv na stránku: |
Jinak v Austrálii dokážou jezdit na 1067mm prý i 170 km/h, takže to zjevně na nějaký rychlý spojení postavit lze. Ačkoliv to není 760, pořád je to "úzký" rozchod.
Pokud je to takhle tak nechápu proč jsme do toho normálního rozchodu lezli když má tolik nevýhod??
Šepli: myslím si,že pan Šatava se do tohoto průseru určitě nepohrne...
Věřím, že i další kroky dopravce povedou k řádnému zajištění provozu, využití modernizovaných vozidel spolufinancovaných z prostředků EU a zabrání neshodám s Jihočeským krajem, Krajem Vysočina i vlastními zaměstnanci."
Tohle řešení ovšem kraj nabízel JHMD již delší dobu, ovšem Čajánkovi se to zdálo málo....teď už jim natolik teče do bot, že kývli aspoň na tohle... Páry na Obrataňce se to nijak nedotkne (údajně proto, že s Vysočinou se dohody nedosáhlo, reálný důvod ovšem, krom financí, nutno hledat v personálních problémech (nejsou lidi) i technických (oficiálně jsou sice dle mlvučího JHMD na FB všechny parní loko provozuschopné, ovšem realita je spíš taková, že provozní je polka, které letos končí kotel (nevím kdy přesně) a jako záloha U37.002... Rešica vloni odjela několik zkušebních jízd, tuším asi dvě jízdy na Kamenici a od té doby se nehnula (a těžko předpokládat, že za takové finanční situace se investovalo do její opravy) a malettka - o té nemá vůbec smysl se bavit....
Jak z prilozeneho patrno, ja nikdy extra vztahy s JC nemel. A to jsem tam vojakoval jezdil na dovolenou i chvilku pracoval. Pro mne nebylo snadne, pochopit tu jejich mentalitu
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.