Praha – Železniční dopravce Arriva vlaky spustí v pondělí 29. února provoz dvou nových linek. Zatímco každý pracovní den vyjede 7 párů zrychlených spojů z Prahy do Benešova, o víkendu motorová jednotka řady 845/945 zavítá na Slovácko a do Trenčínského kraje. V příměstské dopravě již Arriva provozovala linku z Prahy do Kralup nad Vltavou (na podzim 2013), trasa do Benešova je tedy druhou v pořadí. Jízdenky dle tarifu dopravce budou v prodeji přímo ve vlacích a na internetu, spoje nejsou integrovány v systémech PID a SID. Za cestu z Prahy do Benešova cestující zaplatí 50 Kč, ušetřit mohou například s týdenní či měsíční jízdenkou nebo nákupem online. Na trase na Slovensko pak Arriva propojí Prahu a Olomouc s Uherským Brodem, Bojkovicemi a Trenčínem. Vlak se na cestu na východ vydá v sobotu v 8.40 ráno, do cíle dorazí v 13.42. Nedělní zpáteční spoj odjíždí v 14.19, do Prahy přijede v 19.24. Základní jízdné z Prahy do Trenčína stojí 350 Kč, výhodnější cenu pak zaplatí držitelé průkazu ISIC či žákovského průkazu.
Zdroj: Arriva vlaky
- system, kde jde vsem o blaho cestujicich a nikomu o osobni zajem je sice fajn, ale v realu ho asi neuvidime
- system, kdy jde o osobni zajmy a ve vysledku to znamena, ze verejny sektor vcelku slusne funguje (jinak receno, obira se, ale furt dost zbyde i na fungovani systemu) je vcelku pouzitelny stav a tak nejak je to politicky optimalni model
- system, kdy jde spis o osobni nezajmy a kvuli tomu se delaji kixy, ktere ve vysledku znamenaji, ze to stoji mraky penez a stejne to nefunguje, je bohuzel stale naprosto bezny a verejnemu sektoru tak nejak vlastni. Ve smyslu hesla "kdyz se nechce, je to horsi, nez kdyz to skutecne nejde".
A zatimco prvni model muzeme videt v PR vsech, model druhy a treti muzeme videt v realu. Zatimco system druhy je vlastni konkurencnimu prostredi, system treti se podobne bratrickuje s monopolem.
A i kdyz druhy system neni moralne uplne cisty, je to porad mensi zlo, nez system treti. Proto budme radi za ten druhy a snazme se podporovat jeho existenci a rozvoj.
Prakticky netřeba, bohatě to obstaráte za nás většinu ostatních...
Jen idiot se domnívá že jde o "zlepšení regionální dopravy". To je PR pohádka
Že je to PR na tom se zřejmě shodneme. Jen se neshodneme v tom že je to jednoznačně negativní... ostatně, k "obyčejnému PR" se již častokrát snížil i modrý dopravce...
Cestující se svými zájmy, potřebami je každému v popsaném kolotoči státních (krajských) prašulí zcela šumák
Domnívám se že dojení "společných peněz" touto cestou se bohužel nevyhneme ani když zachováme nezměněný současný systém. Tvrzení o kolik míň nebo víc to v jaké konfiguraci bude je (minimálně pro mně) totálně neověřitelné, a tedy cokoliv kdo o tom prohlašuje nemohu přijímat jinak než maximálně osobní názor... a to pro MNĚ je stále na vodě.
Onehdá jsem Vám na Dopravním webu položil otázku (bez Vaší odpovědi): Jaký je +- měsíční plat personálu, který musí být ve vlaku? (tj. fíry, vlakvedoucí/ho, průvodčí/ho)
Možná, že odpověď na tuto otázku umožní posoudit, kolikrát je vlak jen na této položce "mzdové náklady" (zcela objektivně) dražší než autobus (s jediným členem personálu - řidičem s platem maximálně 20 tisíc hrubého vč. příplatků a přesčasů)
Neexistenci intergrované dopravy v celém StČ kraji nemůže vyřešit sama Arriva, ale může být jedním z přínosných partnerů v dosažení tohoto cíle. To, že začal jezdit ten motorák je jednoznačně pozitivní a vaše interpretace, Budvare, že je to další projev všeobecného zla, je interpretací negativistického magora.
V neděli jsem jednou takovou "maršrůtkou" jel. Myslím, že těch skoro tisíc cestujících bude mít poněkud jiný názor.
Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.
- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.